- Hirdetés -

Tulajdonosváltás a Duna Autónál

|

- Hirdetés -

A családi vállalkozásokban törvényszerű, hogy elérkezik az az időszak, amikor a tulajdonos-ügyvezetők átadják a vezetést a jövő generációjának. A több mint három évtizedes múltra visszatekintő Duna Autónál ez sajátos módon történik: a tulajdonjog a vér szerinti örökösökre száll, az operatív irányítást azonban egy háromtagú igazgatóság veszi át.

Több mint 30 évvel ezelőtt, 1989 szeptemberében jegyezték be a Duna Autó Zrt. jogelődjét. A cég mára az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedéssé nőtte ki magát: 19 márkakereskedéssel, 24 márkaszervizzel, használtautó-értékesítéssel és független karosszériajavító központtal. Az Óbuda szívében lévő vállalat alapítása Ormos István és Hámori László nevéhez kötődik, akik a kezdetektől napjainkig meghatározó, aktív szerepet vállaltak a cég működésében.

„Amikor a hajdani volántelepből létrehoztuk az első autókereskedésünket, még csak álmodozni mertünk arról a sikerről, ami most a Duna Autó Zrt.-t övezi. Az első autókat mi hoztuk át a határon, mi vámoltattuk, majd kempingszékeken ülve vártunk a vevőinkre. Mitsubishi kisteherautók értékesítési és szervizelési jogát kaptuk meg elsőként, majd a Volvo teherautók márkaszervizét, aztán szépen sorban egyre bővült a márkapalettánk” – emlékszik vissza Ormos István, alapító vezérigazgató. „Egyetlen titkunk a munka – a folyamatos, tisztességes, odafigyeléssel végzett munka, amit elkötelezett szakembereink végeznek. Ennek köszönhető ügyfeleink bizalma és lojalitása.”

A Duna Autó több mint 30 éves fejlődésének sok meghatározó pillanata volt és számos váratlan kihívásnak kellett megfelelnie az indulás óta. Most mégis olyan mérföldkő érkezett el a vállalat életében, ami eddig még nem fordult elő, azonban évek óta tartó felkészülés előzte meg. Eljött a generációváltás ideje.

Nemzetközi kutatások is alátámasztják, hogy 5-ből 4 kis- és középvállalkozás nem talál megfelelő opciót az utódlás kérdésére, vagy nem tudja sikeresen véghez vinni ezt a meghatározó átalakulást. Nem is csoda, hogy így többük működése veszélybe kerül. Magyarországon is a ’90-es években alakult cégek jókora része küzd jelenleg generációs problémákkal: van/nincs utód, akarja-e a céget vagy sem, hogyan kerülhető el a szétaprózódás az örökösök között, stb. A Duna Autónál azonban felismerték a kockázatot: „A generációváltás egy természetes folyamat, aminek a megújulást, a fejlődést kell elősegítenie. Nincs konkrét recept, nincs két egyforma ügy: mindenkinek meg kell találnia a saját útját. Milliónyi buktató van, amire rámehet akár az egész cég, az elmúlt 30 év munkája is. Mi azt valljuk, hogy nem szabad összekeverni a családot, a tulajdonlást és a vezetést. Éppen ezért tudatosan, egy jól megalapozott stratégia szerint adtuk át a vállalat irányítását egy szakmai igazgatóságnak, a tulajdonjogot pedig átruházzuk gyermekeinkre” – árulta el a két alapító-tulajdonos, Ormos István és Hámori László. „Cégünk működésében a változás rövidtávon nem lesz érezhető, hiszen továbbra is részt veszünk a Duna Autó stratégiájának kialakításában, olyan beruházásokra koncentrálva, amelyek meghatározzák közös jövőnket” – tették hozzá.

Az új tulajdonosi struktúra szerint Ormos Péter, Ormos Judit, ifj. Hámori László és Hámori Szilvia vették át a Duna Autó Zrt. tulajdonjogát, akik a kialakított stratégiának megfelelően, inkább a háttérből ügyelik majd a folyamatokat. Kivéve Ormos Pétert, a vezérigazgató fiát, aki továbbra is aktívan részt vesz a cég életében, különös tekintettel az infrastruktúrára vonatkozó technikai fejlesztésekre. „Fontosnak tartom, hogy a cég mind szemléletmódjában, mind működésében megfeleljen a 21. század kihívásainak, ügyféligényeinek. Számos olyan beruházásunk, informatikai fejlesztésünk van folyamatban, amelyek nemcsak a működésünket teszik gördülékenyebbé, hanem ügyfeleink számára is előnyöket, magasabb szintű kiszolgálást eredményeznek” – mondta Ormos Péter, igazgató.

Gyökeres koncepcióváltásnak mondható, hogy egy egyszemélyes vezetésen szocializálódott, több mint 30 éves vállalatnál a menedzsmentre ruházzák át a döntéshozó-vezető szerepet. A háromfős, független testület elnöke Markó Zoltán, aki a kereskedelmi és marketing ügyekért felel, mellette pedig Gábor Krisztina gazdasági, és Simon Péter műszaki igazgatók alkotják a vezetőséget. „Már több mint három éve dolgozunk azon, hogy a generációváltást a lehető leginkább zökkenőmentesen tudjuk lebonyolítani. Ekkor indultunk el a testületi vezetés megvalósításának irányába” – kezdte az elnök. „Ebben az átmeneti időszakban letisztáztuk, mik az igazgatóság feladatai, hatáskörei, jogkörei, a tulajdonosok pedig összegyűjtötték azokat az információkat, amik segítségével tisztában lehetnek a cég helyzetével, hogy jó irányba haladnak a dolgok. És persze a bizalom sem elhanyagolható tényező – sőt, talán a legfontosabb szempont volt, hogy ebben a három évben maximálisan kialakuljon az igazgatóság munkájában.”

„Büszkén adjuk át a stafétát, mert biztosak vagyunk benne, hogy az igazgatóság szavatolja partnereink felé a folyamatosságot és szakmaiságot, illetve hogy a tulajdonosi kör új generációjából fiam, Ormos Péter és az igazgatóság hatékony együttműködésével sikerül megvalósítani a vállalat modernizálását, rövid- és középtávú fejlesztési, beruházási és üzleti céljait” – tette hozzá Ormos István a Duna Autó Zrt. vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA