Az UniCredit podcast korábbi évadaiban az ESG volt a fő téma, a legújabb epizódok a banki működést helyezik fókuszba. A „Pénzügyekről nyakkendő nélkül” mottóval futó beszélgetéssorozat segítségével a hallgatók betekintést nyerhetnek a banki kulisszák mögé.
Az UniCredit Bank podcastja nem keményvonalas pénzügyi-bankszakmai témákat vesz górcső alá − az adások közérthetően szólnak a banki hétköznapokról. Az új évad epizódjai mindenki számára jól átláthatóvá szeretné tenni a banki működést – és közben számos érdekességgel, kevésbé ismert ténnyel is megismerkedhetnek a hallgatók.
Csokoládéautomaták, a digitalizáció kihívásai, értékteremtés és vállalati társadalmi felelősségvállalás
Mikor állították üzembe az első bankautomatát? Hogyan működik a banki digitalizáció a mindennapokban? Milyen tudásra van szükség a sikeres banki karrierhez? Miért fontos a vállalkozói szellem és az önkéntes programokon való részvétel egy vállalatnál? – a beszélgetésekből ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk. A negyedik évad öt részen keresztül vezet be a banki működés rejtelmeibe.
Ma már szinte el sem tudjuk képzelni az életünket ATM-ek nélkül, azonban az első bankautomaták legyártásáig hosszú út vezetett – ez derül ki az évadnyitó részből, melyben Sági Csaba, az UniCredit ATM-rendszergazdája mesél arról, hogyan terjedtek el az ATM-ek, miképpen működnek, mi közük van a csokoládéautomatákhoz, de arról is szó esik, hogy merre fejlődik ez a terület, és milyen újításokkal lehet majd találkozni a közeljövőben.
A második részből kiderül, miért gyorsult fel az utóbbi években a digitalizáció, hogyan nyilvánul ez meg egy bank esetében, és hogyan spórolhatunk meg rengeteg időt és papírt a digitális megoldásokkal. Faur Tamás, az UniCredit Bank Digitális csatornák csapatának vezetője mondta el, mire jó a mobilbank és mire az internetbank, mi a különbség, és mikor szoktak az ügyfelek mégis inkább személyesen a bankfiókba menni.
Nyitottság, tanulni akarás, kíváncsiság, felelősségvállalás – olyan soft skillek, amelyek nagyon jó alapként szolgálnak, ha banknál szeretnénk karriert építeni. De milyen tudásra van még szükség, és hogyan lehet ezeket fejleszteni? A harmadik részben Varga Edina, az UniCredit People & Culture stratégiai partnerek és munkavállalói szolgáltatások terület vezetője beszél többek között arról, mitől jó munkahely egy bank, mit tesz az UniCredit az újonnan érkező munkavállalók beilleszkedéséért és a kollégák fejlődéséért, hogyan és miért érdemes kipróbálni a gyakornoki programot, és miért kiemelten fontosak a vállalati értékek.
A negyedik rész a vállalkozó fogalmáról, vállalkozói szellemről, mentorálási és oktatási tevékenységektől szól: Bolyán Róbert, a bank ESG-szakértője mondja el, hogyan fejleszthető ez, és ebben miként tud részt venni egy pénzintézet.
Lehet egy banknak szociális lelkiismerete? Az évad utolsó részében a műsorvezetők arról beszélgetnek Dudás Csillával, a bank CSR-szakértőjével, hogy mit takar pontosan ez a fogalom, és miért fontos ez egy cég – és az UniCredit – számára, de szóba kerül az is, milyen önkéntes programokhoz nyújt lehetőségeket a bank a munkavállalóinak, és az önkéntesség hogyan hat pozitívan a társadalomban keletkező értékekre.
A legfrissebb évad műsorvezetői Győrpál Zsuzsanna, a bank belső kommunikációért felelős szenior munkatársa és Nagy Gábor, a bank Digitális csapatának tagja.
„Nagy változás volt, hogy külsős, médiában dolgozó műsorvezető helyett kollégákkal vittük tovább a sorozatot. Ez a választott témakörök miatt is lényeges, hiszen házon belül, kávézás közben, az ügyfél- és munkatársi visszajelzésekből kerülnek ki a legjobb témák, beszélgetések. Az új évad műsorvezetőinek ugyanakkor van médiatapasztalata is, hiszen korábban újságíróként dolgoztak” – osztotta meg a kulisszatitkokat Bátyi Orsolya, az UniCredit Bank szenior kommunikációs szakértője.