
2026. január 1-jétől új főszerkesztő irányítja a National Geographic magazin szerkesztőségét: Lugosi Péter veszi át a stafétát ifj. Vitray Tamástól, aki több mint egy évtizedes vezetői munka után nyugdíjba vonul. A leköszönő főszerkesztő a magazin tematikus különszámainak szerkesztésében továbbra is aktív szerepet vállal.
A National Geographic magazin jövőbeni termékfejlesztése új lendületet vesz: a digitális és print tartalmak szorosabb összefonása, valamint a márka hazai jelenlétének frissítése egységes szerkesztői koncepció mentén biztosítja, hogy az olvasók és hirdetői partnerek még magasabb színvonalon találkozhassanak a márka értékeivel. A cél egy olyan tartalmi és vizuális élmény megteremtése, amely egyszerre inspirál, informál és értéket közvetít.
Lugosi Péter, az új főszerkesztő, jelenleg a 24.hu munkatársa, ahol közéleti, tudományos és környezetvédelmi témákban publikál. Írásai rendszeresen foglalkoznak aktuális társadalmi kérdésekkel, tudományos felfedezésekkel és nemzetközi eseményekkel. Emellett a National Geographic Magyarország online szerkesztőjeként is tevékenykedik, ahol természetfotókról, környezetvédelmi témákról és tudományos hírekről ír és szerkeszt.
„Tisztán emlékszem rá: kisiskolás voltam, amikor megpillantottam apám íróasztalán egy sárga keretes magazint, címlapján a floresi emberrel. A National Geographic azóta van jelen az életemben, és lassan tíz éve nemcsak olvasóként, hanem újságíróként, egy ideje pedig online szerkesztőként is kötődőm a laphoz. Számomra több mint márka, személyes elhivatottsággal tekintek rá. Főszerkesztőként a legfőbb célkitűzésem, hogy a hazai kiadás a gyorsan fogyasztható tartalmak világában is megőrizze azt a mélységet és értéket, amely generációkat ejtett rabul. A jó történeteknek ma is van erejük, és hiszek benne, hogy a National Geographic továbbra is olyan ismeretterjesztő lap maradhat, amely életre szóló olvasói élményt kínál” – nyilatkozta Lugosi Péter.
Ifj. Vitray Tamás főszerkesztőként kreativitással és professzionalizmussal képviselte a több mint két évtizede Magyarországon is jelen lévő nemzetközi márkát. Nevéhez számos kiemelkedő kezdeményezés fűződik, ilyen volt például a 2023-as retrospektív tárlat megálmodása és megvalósítása, amely a World Press Photo társkiállítójaként közel 50 ezer látogatót vonzott a Nemzeti Múzeumba. Emellett elindította a nagysikerű Dínópályázatot, amely több ezer olvasót mozgatott meg, a legkiemelkedőbb alkotásokat pedig a Müpában mutatták be. Főszerkesztői munkája során kiemelt figyelmet fordított arra, hogy az amerikai tartalmak mellett hazai anyagok is megjelenjenek, ezzel is erősítve a lokális relevanciát. Munkáját számos „Best Edit” díjjal is elismerték. Innovatív tartalmi megoldásaival pedig aktívan támogatta a hirdetői együttműködések fejlődését és eredményességét.









