- Hirdetés -

Tudatosabb építkezés

|

A nagyobb zajban ma tudatosabb márkaépítésre van szükségük a celebeknek, mint néhány évtizeddel ezelőtt, az önazonosság és a közvetlenség azonban soha nem megy ki a divatból. Schiwert-Takács Lászlót, az RTL Magyarország talent relations managerét kérdeztük.

- Mit jelent talentet építeni ma?

- Sokkal több a látható felület, nagyobb a nyüzsgés, könnyebb bekerülni vagy akár kiragyogni, de nehezebb felszínen maradni és életpályát építeni. Az eszközök és a felületek ugyan változnak, a szakmai munka a háttérben ugyanaz maradt. A social pedig nemcsak lehetőség, de pokoli nagy kihívás is. Ez ma sokkal tudatosabb építkezést kell jelentsen.

- Milyen volt ez 20-30 éve? Mi a legnagyobb különbség?

- Az ezredforduló körül két perc alatt lett sztár és érdekes az, aki képernyőre került, a szűken vett szakmai jelenlét és munka elég volt a sikerhez. Aki ma nem tud önmagára, a produkciójára egy bizonyos szintig termékként tekinteni, annak sokkal nehezebb boldogulnia. Ez már ugyanolyan alapos és felkészült brandépítést igényel, mint bármilyen más szolgáltatás vagy termék esetén. Van, ami azonban cseppet sem változott, és ez a motiváció. Mit akarsz? Miért akarod? Mi az üzeneted? Mi a mondanivalód? Hosszú távú sikert csinálni ezekre a kérdésekre adott őszinte válaszok nélkül nem lehet. És persze továbbra sem szabad leírni a nagy képernyő hatalmát!

- Hogyan lehet a celebek lelkét is építeni? Miként lehet őket felkészíteni arra, hogy helytálljanak?

- Elsősorban a kommentszekció teljes körű ignorálásával. Minden előadót/képernyőst arra próbálok rávenni, hogy jelöljön ki az életében három-négy embert, akinek a véleményére mindig is adni fog, akkor is, ha olyat mond, amit nem jó hallani. Csak rájuk figyeljen. Hubbard nagyszerű meglátása, miszerint ne tegyél semmit, nem mondj semmit, legyél semmi és akkor elkerülöd a kritikát… Nos, ez a mai napig él. Az én tanácsom az, hogy legyél karakteres és vállald magadat. Ez nem fog mindenkinek tetszeni, de senki sem fog unni. És az online vélemény úgy peregjen le, mint esőkabátról a vízpermet…

- Ma már teljesen eltérő karakterek a menők, mások a celebek, más a fontos nekik és a közönségüknek is. Hogyan változott ez a világ az elmúlt néhány évtizedben, és merre tart, mik a trendek?

- Ízlések és karakterek változnak, de az emberek annyira gyorsan azért nem. Jómagam nem nagyon hiszek a menőben, mert semmi sem annyira divatjamúlt, mint az, ami egy éve még roppant menőnek számított… Ami trend, és nem is múlik el egyhamar, az az, ha valaki közvetlen, autentikus és önazonos. A múltra jobban volt jellemző a tökéletesen megalkotott, hibátlan, repedezettségmentes kép. Az ilyen műanyag figurák a kamu életükkel együtt eltűnőben vannak, és ez így van jól.

- A közösségi média berobbanása előtt leginkább a címlapokon való megjelenés számított, ma már a fiatalokat teljesen más csatornákon lehet elérni. Hogyan változtatta ez meg a celebek kommunikációs aktivitását?

- Az első közlés többnyire már a közösségi médiában történik, a klasszikus felületek is figyelik ezeket és foglalkoznak az itt lévő sztorikkal. Így ezek a megjelenések nem kiváltják, inkább kiegészítik és követik egymást. Nyilván egy tudatos sztár a legjobb sztorijait megtartja a saját social felületére, különösen, ha értelmezhető méretű követőbázissal büszkélkedhet. De aztán ez továbbmegy más felületeken, eljutva azokhoz is, akik este alvás előtt nem pörgetik egy órán át a TikTokot. Így aztán teljesen ne írjuk még le a nyomtatott vagy online sajtótermékeket, vagy az olyan tévéműsorokat, amelyek celebekkel foglalkoznak, mert az ilyen megjelenéseknek még mindig van jócskán haszna. Egy ötperces Fókusz-anyag vagy egy-egy héten át az újságárusnál kirakott Nők lapja-címlap még mindig nagyon értékes felület. Azok, akiknek nagy elérést biztosít a képernyő vagy a rádió, inkább kapcsolattartásra használják a social felületeiket.

- Bevihetők a tévébe a közösségi médiás sztárok? Jól működnek az ilyen szereplések?

- Voltak már erre vonatkozó próbálkozások, kisebb és még kisebb sikerekkel. A nagy áttörés még várat magára. Ráadásul a közösségimédia-függők és a tévénézők nem biztos, hogy óriási közös halmazt alkotnak. De tehetséget keresni és találni bárhol lehet, így a social felületeken is. Ám bármennyire hasonlónak is tűnik a két felület, mégis nagyon más. Tévéműsorban – különösen egy élő vagy élőszerű produkcióban – szerepelni rendkívüli koncentrált figyelmet, gyors reakciókat, nyomdakész válaszadási készséget és még nagyon sok mindent igényel. A videóidat nem vághatod meg mondatonként, a tévében a gyártott tartalom többnyire sokkal hosszabb, így a figyelem felkeltése és a néző éberen tartása nem pár perces, hanem gyakran többórás feladat, miközben a figyelem időtartama drasztikusan csökkent. A nagy képernyőn ez a teher nem magányos harc, nagy és profi csapat segíti a munkát, míg a közösségi média sztárjai többnyire egyszemélyes hadseregként küzdenek a figyelemért, amit bírni kell szuflával, kreativitással. Tehát nem azt jelenti, hogy nincs átjárás, a zenében például remek példák vannak arra, hogy lesz – akár itthon is – gigasztár egy youtuberből. A tévében ez azért még várat magára.

 

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...