- Hirdetés -

Új karácsonyi trend az eMAG-nál

|

- Hirdetés -

A klasszikus ajándékbeszerzés mellett egyre több ügyfél a karácsonyi élelmiszereket, ünnepi italokat, takarítószereket is online rendeli meg az eMAG-tól. Egy másik fontos karácsonyi trend, hogy idén jobban fogynak a drágább termékek (például a telefonok, tévék), ami vélhetően azt jelzi, hogy áremelkedésektől tartva sok ügyfél előrehozta fontos beszerzéseit.

Míg tavaly karácsonykor egy 32 colos, alapfunkciós televízió volt a legjobban fogyó termék az eMAG-nál a szórakoztatóelektronikai termékek között, idén egy jóval drágább, 43 colos UHD okostévéből fogyott a legtöbb a Black Friday és az advent utolsó hétvégéje közötti időszak értékesítési adatai szerint. A prémium termékek térhódítása azt sugallja, hogy sok vásárló hozta előre bizonyos termékek beszerzését attól tartva, hogy a chiphiány vagy az euróárfolyam kedvezőtlen alakulása miatt annak ára emelkedni fog.

“2022 első negyedévére várhatóan mérséklődik majd a chiphiány, és az ünnepi vásárlási szezon végével az árakat elsősorban a forint és az euró árfolyamának alakulása fogja befolyásolni ” - kommentálta a karácsonyi vásárlási trendeket Várkonyi Balázs, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetője.

Nemcsak ajándékot rendelnek, be is vásárolnak

Az idei karácsonyi szezon másik fontos trendje, hogy nemcsak klasszikus értelemben vett ajándékvásárlás folyik az eMAG.hu-n, hanem az ünnepi bevásárlás egy jelentős hányadát is online végzik a vásárlók. Sokan rendelnek különböző, főzéshez szükséges tartós élelmiszert, tésztát, olajat, lisztet, fűszereket is.

Jól fogynak az alkoholmentes és alkoholos italok is: utóbbiak közül a legtöbb vásárló (44,5 százalék) valamilyen bort rendel, de népszerűek a sörök (24,2 százalék), röviditalok (19,2 százalék), pezsgőt pedig a vásárlók 12 százaléka vásárolt. E termékeket előszeretettel kérik az ügyfelek eMAG easyboxban való átvételre.

A Black Friday és a negyedik adventi hétvége között csaknem másfélszer annyi állateledelt rendeltek az eMAG-tól, mint a tavalyi ünnepi szezonban, míg a kávék (kapszulás, őrölt és szemes), teák eladott darabszáma csaknem három és félszeresére emelkedett. Tavalyhoz képest nagyobb számban rendelnek a vásárlók a karácsonyi készülődéshez szükséges termékeket: többszörösére nőtt egyes mosogatókapszulák, öblítők online eladása, az egyik nagy kiszerelésű mosogatótablettából például tízszer annyit rendeltek az eMAG-tól, mint tavaly ilyenkor, de a mosószerek, felmosó, takarítóeszközök értékesítése is jelentősen emelkedett.

Idén is a játék és a háztartási gép a sláger

A november 19-i Black Friday és az advent utolsó hétvégéje értékesítési adatai szerint az idei karácsonyi szezonban is a gyermek- és felnőttjátékok, a háztartási kisgépek, illetve a baba-mama termékek forgalma a legnagyobb az eMAG-nál.

A karácsonyi dekorációk közül a legtöbben fényfüzért és egyéb karácsonyi világítási termékeket rendeltek az eMAG-tól, átlagosan bruttó 6800 forint körüli értékben. Hasonlóan népszerűek a műfenyők is (nagyjából harmadával fogyott ezekből a tavalyi karácsonyhoz képest), amelyek közül a 180 centiméter magas típusok a legnépszerűbbek. Egy tipikus vásárló idén mintegy 17 ezer forintot költött műfenyőre, míg ajándékkosárra, ajándékcsomagra átlagosan csaknem bruttó 8 ezer forintos összeget fordítottak.

