- Hirdetés -

Új dimenziók nyílnak meg a marketingben

|

- Hirdetés -

Ma mindennél fontosabb a fogyasztó elérése és megtartása, a kommunikáció – állítja Vaszily Miklós. A TV2 Csoport elnöke az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy mit tart a legnagyobb kihívásnak számukra és hogy miért fontos a dolgok megfelelő helyen való kezelése.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A marketing a legjobb eszköz arra, hogy fenntartsuk a párbeszédet a fogyasztóval és ma mindennél fontosabb a fogyasztó elérése és megtartása, a kommunikáció. Nélkülözhetetlen az üzleti sikerhez, a növekedéshez. A jelenlegi, változó piaci trendekkel új dimenziók nyílnak meg a marketingben, ami lehetőséget ad a még pontosabb, hatékonyabb kommunikációra.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A teljes hirdetési és médiapiac szempontjából a szeptemberi – decemberi időszak rendkívüli jelentőséggel bír, melynek szezonnyitó eseménye a Marketing Summit, ahol minőségi környezetben a szakma prominens képviselői évről évre megvitatják az aktuális trendeket. Mint a hazai televíziós piac meghatározó szereplője kiemelten fontosnak tartjuk aktív részvételünket a konferencián, informálva partnereinket a lineáris és digitális piac jövőjéről.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Az esemény kapcsán megosztott információk, előrejelzések számos alkalommal elősegítik a további tervezési folyamatokat a következő évre. A hirdetők és a médiumok képviselői egy adott kérdésre kialakított válaszuk publikációjával új irányokat határozhatnak meg, véleményükkel, esettanulmányukkal, új termékükkel vagy szolgáltatásukkal formálva a piac meghatározott szegmensét.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Alapvetően a digitalizáció hatása a reklámszakmára, én azonban kicsit máshová tenném a hangsúlyt. Vajon ezek az újítások, amiket jelenleg bizonyos célcsoportok használnak (TikTok, Metaverzum, Web 3.0 stb.) valódi reklámplatformot jelentenek-e? Amennyiben igen, érdemi elérést tudnak-e generálni? Hányfelé érdemes elaprózni a marketing büdzséket, egyáltalán érdemes-e elaprózni azokat?

 

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
- A korábbi évek kihívásai mellett továbbra is kiemelendő a sales és marketing feladata, fejlődési iránya egy szervezeten belül. A munkaerőpiaci kérdések megválaszolásában kiváló segítséget tud nyújtani a megfelelő employer branding. A fogyasztó elérése a valós vagy virtuális térben, illetve vásárlási szokásainak ismerete és a lojalitás kiépítése alapvető a mai világban. A kommunikációs kampányok hatékonyságának mérése, vagy akár a továbbra is nagy kereslettel rendelkező influencer marketing mind-mind a figyelem középpontjában van.

 

- A TV2 Csoport számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A percepciók kezelése. Sokan gondolják, hogy ma már a digitális térben éljük az életünket. Ez részben természetesen igaz is, ezért nem véletlen, hogy a TV2 Csoport is egyre nagyobb hangsúlyt fektet az online és social media jelenlétére, amire tökéletes példa a tavaly megújult TV2 Play, továbbá az idén elindult TV2 Play Prémium szolgáltatásunk. A dinamikusan növekvő oldal letöltések és videó indítások kiválóan igazolják ezen befektetéseket, de arról ne feledkezzünk meg, hogy még mindig a televízió a legnagyobb elérésű médium. Ha idén az első félévet vesszük alapul, akkor elmondható, hogy a 18 év feletti lakosság körében a televízió átlagosan 7 millió embert ér el havonta, míg az online tér 4,5 milliót, továbbá a streaming szolgáltatással rendelkezők száma is kb. 2 millió fő a GKID júniusi kutatása alapján. Ugyan mind a nézők, mind az ügyfelek körében töretlen népszerűségnek örvend a televízió, azonban mégis fontos ennek a hangsúlyozása, hiszen sokkal többet hallunk, olvasunk a digitális tér újdonságairól, mint a jól bevált és hatékony módszerekről.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Egy mondattal úgy tudnám megfogalmazni, hogy fontos a dolgok megfelelő helyen kezelése. Minden konferencián, szakmai fórumon természetesen arról is hallhatunk, hogy milyen újdonságok érhetőek el fogyasztói vagy hirdetői oldalról, és pont ezért szándékosan vagyok konzervatívabb, mert fontos, hogy értékeljük azokat az eszközöket, módszereket, amelyek továbbra is a megszokott, jól bevált módon működnek. Erre fontos felhívni a figyelmet, hiszen egy ilyen konferencia abban segíthet, hogy ezek megfelelően elhelyezve, a piaci fontosságukkal együtt kerüljenek bemutatásra.

