Szerdára érdemes időzíteni a televíziós reklámkampányok legfontosabb részét a hét napjai közül – derül ki a TVSquared elemzéséből. A felmérés készítői azt is megállapították, hogy a 30 másodperces szpotok működnek a legjobban a fogyasztói reakció, illetve a hatékonyság szempontjából, míg a második helyre a 10 másodperces reklámfilmek kerültek.
Számos európai és egyre több amerikai márka egyszerre indítja el a tévés reklámkampányait több európai piacon, és ezen vállalkozások számára igazán érdekes eredményekkel szolgál a TVSquared kutatása. A cég 12 európai piacot vizsgált meg abból a szempontból, hogy a tévés reklámok hogyan teljesítenek a fogyasztói reakciók alapján, de megnézték azt is, hogy mely napok, illetve egy-egy napon belül mely időszakok a legjobbak a kampányok szempontjából.
A „Pan-European TV Advertising Performance Analysis” szerint szerdára érdemes időzíteni a nagy kampányok rajtját, vagy csúcspontját, ugyanis összességében ezen a napon fejtik ki leginkább hatásukat a reklámok. A második legjobb nap ebből a szempontból a kutatás készítői szerint a vasárnap. A spanyoloknál például a kora reggeli időszak, a briteknél és a németeknél pedig a reggeli válhat be leginkább.
A TVSuared szakértői megvizsgálták azt is, hogy milyen hosszú reklámfilmeket érdemes készíteni. A 6-tól egészen a 90 másodperces szpotok derítették fel a helyzetet és a 30 másodperces szpotok bizonyultak a leghatékonyabbnak, míg a második helyre a 10 másodperces filmek kerültek.