- Hirdetés -

Új dimenziók nyílnak meg a marketingben

|

- Hirdetés -

Ma mindennél fontosabb a fogyasztó elérése és megtartása, a kommunikáció – állítja Vaszily Miklós. A TV2 Csoport elnöke az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy mit tart a legnagyobb kihívásnak számukra és hogy miért fontos a dolgok megfelelő helyen való kezelése.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A marketing a legjobb eszköz arra, hogy fenntartsuk a párbeszédet a fogyasztóval és ma mindennél fontosabb a fogyasztó elérése és megtartása, a kommunikáció. Nélkülözhetetlen az üzleti sikerhez, a növekedéshez. A jelenlegi, változó piaci trendekkel új dimenziók nyílnak meg a marketingben, ami lehetőséget ad a még pontosabb, hatékonyabb kommunikációra.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A teljes hirdetési és médiapiac szempontjából a szeptemberi – decemberi időszak rendkívüli jelentőséggel bír, melynek szezonnyitó eseménye a Marketing Summit, ahol minőségi környezetben a szakma prominens képviselői évről évre megvitatják az aktuális trendeket. Mint a hazai televíziós piac meghatározó szereplője kiemelten fontosnak tartjuk aktív részvételünket a konferencián, informálva partnereinket a lineáris és digitális piac jövőjéről.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Az esemény kapcsán megosztott információk, előrejelzések számos alkalommal elősegítik a további tervezési folyamatokat a következő évre. A hirdetők és a médiumok képviselői egy adott kérdésre kialakított válaszuk publikációjával új irányokat határozhatnak meg, véleményükkel, esettanulmányukkal, új termékükkel vagy szolgáltatásukkal formálva a piac meghatározott szegmensét.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Alapvetően a digitalizáció hatása a reklámszakmára, én azonban kicsit máshová tenném a hangsúlyt. Vajon ezek az újítások, amiket jelenleg bizonyos célcsoportok használnak (TikTok, Metaverzum, Web 3.0 stb.) valódi reklámplatformot jelentenek-e? Amennyiben igen, érdemi elérést tudnak-e generálni? Hányfelé érdemes elaprózni a marketing büdzséket, egyáltalán érdemes-e elaprózni azokat?

 

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
- A korábbi évek kihívásai mellett továbbra is kiemelendő a sales és marketing feladata, fejlődési iránya egy szervezeten belül. A munkaerőpiaci kérdések megválaszolásában kiváló segítséget tud nyújtani a megfelelő employer branding. A fogyasztó elérése a valós vagy virtuális térben, illetve vásárlási szokásainak ismerete és a lojalitás kiépítése alapvető a mai világban. A kommunikációs kampányok hatékonyságának mérése, vagy akár a továbbra is nagy kereslettel rendelkező influencer marketing mind-mind a figyelem középpontjában van.

 

- A TV2 Csoport számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A percepciók kezelése. Sokan gondolják, hogy ma már a digitális térben éljük az életünket. Ez részben természetesen igaz is, ezért nem véletlen, hogy a TV2 Csoport is egyre nagyobb hangsúlyt fektet az online és social media jelenlétére, amire tökéletes példa a tavaly megújult TV2 Play, továbbá az idén elindult TV2 Play Prémium szolgáltatásunk. A dinamikusan növekvő oldal letöltések és videó indítások kiválóan igazolják ezen befektetéseket, de arról ne feledkezzünk meg, hogy még mindig a televízió a legnagyobb elérésű médium. Ha idén az első félévet vesszük alapul, akkor elmondható, hogy a 18 év feletti lakosság körében a televízió átlagosan 7 millió embert ér el havonta, míg az online tér 4,5 milliót, továbbá a streaming szolgáltatással rendelkezők száma is kb. 2 millió fő a GKID júniusi kutatása alapján. Ugyan mind a nézők, mind az ügyfelek körében töretlen népszerűségnek örvend a televízió, azonban mégis fontos ennek a hangsúlyozása, hiszen sokkal többet hallunk, olvasunk a digitális tér újdonságairól, mint a jól bevált és hatékony módszerekről.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Egy mondattal úgy tudnám megfogalmazni, hogy fontos a dolgok megfelelő helyen kezelése. Minden konferencián, szakmai fórumon természetesen arról is hallhatunk, hogy milyen újdonságok érhetőek el fogyasztói vagy hirdetői oldalról, és pont ezért szándékosan vagyok konzervatívabb, mert fontos, hogy értékeljük azokat az eszközöket, módszereket, amelyek továbbra is a megszokott, jól bevált módon működnek. Erre fontos felhívni a figyelmet, hiszen egy ilyen konferencia abban segíthet, hogy ezek megfelelően elhelyezve, a piaci fontosságukkal együtt kerüljenek bemutatásra.

- Milyen médiatervezési és menedzselési kihívást jelent a generációk és fogyasztói csoportok párhuzamos kezelése?

- Mivel az egyes célcsoportoknak jelentősen eltérő lehet a fogyasztási szokása, így mindenképp érdemes a generális hirdetési megoldásokon túl szegmentálni. A marketing büdzséket a társaságok általában pénzügyileg egy egységként kezelik és ezt követően nagy kihívás a szakmai vezetők számára a tömeges elérés mellett, vajon hogyan lehet biztosítani új speciális, sok esetben fiatalabb célcsoport megszólítása eredményes kampány tervezés mellett.

- Milyen megoldást nyújt ebben a TV2 csoport?

- A TV2 Csoport évről évre egyre több saját gyártású siker produkciót állít elő, melyek a lineáris tér mellett a legtöbb esetben digitálisan is elérhetőek, továbbá a social mediaban is domináns a láthatóságuk, beszédtémát szolgáltatva és élményt biztosítva ezzel a teljes lakosságnak. Ezek a műsortípusok az általános szórakoztató showk-tól kezdve a hírműsorok, sorozatok, reality-k, vetélkedőkön át a társkereső vagy gasztro, sportos tematikájú produkciókon keresztül alapvetően mindenkinek szólnak, mégis minden esetben meg lehet határozni egy adott célcsoportot, ahol kimagasló affinitással rendelkezik az adott program. A várva várt Séfek Séfe esetében például számos hölgy és főbevásárló választja a programot, míg a népszerű Exatlon Hungary a fiatal korosztály kedvenc brandjévé nőtte ki magát az évek alatt.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Véleményem szerint fontos, hogy mindig több szempontból vizsgáljuk meg az adott témát, számos véleménnyel és esettanulmánnyal, iparági példával lehetnek a résztvevők gazdagabbak, továbbá érdekes látni és fontos odafigyelni a konzervatívabb, de biztos megoldást nyújtó lehetőségekre is.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....