A bútorok és az ágymatracok termékkategória vélhetően a pandémia hatására juthatott be a karácsonyi toplistába, hiszen a szokásosnál többet otthon tartózkodó családok közül sokan kezdték kicsinosítani vagy kényelmesebbé tenni otthonaikat.

A legnépszerűbb karácsonyi termékkategóriák az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál

1. játékok

2. háztartási kisgépek

3. baba és kismama termékek

4. háztartási cikkek (tisztítószer, edények stb.)

5. számítógépes perifériák (például billentyűzet, webkamera)

6. okoseszközök (például wifis konnektor)

7. háztartási nagygépek

8. alkoholos és alkoholmentes italok

9. bútorok és matracok

10. mobiltelefonok

Felpörgött a ruhaeladás, de veszik a notebookokat is

Egyaránt jelentősen nőtt a karácsonyi szezonban a ruházati termékek eladása az eMAG-nál: a Black Friday és az advent utolsó hétvégéje között csaknem másfélszer annyi férfi ruha, és több mint kétszer annyi női ruha fogyott, mint tavaly ilyenkor. A lábbelik eladása csaknem 80 százalékkal, a gyermekruháké pedig több mint 120 százalékkal nőtt.

A szórakoztatóelektronikai szegmens további idei slágereinek a tévék mellett a különböző Bluetooth-fülhallgatók, tévéokosító eszközök számítanak, az IT kategóriában pedig az okostelefonokat, notebookokat, aktivitásmérőket és okosórákat vásárolták a legtöbben.

Bár a chiphiány miatt néhány műszaki termékkategória (új generációs konzolok, bizonyos vezeték nélküli hangfalak) karácsonyi kínálata korlátozott, a legfontosabb szórakoztatóelektronikai és IT termékkategóriákban – okostelefon, tablet, asztali számítógép, notebook, televízió – az aranyvasárnapot követően is stabil készletek állnak rendelkezésre az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál.

A háztartási nagygépek közül tavaly és idén is a mikrohullámú sütő volt a legkeresettebb termék, e mellett hűtőszekrényt, mosógépet, mosogatógépet és szárítógépet rendeltek a legtöbben. Idén karácsony előtt egy páraelszívó is bejutott a tíz legnépszerűbb műszaki termék közé.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Több százmilliós befektetést kapott egy okos vízelemzőt fejlesztő startup

Az automatizáltan működő okos vízelemző műszer fejlesztésével foglalkozó Water MiniLab az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től és a Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealaptól kapott finanszírozást, amely lehetővé teszi a csapat számára az értékesítés és a...

Stresszelünk az ajándékvásárlás miatt

Feltorlódott munka a szabadság előtt, iskolai programok sora, ajándékvadászat, végtelen bevásárlólisták: csak néhány ok, ami miatt sokaknak stresszes a karácsonyi készülődés. A Yettel kutatása szerint amellett, hogy a gazdasági helyzet idén rányomja a bélyegét...

Életet menthetnek az okosórák

Az európai kardiológusok legfrissebb irányelvei szerint az egyik leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarfibrilláció azonosítása az EKG-funkcióval rendelkező okosórákkal új távlatokat nyithat az orvoslásban. A kereskedelmi forgalomban is kapható okoseszközök folyamatosan fejlődő algoritmusai és technológiái hozzájárulhatnak...

Durva meccset nézhetünk élőben

Magyarországon is élőben láthatják a bokszrajongók az idei év egyik szenzációját, a Tyson Fury – Derek Chisora összecsapást. A gálát a NET4+ SPORT streamingszolgáltató közvetíti szombat éjszaka egyenesen a Tottenham Hotspur londoni stadionjából. Minden...

