- Hirdetés -

Túl keveset isznak a magyarok

|

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködésben készült felmérésből az is kiderül, hogy az ásványvíz továbbra is népszerű szomjoltó, a válaszadók közel fele pedig a termékek ásványianyag-tartalmára is figyelmet fordít. A szakértő szerint néhány egyszerű praktikával bárki könnyedén elérheti az ajánlott napi folyadékbevitel szintjét, ez csupán némi tudatosságot igényel.

A magyar lakosság folyadék- és ásványvízfogyasztással kapcsolatos szokásairól és ismereteiről készített felmérést a Szentkirályi Magyarország és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége. A kutatás szerint a válaszadók 79 százaléka tudja, hogy a nőknek napi 2 liter, a férfiaknak napi 2,5 liter folyadék fogyasztása ajánlott, azonban legtöbben mégsem teljesítik ezt a minimum mennyiséget. A 18-24 éves korosztály 41,8 százaléka saját bevallása szerint a javasoltnál kevesebbet iszik; a 25-45 év közötti résztvevők 38,9 százaléka, a 46-65 éves válaszadók 36,4 százaléka nyilatkozott hasonlóan.

„A megfelelő hidratálás és ásványianyag-pótlás elengedhetetlenül fontos fizikai és mentális jóllétünk szempontjából, valamint hozzájárul a szervezet optimális működéséhez. A Szentkirályi Magyarországnál a kezdetektől küldetésünknek tekintjük, hogy minél többekkel megismertessük az ideális folyadékfogyasztás alapjait, ezzel pedig hozzájáruljunk az emberek egészséges életmódjának kialakításához és fenntartásához” – mondta van der Wildt Nikolett, a Szentkirályi Magyarország marketingvezetője.

A kutatásból az is kiderül, hogy az ásványvíz népszerű szomjoltó: a 25 és 45 év közötti válaszadók több mint kétharmada rendszeresen fogyaszt ilyen terméket. A legtöbben munka közben (65,5 százalék), vagy étkezéskor (50 százalék) isznak ásványvizet, de a résztvevők több mint 30 százaléka ébredéshez vagy lefekvéshez kötődő ásványvízfogyasztásról is beszámolt.

A kiegyensúlyozott folyadékpótlás különösen fontos a meleg nyári napokon, hiszen a folyadékvesztés okozta dehidratáció súlyos következményekhez vezethet. Az ásványvizek nem csak nyáron jelentenek ideális megoldást a megfelelő hidratáció szempontjából, hiszen optimális ásványianyag-tartalmukkal jól támogatják a szervezet működését.

A fogyasztók tudatosságáról árulkodik, hogy a válaszadók háromnegyede (77 százalék) szerint az ásványvizek szerepet játszanak az ásványianyag-szükséglet fedezésében, ezzel szemben csupán 47 százalékuk fordít figyelmet a termékek ásványianyag-tartalmára.

Tudatosság, az elegendő folyadékfogyasztás kulcsa

Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke szerint nem érdemes megvárni a szomjúság érzését, a nap során folyamatosan pótolni kell az elvesztett folyadékot. „A tudatosság elengedhetetlen ahhoz, hogy az apró lépések minél előbb szokássá váljanak. Az elfogyasztott folyadék nyomon követésében segíthetnek a különböző kiszerelésű palackok, kulacsok, amelyekből egy fél literes változatot érdemes a táskába készíteni, így útközben is adott a folyamatos hidratáció lehetősége” – mondta a szakértő. A nyári melegben még inkább szükség van az emelt folyadékbevitelre, az ásványvíz- és vízfogyasztás egyenletes elosztására. Napjainkban számos mobiltelefonra vagy okosórára fejlesztett applikáció is segíthet a 8-10 pohár folyadék elfogyasztásában: egy-egy emlékeztető beállításával könnyedén elérhető a napi kitűzött cél. A szakember szerint fontos figyelni arra, hogy a folyadékbevitel nagyobb része energiát nem tartalmazó forrásból származzon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...