- Milyen médiatervezési és menedzselési kihívást jelent a generációk és fogyasztói csoportok párhuzamos kezelése?

- Mivel az egyes célcsoportoknak jelentősen eltérő lehet a fogyasztási szokása, így mindenképp érdemes a generális hirdetési megoldásokon túl szegmentálni. A marketing büdzséket a társaságok általában pénzügyileg egy egységként kezelik és ezt követően nagy kihívás a szakmai vezetők számára a tömeges elérés mellett, vajon hogyan lehet biztosítani új speciális, sok esetben fiatalabb célcsoport megszólítása eredményes kampány tervezés mellett.

- Milyen megoldást nyújt ebben a TV2 csoport?

- A TV2 Csoport évről évre egyre több saját gyártású siker produkciót állít elő, melyek a lineáris tér mellett a legtöbb esetben digitálisan is elérhetőek, továbbá a social mediaban is domináns a láthatóságuk, beszédtémát szolgáltatva és élményt biztosítva ezzel a teljes lakosságnak. Ezek a műsortípusok az általános szórakoztató showk-tól kezdve a hírműsorok, sorozatok, reality-k, vetélkedőkön át a társkereső vagy gasztro, sportos tematikájú produkciókon keresztül alapvetően mindenkinek szólnak, mégis minden esetben meg lehet határozni egy adott célcsoportot, ahol kimagasló affinitással rendelkezik az adott program. A várva várt Séfek Séfe esetében például számos hölgy és főbevásárló választja a programot, míg a népszerű Exatlon Hungary a fiatal korosztály kedvenc brandjévé nőtte ki magát az évek alatt.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Véleményem szerint fontos, hogy mindig több szempontból vizsgáljuk meg az adott témát, számos véleménnyel és esettanulmánnyal, iparági példával lehetnek a résztvevők gazdagabbak, továbbá érdekes látni és fontos odafigyelni a konzervatívabb, de biztos megoldást nyújtó lehetőségekre is.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Kiderült, milyen csapatot erősít Jürgen Klopp

Kiderült milyen szerepben láthatjuk a közeljövőben Jürgen Kloppot. A Liverpool FC volt világhírű edzője a MediaMarktSaturn csapatát választotta: a jövőben a márka első nemzetközi brand nagykövete lesz mind a 11 országban, ahol a cég...

Jönnek az NFL meccsek a Network4 csatornáin

Pénteken hajnalban elindult az NFL új szezonja, az amerikai futball-bajnokságot idén is a Network4 Media Group platformjain követhetik a hazai rajongók. Fordulónként legalább hét mérkőzés kerül képernyőre, a közvetítő stáb pedig újabb szakemberekkel bővült....

Ide repülnek ősszel a pihenni vágyó magyarok

Róma az örök kedvencek egyike, a Kiwi.com foglalási adatai alapján az őszi hónapokban ide repülhet a legtöbb magyar. Albánia fővárosa pedig az új felfedezett, tavalyhoz képest már kétszer annyi magyar vett Tiranába repülőjegyet a...

Támogatásokról és frekvenciákról is döntött a Médiatanács

Több mint 80 millió forintnyi támogatást ítélt meg médiaszolgáltatóknak a Médiatanács, emellett több baranyai rádiós frekvencia sorsáról is döntött a testület. A Rádió 1-et ismét bírságolták, és három esetben is a letelepedés helye szerint...

Idén már kétezernél is több résztvevőt várnak a Marketing Summitra

Idén már négy színpadon zajlanak majd a Marketing Summit programjai, aki pedig lemarad valamiről, az utólag is visszanézheti majd az előadásokat – mondta el Hinora Ferenc. Az év szakmai és üzleti eseményét szervező Magyar...

Cannes-ban lesz a Hunyadi sorozat bemutatója

A MIPCOM Cannes keretében lesz a Hunyadi János életéből készülő 10 részes sorozat premierje. A magyar produkció Európa legfontosabb televíziós és filmes szakmai rendezvényén vörös szőnyeges bemutatót kap a magyar produkció – jelentették be...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatunk a lakótelepi lakások piacán

A lakótelepek – bár ezeknél is volt forgalom-visszaesés és néhol árcsökkenés – viszonylag jól viselték a lakáspiaci megtorpanást, tűnik ki a KSH és a NAV legfrissebb adataiból. Ezek alapján az OTP Ingatlanpont szakértője úgy...

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Don't Miss

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...

Az FC Barcelona a HMD-t választotta

Flick, Olmo, Romeu, Victor, Roebuck... Az FC Barcelonánál az elmúlt pár hónapban számos kiemelkedő újoncot köszönthettek, és az átigazolási időszak vége felé egy új támogató is befutott: mától a Human Mobile Devices-ra (HMD) is...