- Hirdetés -

Triplázta forgalmát a Duna House

|

- Hirdetés -

A Duna House cégcsoport negyedéves jelentésében először szerepelnek az olaszországi akvizíció eredményei, amely mutatók egyértelmű mérföldkövet jeleznek a csoport életében. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett ingatlan,- és pénzügyi termékeket közvetítő nemzetközi cégcsoport 2016-os IPO-ja óta 7,5 szeresére növelte bevételét, 4,7 szeresére EBITDA-ját, miközben tőzsdei árfolyama mindössze 42 százalékkal haladja meg kibocsátáskori árát. A társaság 2022-ban már 4 országban több mint 5 000 értékesítővel szolgálja ki ügyfeleit és további ambiciózus tervekkel rendelkezik nemzetközi pozíciójának erősítésére.

A Duna House Group 2021. decemberében aláírt akvizíciós megállapodása értelmében 70%-os tulajdonrészt szerzett az olasz HGroup cégcsoportból, amely leányvállalatán, a Credipass-on keresztül közel 1.000 pénzügyi szakértővel Olaszország második legnagyobb hitelközvetítője hálózati méret alapján. Az olaszországi felvásárlással a Duna House vezető régiós pozíciójából egy fejlett európai színtérre lépett ki, amelyben óriási növekedési potenciál van a cégcsoport számára. Az olasz leányvállalat 99,2 milliárd forint hitel közvetítésével a csoport teljes volumenének közel felét adja, a csoport által közvetített teljes hitelvolumen a magyarországi jelzálogpiac több mint 60 százalékával megegyező volumen.

Az olasz leányvállalatokkal megerősödve a cégcsoport 2022. első negyedévi árbevétele az előző éveshez képest triplázott és így a 8,0 milliárd Ft-ot közelíti meg, tisztított core EBITDA-ja duplázva közel 0,9 milliárd Ft-ot tett ki. A csoport tisztított core adózott eredménye 70%-kal növekedve 585 millió Ft-ra ugrott. A Duna House Group 2022. évben egy negyedév alatt több EBITDA-t termelt, mint 2016-ban, az IPO évében összesen.

„2022-től már a fejlett európai piacon kell bizonyítanunk a régiós vezető szerepben szerzett tudásunkat, amely óriási lehetőséget ad a Duna House cégcsoport fejlődésére. Rövidtávon 100 millió eurós piaci kapitalizációt tűztünk ki magunk elé, míg 4-5éves középtávon már dupláznánk ezt a célt is és 150-200 millió eurós piaci kapitalizációval lennék elégedettek.” – nyilatkozta Guy Dymschiz, a Duna House Group társalapítója és társvezérigazgatója. „Céljaink eléréséhez átfogó nemzetközi márkákban és európai tudástranszferben gondolkozunk az ingatlan és hitelközvetítés terén egyaránt. Szeretnénk minden országban tovább növelni vezető szerepünket, amelyre a magasabb kamatkörnyezet jó lehetőséget kínál. Olaszországban például az első negyedév 25 százalék körüli hitelpiaci csökkenés ellenére mi nőni tudtunk. Egyértelműen látszik, hogy növekszik az igény az ügyfelek részéről a közvetítők szaktudására.”

A Duna House Group az olasz hitelközvetítői piac második legnagyobb szereplőjévé vált a HGroup felvásárlásával. A cégcsoport jelentős piacszerzési lehetőséget lát az olasz piacon, ahol a közvetítők a COVID pandémia alatti és utáni erőteljes piacszerzés ellenére még mindig csak megközelítőleg 20 százalékát bonyolítják a hitelkihelyezéseknek. Összehasonlításképpen ez a szám Magyarországon és Lengyelországban közel 50 százalék.

„Cégcsoportunk a Magyar Nemzeti Bank NKP programjának egyik utolsó kötvény kibocsátójaként kedvező hosszútávú forrásokkal rendelkezik, ráadásul a következő egy évben zárjuk az eddigi legnagyobb lakóingatlan projektünket, a Forest Hillt.” – nyilatkozta Doron Dymschiz, a Duna House Group társalapítója és társvezérigazgatója. „Emellett értékesíteni fogjuk befektetési ingatlanportfóliónkat is, hogy minden erőforrásunkat a nemzetközi terjeszkedésre, osztalékfizetésre és a részvényesi érték növelésére tudjuk fordítani.”

A Duna House részvényárfolyama idén április 6-án érte történelmi csúcsát 578 forintos értéken. A részvényárfolyam a 396 Ft-os IPO árhoz képest mára 42%-kal került feljebb, míg a tisztított negyedéves EBITDA 4,7-szeresére emelkedett. A negyedéves mérőszámok februári közzététele után a Concorde elemzőház a korábbi 560 forintról 800 forintra emelete a célárat, a DH részvények vételi ajánlása mellett. A Duna House utolsó közgyűlésén 1,2 milliárd forint osztalékként való kifizetést hagyott jóvá, amely részvényenként bruttó 32 forintos osztalékot jelent. A kifizetések kezdőnapja 2022 június 17-e, az utolsó kereskedési nap a Budapesti Értéktőzsdén 2022. június 8., amikor még a 2021. évi osztalékra jogosító „A” sorozatú törzsrészvénnyel lehet kereskedni. A 2022 május 30-i 538 forintos záróárfolyam alapján ez közel 6%-os osztalékhozamot jelent.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....