- Hirdetés -

Tüzes témával jön a magyar startup

|

- Hirdetés -

A papíralapú tűzvédelmet teljesen digitálissá teszi egy magyar fejlesztésű applikáció, mellyel évente akár 6-8 tonna papírt és 15-20 tonna üvegházhatású gáz kibocsátását lehet megspórolni. A fiREG nevű alkalmazás digitalizálja a tűzoltó készülékek minden adatát, így védi a környezetet a felesleges papírfelhasználástól, a karbantartók számára pedig rengeteg időt spórol, akik mostantól a mobiltelefonjuk segítségével pár perc alatt elvégezhetik azt, ami eddig több óráig tartott.

A tűzvédelmi karbantartás világszerte óriási terhet nő a környezetre, melynek oka a szakma technológiai elmaradottsága. „A KSH adatai alapján számításaink szerint Magyarországon kb. 3 millió tűzoltó készülék található, melyek éves karbantartásához 1 tonna papír szükséges. Ekkora papírmennyiség előállításához több mint 150 köbméter vizet használnak fel és 2,5 tonna üvegházhatású gázt engednek a levegőbe” – mondja Horváth Gábor tűzvédelmi üzemeltetési szakértő, a tűzvédelem digitalizálását segítő fiREG alkalmazás egyik alapítója. A munka ráadásul nagyon időigényes, hiszen a porral oltók és egyéb tűzvédelmi berendezések tökéletes működéséért felelős tűzvédelmi karbantartók munkája lényegében semmit sem változott az elmúlt kilencven évben, amióta a tűzoltó készüléket feltalálták: a számítógép elterjedése előtt kockás füzetben, azóta pedig Excelből kinyomtatott végtelen hosszú táblázatokban vezetik a tűzoltó berendezések karbantartási adatait. A táblázatot hagyományosan minden egyes kiszállás előtt kinyomtatják, a helyszínen pedig feljegyzik a változásokat, majd az irodába visszaérve a papírról újra felviszik a számítógépbe a változásokat.

A 3 milliós adat pedig csak a jéghegy csúcsa. „A nagyobb épületekben akár ezres nagyságrendben is előfordulnak tűzvédelmi célú eszközök, s akkor még nem beszéltünk a villamos és villámvédelmi berendezésekről, az elektrosztatikus feltöltődés elleni védelemről és a szellőzőberendezésekről. Körülbelül 20-25 millió olyan tűzvédelmi eszköz lehet hazánkban, melyek karbantartást és ellenőrzést igényelnek.” – mondja Heizler György, a Védelem Katasztrófavédelmi Szemle főszerkesztője. Ezt az eszközmennyiséget alapul véve a digitális átállás évente 6-8 tonna papírt spórolna meg a tűzvédelemben, ami jelentősen csökkentené a környezeti terhelést, mivel kb. 15-20 tonnával kevesebb üvegházhatású gáz kibocsátásával járna. A digitalizáció másik előnye a szakemberek tehermentesítése, akiknek több idejük marad a minőségi munkára. „Tévedés azt hinni, hogy a digitalizáció miatt munkahelyek szűnnek meg. Ellenkezőleg, a digitális átállással a tűzvédelem adminisztrációja válik gyorsabbá, s így több idő marad az érdemi szakmai ellenőrző, javító munkára” – teszi hozzá Heizler György.

A digitalizálás iránti sürgető igényt mutatja, hogy több magyar fejlesztés is elindult annak érdekében, hogy papírmentessé tegyék a tűzvédelmet. Közülük jelenleg a fiREG nevű alkalmazásnak van széles felhasználói bázisa, a többi applikáció még fejlesztés alatt áll, de a tendencia afelé mutat, hogy hamarosan a tűzvédelemben is bekövetkezik a digitális áttörés. A fiREG a naplókat, a nyilvántartásokat, a munkalapokat és a számlázást is kezeli, a készülékeket pedig a rajtuk elhelyezett QR-kóddal azonosítja, valamint minden adatot felhőben tárol. Hagyományos módszerrel száz darab karbantartás elvégzése eddig 3,6 órába telt egy tűzvédelmi szakembernek, az applikációval viszont mindezt akár 10 perc alatt el tudják végezni. Jelenleg 30 000 készüléket tartanak nyilván a programban, ez a szám pedig rohamosan növekszik. Hamarosan nemcsak tűzoltó készülékekre és tűzi vízforrásra, hanem egyéb tűzvédelmi eszközökre – például biztonsági világításra, tűzgátló eszközökre, menekülési ajtókra, vészkijáratokra, hő- és füstelvezető berendezésekre és beépített tűzvédelmi berendezésekre – is elérhető lesz az alkalmazás, ami lehetővé teszi, hogy évente több tonnányi üvegházhatású gázzal kevesebbet kelljen a légkörbe engedni. A cég Csehországba és Szlovákiába is terjeszkedik, céljuk, hogy Magyarország után a régióban is digitálissá tegyék a tűzvédelmet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA