Azok után, hogy tavaly rekordévet zárt az Origo, gyorsan megvált tőle az eddigi tulajdonosa, a New Wave Media Group. Az új tulaj Matolcsy Ádám – Matolcsy György jegybankelnök fia –, aki elmondta, hogy szeretné felrázni a piacot.
A Matolcsy Ádám által irányított és kizárólagos tulajdonában lévő Magyar Stratégiai Zrt. megvette a korábbi New Wave Media és Origo Media portfólió egyesítéséből tavasszal létrejött New Wave Media Group Zrt.-t. A felek a vételárat nem közölték.
Az elmúlt időszakban havi 4,5-4,7 millió látogatót elérő Origónak ez már a második tulajdonosváltása rövid idő alatt, hiszen 2015 végén vette meg a Száraz István vezette New Wave Media az alapító Magyar Telekomtól, 4,2 milliárd forintnak megfelelő euróért. Az ügylethez egyébként Matolcsyék által szanált bank nyújtott segítséget 2015 végén.
A New Wave Media Group 2016-ban 5,3 milliárd forintos nettó árbevételt és 499 milliós adózott eredményt ért el. 2015-ben a nettó árbevétel 5,01 milliárd, míg az adózott eredmény mínusz 362 millió forint volt.
A közlemény szerint Száraz István, a New Wave Media Group Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója a médiacsoportban fennálló százszázalékos tulajdonrészét értékesítette a Magyar Stratégiai Zrt.-nek. Közölték, hogy Száraz István a tranzakciót követő negyedévben vezérigazgatói tisztségét határozott ideig megtartva biztosítja a zökkenőmentes átadás-átvételi folyamatot, ezt követően pedig stratégiai tanácsadói szerepkörben segíti a menedzsment munkáját.
Idézik Matolcsy Ádámot is, aki elmondta: a New Wave Media Group Zrt. nemcsak az egyik legnagyobb elérésű hazai online médiaportfólió és a magyar internetes tartalomszolgáltatás úttörője, hanem megújulni képes cégcsoport, amely reményeik szerint a „közeljövőben előremutató technológiai megoldásokkal rázza fel az itthoni online médiapiacot”.
Száraz István az általa alapított WeLoveBudapest és WeLoveBalaton turisztikai portál tulajdonjogát a jövőben is megtartja – jelezték a közleményben.