- Hirdetés -

Ügynökségi vezetők 2018-ról

|

Meglehetősen nagy a szórás, amikor a teljes hirdetési piac idei növekedéséről kérdeztünk ügynökségi szakembereket, a becsléseik ugyanis öt és tizenöt százalék között szóródtak. Az ügynökségek a saját idei teljesítményükkel elégedettek voltak, jövőre pedig szintén növekvő reklámköltéseket prognosztizálnak, bár továbbra is sok bizonytalansági tényezőt látnak.

A Marketing&Media magazin az év végén ügynökségi vezetőket kérdezett arról, hogyan sikerült 2018 a piacon és a cégnél, illetve mit várnak a jövő évtől.

Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezető igazgatója szerint egy magasabb, de még egy számjegyű növekedés biztosan benne van a piacban, és ő az év elején is nagyjából ezt a bővülést várta. Az ügynökség teljesítményével nagyon elégedett, hiszen tizest vagy kilencest adna maguknak. A jövő év kapcsán pedig elmondta, hogy az alapvető gazdasági folyamatokat tekintve nagyon bizakodók a teljes piac és a Wavemaker szempontjából is. Növekszik a GDP, a fogyasztás és a vásárlóerő is, amelyek egyértelműen kedvező előjelek a reklámpiac számára. A közelmúltban a Magyar Reklámszövetség elnökének is megválasztott szakember hozzátette azonban azt is, ha elkezd azon spekulálni, hogy milyen új szabályozások jöhetnek, mit hozhat a médiapiac-koncentráció, akkor már sokkal megjósolhatatlanabbnak látja a következő évet.

Furák András, a Republic Group portfólióigazgatója elmondta, hogy a Republic Group az idén erőteljes, 20 százalékos bővülést ért el és azt valószínűsíti, hogy a szektor egésze is jobban teljesített, mint 2017-ben. A szakember jelezte azt is, hogy minden évben sok időt és energiát fektetnek abba, hogy pontos makroprognózist állítsanak fel a következő üzleti év tervezéséhez, amelyet a divíziók egyéni tervekre bontanak. Ebből az is következik, hogy náluk a növekedés nem a véletlen műve, hanem a tudatos tervezésnek és a menedzsment munkájának köszönhető. A Republic Group teljesítményét kilencesre értékelte, mint fogalmazott, 20 éve ez volt a legjobban sikerült évük. Jövőre pedig mind a Republic Group, mind a szektor szemszögéből további növekedéssel számol Furák András.

Faludi Péter, a Havas Media Group ügyvezető igazgatója jelezte, hogy azon ügyfeleik körében, akik velük voltak mind az idén, mind tavaly, igen jelentős, közel 20 százalékos költésnövekedést tapasztaltak. A teljes piacra öt-hét százalékos kereskedelmi ügyfelekre vonatkozó növekedést várnak a vállalatnál. Faludi Péter kiemelkedőnek tartja a cég 2018-as teljesítményét, hiszen amellett, hogy növekedtek, minden pénzügyi mutatóban javulnak, 10-est adna maguknak. 2019 kapcsán elmondta, hogy sok újdonságot hozhat, és szokás szerint sok a bizonytalanság. A hazai médiapiac tulajdonosi struktúrája ismét alapjaiban átalakul, a szabályozói környezet is változik, ami érintheti a hirdetők költéseit. Néhány platformon a korábbinál magasabb, eddig nem tapasztalt áremelkedést várnak, mindennek ellenére a makrohatások lesznek erősebbek, ezért jövőre is növekedést prognosztizálnak, de visszafogottabbat, mint 2018-ban.

Tatár István, a Panmedia Western digitálismédia-igazgatója szerint akár a 15 százalékos növekedés is meglehet idén a hazai reklámpiacon, ami egyrészt a gazdaság növekedéséből, másrészt abból is adódik, hogy több olyan esemény volt idén, ami kedvezően hatott a reklámköltésekre. A cége teljesítményét nyolcasra értékeli, ami részben abból fakad, hogy picit maximalisták, így a tízet elég nehéz elérni. Másrészt az ügyfeleik nagy többsége sikeres évet zár 2018-ban, ami az egyik legjobb fokmérője egy ügynökség teljesítményének. A piac szempontjából jövőre további növekedést vár, bár véleménye szerint a bővülés üteme lassulni fog.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...