- Hirdetés -

Túl kevés fizetés és kényelmetlen munkakörülmények – ezért váltanak állást a magyarok

|

A munkahelyváltástól sokan tartanak, amely kapcsán már a döntés meghozása is jelentős kihívás lehet, hiszen ilyenkor az ismeretlentől való félelem ösztönösen felébred a munkavállalókban. A dolgozók gyakran inkább eltűrik a kedvezőtlen körülményeket aktuális munkahelyükön, minthogy lépjenek és feladják a meglévő, biztos pozíciójukat. Az év végéhez közeledve azonban átgondolják és újraértékelik a jelenlegi helyzetüket: a munkavállalók gyakran az ünnepek alatt hozzák meg a döntést a váltásról.

Annak ellenére, hogy a munkahelyváltás nem egyszerű, a magyar munkavállalók több mint kétharmada gondolkodott már el azon, hogy nem csak az aktuális cégét, de a pályáját is elhagyja és egy teljesen új szakmában folytatja karrierjét – derült ki a Profession.hu korábbi reprezentatív felméréséből. Az idei álláskeresői viszonyulásokat vizsgáló kutatásban pedig a munkahelyváltáshoz kapcsolódó attitűdöket mérte fel az állásportál.

Miért is váltunk mégis állást?

A teljes pályaváltásnál kisebb kihívás, ha a munkavállaló saját szakmájánál marad és azon belül keres új állást, hiszen így általában nincs szüksége jelentős átképzésre, teljesen új ismeretek megszerzésére. Az emberek fele mindemellett a munkahelyváltást is megterhelőnek tartja, de tízből négy válaszadó szerint megéri ez a lépés, mert tudatos tervezéssel és döntéshozatallal sokkal nagyobb az esély a megfelelő pozíció vagy magasabb bér megszerzésére.

Az új állás igénye mindig valamilyen hiányból származik: a válaszadók több mint fele (56%) akkor kezd bele a keresésbe, amikor már nem érzi kielégítőnek a fizetését, és közel ilyen arányban jellemző az is, hogy a kényelmetlenné vált munkakörülmények sarkallnak valakit erre (50%). 27% jelezte, hogy csak elbocsátás esetén nézne új lehetőség után. Mindössze 9% halogatja az álláskeresését a felmondásáig, a többség viszont már ezt megelőzően biztosítani szeretné a karrierje folytatását.

Az álláskeresés legfőbb motivátorai a magasabb bér (37%), a jobb munkakörülmények (24%) és a megbecsülés (12%) iránti vágy. A munkavállalók 10%-a szeretné jobban érezni magát az adott élethelyzetében, és közel ennyien gondolják úgy, hogy szívesen megismernék saját erősségeiket és ennek értékét a munkaadók szemszögéből. 5% vágyik arra, hogy bizonyíthassa saját képességeit.

Milyen információk szükségesek álláskereséskor?

A negatív tapasztalatok a transzparencia hiányából adódnak az új munkahely megtalálása során: a lejárt hirdetés vagy jelentkezési határidő, valamint az elmaradt visszajelzés mind kellemetlenséget okoznak az álláskeresőknek, akárcsak a fizetésre vonatkozó információ hiánya.

„A bértranszparencia mindkét fél érdeke. Egyfelől versenyelőnyt jelenthet az állást kínáló cégnek, hiszen akár 50%-kal több jelentkezést eredményezhet a fizetés feltüntetése a hirdetésben. Másfelől az erre vonatkozó információ kihagyása növeli a munkavállalók bizalmatlanságát és a kiszolgáltatottság érzését a vállalattal szemben” – magyarázza Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója. „A nyilvánosságra hozott fizetés emellett mindkét félnek időt és erőforrást takarít meg, hiszen így nem a hosszú felvételi folyamat végén derül csak ki, ha esetleg távol van egymástól a munkaadó és a potenciális új kolléga elképzelése az összegről, ami miatt mindkét fél csalódottan kezdheti elölről a keresést.”

Visszajelzés – akár több alkalommal is

A munkavállalók többségének (66%) elegendő, ha a jelentkezés benyújtása után akkor kap visszajelzést, ha interjúra várják, azonban minden második akkor is elvárná az értesítést, ha kiesett a felvételi folyamatból. A Profession.hu felméréséből egyértelműen kiderült, hogy az álláskeresők a jelenleginél több alkalommal szeretnének visszacsatolást kapni, például amikor a hirdető céghez megérkezik a jelentkezésük.

A beküldött pályázatról leginkább e-mailben szeretnének értesítést kapni az álláskeresők – közel kétharmaduk ezt elsősorban a hirdető cégtől várja. A munkavállalók negyede telefonon szeretne hírt kapni a munkaadótól ilyen esetben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...