- Hirdetés -

Túlbecsülik a felsővezetők vállalatuk digitális felkészültségét

|

A cégek felsővezetőinek több, mint 80 százaléka gondolja azt, hogy vállalatuk digitálisan felkészültnek számít, viszont a menedzsereknek már csak 58 százaléka ért egyet ezzel az állítással az ABBYY, egy vállalati digitális intelligenciára szakosodott cég legújabb kutatása szerint. A menedzserek viselik leginkább a digitális átalakulás (digitális transzformáció – DX) súlyát és kihívásait, elmondásuk szerint 2,5-szer több felelősség hárul rájuk, mint a C-szintű vezetőkre. Mindez a vállalkozásokon belüli aggasztó ellentétre mutat, ami a jövőben elpazarolt beruházások és elszalasztott lehetőségek sorát idézheti elő.

Kiderült, hogy a menedzsereknek csak egynegyede (24%) használ alacsony kódolású / kódolás nélküli platformokat a jelenlegi DX projektek során, amivel gyorsan létre tudnák hozni saját megoldásaikat egyes problémákra. Továbbá a menedzsereknek csupán 34%-a használ folyamatbányászati megoldásokat, amelyek segítenének nekik felfedezni a szűk keresztmetszetek és a késések forrásait – ellenben a felsővezetők felének (48%) már van hozzáférése ehhez a technológiához.

Noha a digitális átalakulás jelentősen felgyorsult, folyamatos kihívásokkal néznek szembe a cégek:

A vállalkozások 97%-a tapasztalt megszakításokat DX-projektek során, de meglepő módon csak 60%-uk szerint okolható ezekért a világjárvány. Ezeknek a megszakításoknak hatalmas hatása volt: minden ötödik cég teljesen elhagyta digitális átalakulási útját (22%), és minden harmadik szerint nem működtek rendeltetésszerűen az újonnan bevezetett technológiák.

Ezenkívül a döntéshozók úgy vélik, hogy a DX-projektek zavarai nem érnek véget a járvány elmúltával; a vállalkozások háromnegyede (76%) további üzleti hatásokra számít.

A kihívások okainak azonosításakor a felmérés a következőket találta:

A válaszadók több mint egyharmada hibáztatta a régi rendszerek lecserélésével járó nehézségeket (36%), a költségvetést (35%) és a szervezeteikben meglévő készséghiányokat (34%).

23% szerint komoly akadályt jelentett a felsővezetés, vagy igazgatóság meggyőzése a DX-befektetésekről

A felsővezetői körökben csőlátás alakulhatott ki: 50%-uk gondolja, hogy ők irányítják a DX-projekteket, de a menedzsereknek csak 32%-a gondolja ezt, 47%-uk szerint az innovációs csapatok az igazi döntéshozók.

A menedzserek sokkal kevésbé optimisták a cégek digitális felkészültségével kapcsolatban, mint a felsővezetők. A menedzserek 38%-a az új technológiák használata mellett is tapasztal nehézségeket, míg a felsővezetőknél ez az arány csak 16%-os.

Ez a szakadék a szervezetek vezetői és a menedzserek között megakadályozhatja abban a cégeket, hogy sikeres digitális átalakítást vigyenek végbe, mivel a beruházások nem érik el a várt és kívánt hatásokat.

Máhr Tamás, az ABBYY magyarországi K+F központjának vezetője elmondta: „kutatásunk azt tárta fel, hogy a vezetők legnagyobb erőfeszítései ellenére az alkalmazottak és a középvezetők még mindig kihívásokkal küzdenek, még az új technológiák bevezetése mellett is; a felsővezetők egy részének pedig csőlátása van és nem veszi észre az alkalmazottak digitális átalakulással kapcsolatos problémáit és visszajelzését.

Amikor a vállalkozások minden befektetését árgus szemek figyelik, kulcsfontosságú megérteni, hogy mely technológiák javíthatják a termelékenységet, és milyen területeken lesz ezeknek a legnagyobb hatása. Az alkalmazottak igényeinek megértése minden szinten meg fogja különböztetni a virágzó és hanyatló cégeket. Az felsővezetők feladata pedig az, hogy megértsék alkalmazottjaik céljait és szükségleteit és fektessenek be az őket segítő technológiákba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...