Megújult arculattal és frissített logóval kerül jelent meg a legújabb HVG, a hetilap arculatváltását a kiadvány fennállásának 45. évfordulójára időzítették. Az új arculat célja, hogy modern, az új témaköröket formailag is támogató megjelenést kapjon a hetilap. Az újság ugyanis a közéleti fókusza mellett a jövőben többet foglalkozik a mesterséges intelligencia témakörével, a befektetési lehetőségek bemutatásával és az életmódtémákkal is.
Utoljára nyolc évvel ezelőtt módosult a HVG megjelenése. „Közel egy évtized után időszerű volt finoman újrahangolni a hetilap dizájnját, hogy az még áttekinthetőbb legyen, a tartalom befogadása könnyebbé váljon a vizuális elemek közötti precízebb súlyozással, az arányok javításával” – fogalmaz Hraschek Dávid a lap vizuális megújulásáért felelős grafikus-szerkesztő.
A modern megjelenés mellett a cikkek újból talpas betűtípust kaptak, és új fontkészletet használ a címekben is a hetilap. Az előző címbetűhöz képest modernebb irányt képviselnek az új címek, miközben stílusában visszakacsint a dizájn a HVG 2016 előtti korszakára.
Mostantól hangsúlyosabban jelenik meg a lapban az online prémium tartalmakat kínáló HVG360 zöld színe is, és ami az egyik legfontosabb változás: a képek nagyobb hangsúlyt kapnak a printben.
„A kiváló újságírók, szerkesztők munkája mellett a HVG-nek erőssége a képi világ, remek fotós gárda működik itt, a képszerkesztés is magas színvonalú, ezért nagyobb szerepet kapnak a képek a nyomtatott lapban is” – mondta el Hraschek Dávid.
Az arculatváltás részeként a HVG logója is megújult. Pop András, a HVG vizuális világán dolgozó Stereogram vezető tervezője elmondta, hogy az új logó elkészítésekor a vizuális tisztaságra és komolyságra helyezték a hangsúlyt, hogy a következő 10-15 évben is időtálló maradjon. Éppen ezért a logó csak apró pontokon változott, de annál fontosabb, hogy ezentúl ez lesz a HVG tartalmainak egységes jelölése, így az online platformokon is meg fog jelenni.