- Hirdetés -

Triplázta forgalmát a Duna House

|

- Hirdetés -

A Duna House cégcsoport negyedéves jelentésében először szerepelnek az olaszországi akvizíció eredményei, amely mutatók egyértelmű mérföldkövet jeleznek a csoport életében. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett ingatlan,- és pénzügyi termékeket közvetítő nemzetközi cégcsoport 2016-os IPO-ja óta 7,5 szeresére növelte bevételét, 4,7 szeresére EBITDA-ját, miközben tőzsdei árfolyama mindössze 42 százalékkal haladja meg kibocsátáskori árát. A társaság 2022-ban már 4 országban több mint 5 000 értékesítővel szolgálja ki ügyfeleit és további ambiciózus tervekkel rendelkezik nemzetközi pozíciójának erősítésére.

A Duna House Group 2021. decemberében aláírt akvizíciós megállapodása értelmében 70%-os tulajdonrészt szerzett az olasz HGroup cégcsoportból, amely leányvállalatán, a Credipass-on keresztül közel 1.000 pénzügyi szakértővel Olaszország második legnagyobb hitelközvetítője hálózati méret alapján. Az olaszországi felvásárlással a Duna House vezető régiós pozíciójából egy fejlett európai színtérre lépett ki, amelyben óriási növekedési potenciál van a cégcsoport számára. Az olasz leányvállalat 99,2 milliárd forint hitel közvetítésével a csoport teljes volumenének közel felét adja, a csoport által közvetített teljes hitelvolumen a magyarországi jelzálogpiac több mint 60 százalékával megegyező volumen.

Az olasz leányvállalatokkal megerősödve a cégcsoport 2022. első negyedévi árbevétele az előző éveshez képest triplázott és így a 8,0 milliárd Ft-ot közelíti meg, tisztított core EBITDA-ja duplázva közel 0,9 milliárd Ft-ot tett ki. A csoport tisztított core adózott eredménye 70%-kal növekedve 585 millió Ft-ra ugrott. A Duna House Group 2022. évben egy negyedév alatt több EBITDA-t termelt, mint 2016-ban, az IPO évében összesen.

„2022-től már a fejlett európai piacon kell bizonyítanunk a régiós vezető szerepben szerzett tudásunkat, amely óriási lehetőséget ad a Duna House cégcsoport fejlődésére. Rövidtávon 100 millió eurós piaci kapitalizációt tűztünk ki magunk elé, míg 4-5éves középtávon már dupláznánk ezt a célt is és 150-200 millió eurós piaci kapitalizációval lennék elégedettek.” – nyilatkozta Guy Dymschiz, a Duna House Group társalapítója és társvezérigazgatója. „Céljaink eléréséhez átfogó nemzetközi márkákban és európai tudástranszferben gondolkozunk az ingatlan és hitelközvetítés terén egyaránt. Szeretnénk minden országban tovább növelni vezető szerepünket, amelyre a magasabb kamatkörnyezet jó lehetőséget kínál. Olaszországban például az első negyedév 25 százalék körüli hitelpiaci csökkenés ellenére mi nőni tudtunk. Egyértelműen látszik, hogy növekszik az igény az ügyfelek részéről a közvetítők szaktudására.”

A Duna House Group az olasz hitelközvetítői piac második legnagyobb szereplőjévé vált a HGroup felvásárlásával. A cégcsoport jelentős piacszerzési lehetőséget lát az olasz piacon, ahol a közvetítők a COVID pandémia alatti és utáni erőteljes piacszerzés ellenére még mindig csak megközelítőleg 20 százalékát bonyolítják a hitelkihelyezéseknek. Összehasonlításképpen ez a szám Magyarországon és Lengyelországban közel 50 százalék.

„Cégcsoportunk a Magyar Nemzeti Bank NKP programjának egyik utolsó kötvény kibocsátójaként kedvező hosszútávú forrásokkal rendelkezik, ráadásul a következő egy évben zárjuk az eddigi legnagyobb lakóingatlan projektünket, a Forest Hillt.” – nyilatkozta Doron Dymschiz, a Duna House Group társalapítója és társvezérigazgatója. „Emellett értékesíteni fogjuk befektetési ingatlanportfóliónkat is, hogy minden erőforrásunkat a nemzetközi terjeszkedésre, osztalékfizetésre és a részvényesi érték növelésére tudjuk fordítani.”

A Duna House részvényárfolyama idén április 6-án érte történelmi csúcsát 578 forintos értéken. A részvényárfolyam a 396 Ft-os IPO árhoz képest mára 42%-kal került feljebb, míg a tisztított negyedéves EBITDA 4,7-szeresére emelkedett. A negyedéves mérőszámok februári közzététele után a Concorde elemzőház a korábbi 560 forintról 800 forintra emelete a célárat, a DH részvények vételi ajánlása mellett. A Duna House utolsó közgyűlésén 1,2 milliárd forint osztalékként való kifizetést hagyott jóvá, amely részvényenként bruttó 32 forintos osztalékot jelent. A kifizetések kezdőnapja 2022 június 17-e, az utolsó kereskedési nap a Budapesti Értéktőzsdén 2022. június 8., amikor még a 2021. évi osztalékra jogosító „A” sorozatú törzsrészvénnyel lehet kereskedni. A 2022 május 30-i 538 forintos záróárfolyam alapján ez közel 6%-os osztalékhozamot jelent.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...