- Hirdetés -

Tudatosabb építkezés

|

- Hirdetés -

A nagyobb zajban ma tudatosabb márkaépítésre van szükségük a celebeknek, mint néhány évtizeddel ezelőtt, az önazonosság és a közvetlenség azonban soha nem megy ki a divatból. Schiwert-Takács Lászlót, az RTL Magyarország talent relations managerét kérdeztük.

- Mit jelent talentet építeni ma?

- Sokkal több a látható felület, nagyobb a nyüzsgés, könnyebb bekerülni vagy akár kiragyogni, de nehezebb felszínen maradni és életpályát építeni. Az eszközök és a felületek ugyan változnak, a szakmai munka a háttérben ugyanaz maradt. A social pedig nemcsak lehetőség, de pokoli nagy kihívás is. Ez ma sokkal tudatosabb építkezést kell jelentsen.

- Milyen volt ez 20-30 éve? Mi a legnagyobb különbség?

- Az ezredforduló körül két perc alatt lett sztár és érdekes az, aki képernyőre került, a szűken vett szakmai jelenlét és munka elég volt a sikerhez. Aki ma nem tud önmagára, a produkciójára egy bizonyos szintig termékként tekinteni, annak sokkal nehezebb boldogulnia. Ez már ugyanolyan alapos és felkészült brandépítést igényel, mint bármilyen más szolgáltatás vagy termék esetén. Van, ami azonban cseppet sem változott, és ez a motiváció. Mit akarsz? Miért akarod? Mi az üzeneted? Mi a mondanivalód? Hosszú távú sikert csinálni ezekre a kérdésekre adott őszinte válaszok nélkül nem lehet. És persze továbbra sem szabad leírni a nagy képernyő hatalmát!

- Hogyan lehet a celebek lelkét is építeni? Miként lehet őket felkészíteni arra, hogy helytálljanak?

- Elsősorban a kommentszekció teljes körű ignorálásával. Minden előadót/képernyőst arra próbálok rávenni, hogy jelöljön ki az életében három-négy embert, akinek a véleményére mindig is adni fog, akkor is, ha olyat mond, amit nem jó hallani. Csak rájuk figyeljen. Hubbard nagyszerű meglátása, miszerint ne tegyél semmit, nem mondj semmit, legyél semmi és akkor elkerülöd a kritikát… Nos, ez a mai napig él. Az én tanácsom az, hogy legyél karakteres és vállald magadat. Ez nem fog mindenkinek tetszeni, de senki sem fog unni. És az online vélemény úgy peregjen le, mint esőkabátról a vízpermet…

- Ma már teljesen eltérő karakterek a menők, mások a celebek, más a fontos nekik és a közönségüknek is. Hogyan változott ez a világ az elmúlt néhány évtizedben, és merre tart, mik a trendek?

- Ízlések és karakterek változnak, de az emberek annyira gyorsan azért nem. Jómagam nem nagyon hiszek a menőben, mert semmi sem annyira divatjamúlt, mint az, ami egy éve még roppant menőnek számított… Ami trend, és nem is múlik el egyhamar, az az, ha valaki közvetlen, autentikus és önazonos. A múltra jobban volt jellemző a tökéletesen megalkotott, hibátlan, repedezettségmentes kép. Az ilyen műanyag figurák a kamu életükkel együtt eltűnőben vannak, és ez így van jól.

- A közösségi média berobbanása előtt leginkább a címlapokon való megjelenés számított, ma már a fiatalokat teljesen más csatornákon lehet elérni. Hogyan változtatta ez meg a celebek kommunikációs aktivitását?

- Az első közlés többnyire már a közösségi médiában történik, a klasszikus felületek is figyelik ezeket és foglalkoznak az itt lévő sztorikkal. Így ezek a megjelenések nem kiváltják, inkább kiegészítik és követik egymást. Nyilván egy tudatos sztár a legjobb sztorijait megtartja a saját social felületére, különösen, ha értelmezhető méretű követőbázissal büszkélkedhet. De aztán ez továbbmegy más felületeken, eljutva azokhoz is, akik este alvás előtt nem pörgetik egy órán át a TikTokot. Így aztán teljesen ne írjuk még le a nyomtatott vagy online sajtótermékeket, vagy az olyan tévéműsorokat, amelyek celebekkel foglalkoznak, mert az ilyen megjelenéseknek még mindig van jócskán haszna. Egy ötperces Fókusz-anyag vagy egy-egy héten át az újságárusnál kirakott Nők lapja-címlap még mindig nagyon értékes felület. Azok, akiknek nagy elérést biztosít a képernyő vagy a rádió, inkább kapcsolattartásra használják a social felületeiket.

- Bevihetők a tévébe a közösségi médiás sztárok? Jól működnek az ilyen szereplések?

- Voltak már erre vonatkozó próbálkozások, kisebb és még kisebb sikerekkel. A nagy áttörés még várat magára. Ráadásul a közösségimédia-függők és a tévénézők nem biztos, hogy óriási közös halmazt alkotnak. De tehetséget keresni és találni bárhol lehet, így a social felületeken is. Ám bármennyire hasonlónak is tűnik a két felület, mégis nagyon más. Tévéműsorban – különösen egy élő vagy élőszerű produkcióban – szerepelni rendkívüli koncentrált figyelmet, gyors reakciókat, nyomdakész válaszadási készséget és még nagyon sok mindent igényel. A videóidat nem vághatod meg mondatonként, a tévében a gyártott tartalom többnyire sokkal hosszabb, így a figyelem felkeltése és a néző éberen tartása nem pár perces, hanem gyakran többórás feladat, miközben a figyelem időtartama drasztikusan csökkent. A nagy képernyőn ez a teher nem magányos harc, nagy és profi csapat segíti a munkát, míg a közösségi média sztárjai többnyire egyszemélyes hadseregként küzdenek a figyelemért, amit bírni kell szuflával, kreativitással. Tehát nem azt jelenti, hogy nincs átjárás, a zenében például remek példák vannak arra, hogy lesz – akár itthon is – gigasztár egy youtuberből. A tévében ez azért még várat magára.

 

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordot döntött a sportfogadások száma

Kiemelkedő fogadói érdeklődés mellett zajlott le a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság. A spanyol-angol döntőt követően - ahogyan az várható volt - a magyar válogatott csoportkörös mérkőzései is a legnépszerűbb események közé tartoztak a fogadók körében....

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...