Belépett az MMSZ-be és az MRSZ-be is a Republic Group, emellett a 100 fős ügynökség megújította tagságát az ÖRT-ben is.
A Republic Group januárban kérvényezte felvételét a Magyar Marketing Szövetségbe (MMSZ) és a Magyar Reklámszövetségbe (MRSZ). A felvételi eljárások lezajlottak, az ügynökség mindkét szervezetbe belépést nyert – írja közleményében a cég.
A Magyar Marketing Szövetség célja az iparág társadalmi elismertségének biztosítása, színvonalának emelése, a marketingkommunikációnak mint tudományos területnek továbbfejlesztése, a kultúra emelése. Működésével olyan erőforrásokat nyújt, melyekkel elősegíti a marketing gazdasági életben történő sikeres és hatékony alkalmazását, valamint jó gyakorlatokat honosít meg a fenntartható gazdasági és társadalmi fejlődés jegyében.
A Magyar Reklámszövetség szintén a kommunikációs- és reklámszakma gazdaságban és társadalomban betöltött szerepét, a teljes szakma érdekét képviseli. Olyan értékteremtő szervezet, amely elsősorban az iparág szektorai számára biztosít egyedülálló platformot annak érdekében, hogy elősegítse a tagok közötti párbeszédet, a közös gondolkodást és az innovatív ötletek megvalósítását.
Az Önszabályozó Reklám Testület pedig a hatályos törvények és jogszabályok mellett nyújt kiegészítést a hazai reklámgyakorlat önszabályozó normáinak kialakításához. A Magyar Reklámszövetséggel közösen vezető szerepet játszik a Magyar Reklámetikai Kódex elkészítésében, valamint társadalmi igényeket és kritikákat közvetít a reklámipar számára.
A csatlakozást követően a Republic Group célja az, hogy az MMSZ-ben és MRSZ-ben elsősorban a versenyszféra fejlesztéséért, az ügyfelek hiteles tájékoztatásáért, valamint az ügyfelek és a piac edukációjáért, az ÖRT-ben pedig az etikai normákért tevékenykedjen. A fenti szakmai egyesületekben elköteleződve az ügynökség a jövőben is a szakmáért, az ügyfelekért dolgozik majd.
A Republic Group január 25-én jelentette be, hogy etikai okok miatt kilép a MAKSZ-ból.