Minden, amit a chatbotokról tudni érdemes

A chatbotok technológiája viszonylag új, viszont ahogy a vállalkozások új lehetőségeket keresnek az emberekkel való online kommunikációra, egyre népszerűbb. Az oktatástól a szórakoztatásig rengeteg különböző szerepben láthatjuk ezeket. A létrehozásuk óta a chatbotok forradalmasították...

Film készül az első női képviselőkről

A magyar parlament két első női képviselője, Slachta Margit és Kéthly Anna pályáját bemutató dokumentumfilm, valamint Piroch Gábor, a világhírű magyar kaszkadőr gyermekkorát felvillantó rövidfilm gyártását támogatja a Nemzeti Filmintézet. A Televíziós Döntőbizottság novemberi ülésén...

Pénzt ad a félretájékoztatás elleni küzdelemre a Google és a YouTube

A Google internetes óriáscég és videószolgáltatója, a YouTube 13,2 millió dolláros támogatást jelentett be egy új, tényszerűség-ellenőrző alap létrehozására az online félretájékoztatás elleni küzdelem érdekében. A félretájékoztatás elleni küzdelem online csúcstalálkozóján bejelentetett finanszírozást a nemzetközi...

Egyelőre nem szorítja ki a streaming a lineáris tévézést

Bár a nemlineáris tévézés sok előnnyel kecsegtet, egyelőre nem – és a válaszok alapján a közeljövőben sem – fogja kiszorítani a hagyományos tévézést – derült ki abból az új kutatásból, amely a Magyar Elektronikus...

Élőben közvetített díjátadásokkal jön a következő Oscar-gála

A márciusi Oscar-gálán mind a 23 kategória díjának átadását élőben közvetítik - jelentette be az amerikai filmakadémia kedden. Kiderült az is, hogy Jimmy Kimmel lesz az esemény házigazdája, aki korábban már kétszer vezette a...

Lelassult az e-kereskedelem

Új korszakot nyitott az e-kereskedelemben 2022: két járvány sújtotta év és a digitális gazdaságban ezalatt tapasztalt hipernövekedés után az idén törvényszerűen várható volt egy megtorpanás a digitalizációban és az e-kereskedelemben. A jelenlegi gazdasági helyzet...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb 500 millió eurós tőkealapot hozott létre az SE Ventures

Az SE Ventures tőkekezelő második alapja, a Fund II 500 millió euróval fejleszti a klíma- és ipari technológiára összpontosító startupokat. Korábbi támogatásuknak, a Fund I sikerének köszönhetően a cég 1 milliárd euróval a világ...

Több százmilliós befektetést kapott egy okos vízelemzőt fejlesztő startup

Az automatizáltan működő okos vízelemző műszer fejlesztésével foglalkozó Water MiniLab az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től és a Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealaptól kapott finanszírozást, amely lehetővé teszi a csapat számára az értékesítés és a...

Stresszelünk az ajándékvásárlás miatt

Feltorlódott munka a szabadság előtt, iskolai programok sora, ajándékvadászat, végtelen bevásárlólisták: csak néhány ok, ami miatt sokaknak stresszes a karácsonyi készülődés. A Yettel kutatása szerint amellett, hogy a gazdasági helyzet idén rányomja a bélyegét...

Életet menthetnek az okosórák

Az európai kardiológusok legfrissebb irányelvei szerint az egyik leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarfibrilláció azonosítása az EKG-funkcióval rendelkező okosórákkal új távlatokat nyithat az orvoslásban. A kereskedelmi forgalomban is kapható okoseszközök folyamatosan fejlődő algoritmusai és technológiái hozzájárulhatnak...

Durva meccset nézhetünk élőben

Magyarországon is élőben láthatják a bokszrajongók az idei év egyik szenzációját, a Tyson Fury – Derek Chisora összecsapást. A gálát a NET4+ SPORT streamingszolgáltató közvetíti szombat éjszaka egyenesen a Tottenham Hotspur londoni stadionjából. Minden...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....