- Hirdetés -

Új karácsonyi trend az eMAG-nál

|

- Hirdetés -

A klasszikus ajándékbeszerzés mellett egyre több ügyfél a karácsonyi élelmiszereket, ünnepi italokat, takarítószereket is online rendeli meg az eMAG-tól. Egy másik fontos karácsonyi trend, hogy idén jobban fogynak a drágább termékek (például a telefonok, tévék), ami vélhetően azt jelzi, hogy áremelkedésektől tartva sok ügyfél előrehozta fontos beszerzéseit.

Míg tavaly karácsonykor egy 32 colos, alapfunkciós televízió volt a legjobban fogyó termék az eMAG-nál a szórakoztatóelektronikai termékek között, idén egy jóval drágább, 43 colos UHD okostévéből fogyott a legtöbb a Black Friday és az advent utolsó hétvégéje közötti időszak értékesítési adatai szerint. A prémium termékek térhódítása azt sugallja, hogy sok vásárló hozta előre bizonyos termékek beszerzését attól tartva, hogy a chiphiány vagy az euróárfolyam kedvezőtlen alakulása miatt annak ára emelkedni fog.

“2022 első negyedévére várhatóan mérséklődik majd a chiphiány, és az ünnepi vásárlási szezon végével az árakat elsősorban a forint és az euró árfolyamának alakulása fogja befolyásolni ” - kommentálta a karácsonyi vásárlási trendeket Várkonyi Balázs, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetője.

Nemcsak ajándékot rendelnek, be is vásárolnak

Az idei karácsonyi szezon másik fontos trendje, hogy nemcsak klasszikus értelemben vett ajándékvásárlás folyik az eMAG.hu-n, hanem az ünnepi bevásárlás egy jelentős hányadát is online végzik a vásárlók. Sokan rendelnek különböző, főzéshez szükséges tartós élelmiszert, tésztát, olajat, lisztet, fűszereket is.

Jól fogynak az alkoholmentes és alkoholos italok is: utóbbiak közül a legtöbb vásárló (44,5 százalék) valamilyen bort rendel, de népszerűek a sörök (24,2 százalék), röviditalok (19,2 százalék), pezsgőt pedig a vásárlók 12 százaléka vásárolt. E termékeket előszeretettel kérik az ügyfelek eMAG easyboxban való átvételre.

A Black Friday és a negyedik adventi hétvége között csaknem másfélszer annyi állateledelt rendeltek az eMAG-tól, mint a tavalyi ünnepi szezonban, míg a kávék (kapszulás, őrölt és szemes), teák eladott darabszáma csaknem három és félszeresére emelkedett. Tavalyhoz képest nagyobb számban rendelnek a vásárlók a karácsonyi készülődéshez szükséges termékeket: többszörösére nőtt egyes mosogatókapszulák, öblítők online eladása, az egyik nagy kiszerelésű mosogatótablettából például tízszer annyit rendeltek az eMAG-tól, mint tavaly ilyenkor, de a mosószerek, felmosó, takarítóeszközök értékesítése is jelentősen emelkedett.

Idén is a játék és a háztartási gép a sláger

A november 19-i Black Friday és az advent utolsó hétvégéje értékesítési adatai szerint az idei karácsonyi szezonban is a gyermek- és felnőttjátékok, a háztartási kisgépek, illetve a baba-mama termékek forgalma a legnagyobb az eMAG-nál.

A karácsonyi dekorációk közül a legtöbben fényfüzért és egyéb karácsonyi világítási termékeket rendeltek az eMAG-tól, átlagosan bruttó 6800 forint körüli értékben. Hasonlóan népszerűek a műfenyők is (nagyjából harmadával fogyott ezekből a tavalyi karácsonyhoz képest), amelyek közül a 180 centiméter magas típusok a legnépszerűbbek. Egy tipikus vásárló idén mintegy 17 ezer forintot költött műfenyőre, míg ajándékkosárra, ajándékcsomagra átlagosan csaknem bruttó 8 ezer forintos összeget fordítottak.

A bútorok és az ágymatracok termékkategória vélhetően a pandémia hatására juthatott be a karácsonyi toplistába, hiszen a szokásosnál többet otthon tartózkodó családok közül sokan kezdték kicsinosítani vagy kényelmesebbé tenni otthonaikat.

A legnépszerűbb karácsonyi termékkategóriák az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál

1. játékok

2. háztartási kisgépek

3. baba és kismama termékek

4. háztartási cikkek (tisztítószer, edények stb.)

5. számítógépes perifériák (például billentyűzet, webkamera)

6. okoseszközök (például wifis konnektor)

7. háztartási nagygépek

8. alkoholos és alkoholmentes italok

9. bútorok és matracok

10. mobiltelefonok

Felpörgött a ruhaeladás, de veszik a notebookokat is

Egyaránt jelentősen nőtt a karácsonyi szezonban a ruházati termékek eladása az eMAG-nál: a Black Friday és az advent utolsó hétvégéje között csaknem másfélszer annyi férfi ruha, és több mint kétszer annyi női ruha fogyott, mint tavaly ilyenkor. A lábbelik eladása csaknem 80 százalékkal, a gyermekruháké pedig több mint 120 százalékkal nőtt.

A szórakoztatóelektronikai szegmens további idei slágereinek a tévék mellett a különböző Bluetooth-fülhallgatók, tévéokosító eszközök számítanak, az IT kategóriában pedig az okostelefonokat, notebookokat, aktivitásmérőket és okosórákat vásárolták a legtöbben.

Bár a chiphiány miatt néhány műszaki termékkategória (új generációs konzolok, bizonyos vezeték nélküli hangfalak) karácsonyi kínálata korlátozott, a legfontosabb szórakoztatóelektronikai és IT termékkategóriákban – okostelefon, tablet, asztali számítógép, notebook, televízió – az aranyvasárnapot követően is stabil készletek állnak rendelkezésre az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál.

A háztartási nagygépek közül tavaly és idén is a mikrohullámú sütő volt a legkeresettebb termék, e mellett hűtőszekrényt, mosógépet, mosogatógépet és szárítógépet rendeltek a legtöbben. Idén karácsony előtt egy páraelszívó is bejutott a tíz legnépszerűbb műszaki termék közé.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....