- Hirdetés -

Új kiadvány a márkaépítésről

|

- Hirdetés -

Az a célunk immár második éve, hogy egy white paper elkészítésekor közös szakmai munkára invitáljuk a hazai marketing szakmai képviselőit – mondta el a Netvestor ügyvezetője, László Géza kiadványsorozatuk újabb állomása kapcsán. Attól nem tart, hogy a robotok leváltják a marketingeseket, de nagyon sok új elemzési technikát kell megismerni és felhasználni azoknak, akik ezen a területen dolgoznak.

A héten bemutatott BrandBook 2018 címében az olvasható, hogy különszám? Miért ez a megkülönböztetés?

Országos márka és termékdíjazási rendszereink és az ehhez kapcsolódó kutatások miatt az elmúlt években fontosnak éreztük több kiadvány elindítását. Tavaly jelent meg a white paperünk, a BrandBook 2017, ami a márkaépítésről egy klasszikusnak mondható, 360 fokos, átfogó képet adott. Az idei Branding 2018 whitepaper három új területre fókuszál. A szerzők a fogyasztói élmény, a munkáltatói márkaépítés és a design thinking témáját járták körül. Az idei évben újdonság az is, hogy a Superbrands Magyarország mellett a HD Group szakmai támogatását is élvezi már a kiadvány. Az azonban nem változott, hogy továbbra is egy non-profit tevékenységről van szó, bárki számára ingyen elérhető a dokumentum. Az volt a célunk, hogy közös munkára invitáljuk a marketing szakma hazai képviselőit.

A Branding 2018-ban 20 szerző írásait olvashatjuk, őket hogyan választottátok ki?

A két társ-főszerkesztő – Duca Andrea, a HD Group ügyvezető partnere és Káli György – választották ki a szerzőket, igyekeztek megtalálni azokat a szakembereket, akik a branding, design thinking, a fogyasztói élmény és a munkáltatói márkaépítés témákban közérthetően be tudják mutatni a legújabb fejleményeket, és természetesen kedvet is éreztek ahhoz, hogy velünk dolgozzanak.

Miért pont ezekkel a témákkal foglalkozik a kiadvány?

Úgy éreztük, idén ezek jelentik a legfontosabb kihívásokat.

Miért fontos a design thinking?

Ezzel kapcsolatban a tanulmány magáért beszél. Számomra személyesen az a legizgalmasabb kérdés, hogyan zajlik a fogyasztói élménnyel kapcsolatos szemléletváltás és a folyamatok újragondolásába hogyan tudják a cégek beemelni a kutatási és a mérési eredményeket. A mi cégcsoportunkban többféle kutatás zajlik és azt látom, hogy manapság, amikor a konjunktúraciklus végén sok érett piacon kevés a kiemelkedési lehetőség, akkor kiemelten fontos, hogy milyen fogyasztói élményt nyújtanak a vállalkozások. A design thinking pedig akkor lép majd túl a puszta szófordulatokon, ha praktikus tanácsokra képes lefordítani az ügyfélspecifikus kutatási eredményeket.

Ha már szóba hoztad, mik a legnagyobb kihívások a márkaépítésben?

Több kihívással is meg kell birkóznia annak, aki márkaépítéssel foglalkozik. Ma már, amikor rendkívül nehéz új márkákat felépíteni és behozni a piacra, a meglévő termék vagy szolgáltatáspalettából kell a legtöbbet kihozni. Egy másik nagy kihívás a 2016 óta egyre komolyabb problémát jelentő munkaerőhiány. Ez egyrészt azt eredményezte, hogy teljesen újra kellett gondolni sok vállalatnál a HR-munkát, és ezen belül a munkáltatói márkaépítés is korábban nem látott lökést kapott.

A munkaerőhiány mennyire probléma a marketing szakmán belül?

Amennyire látom, egyre inkább azzá válik. A cégek arra panaszkodnak, hogy sok ember van a piacon, akiknek elvileg megvan a képzettsége, de egyre nehezebb olyanokat találni, akik komoly gyakorlattal és megfelelő új kompetenciákkal is rendelkeznek.

Sokan attól tartanak, hogy a robotok elveszik majd a munkájukat. A marketing szakmában reális veszély ez?

Ilyen kreatív szakmában nehezen tudom elképzelni, hogy a robotok teljesen átvegyék a feladatokat, de az biztos, hogy egy sor kézimunkára, „robotolásra” – például papírmunkák, adatgyűjtés, adabázisok kezelése – a jövőben nem lesz szükség. Az adatok elemzéséből előállt információkat ugyanakkor értelmezni kell és ebben a kreatív szakmának nagy feladata lesz. Ez természetesen azzal jár majd, hogy képzettebb szakemberekre lesz szükség a marketing területén. Olyanokra, akik rendelkeznek nem csak statisztikai, közgazdasági ismeretekkel, hanem az adatvizualizáció, vagy épp a folyamatszervezés legújabb módszereit is ismerik.

Véleményed szerint mennyire jók a hazai marketing szakemberek?

Ennek kapcsán egy érdekes dologra szeretném felhívni a figyelmet. Magyarországon sokan összekeverik a marketinget a marketing kommunikációval. Holott a marketingnek komoly közgazdaságtani háttere van, ide tartozik többek között a piacszegmentálás, az árazás, a piackutatás is. Azt gondolom, ezen a területen sokat kell fejlődni azoknak, akik ezeket a kurzusokat annak idején esetleg ellógták a képzésük során. Ma sokkal egzaktabb szakmai háttér adott és jóval fejlettebbek az eszközök is, mint mondjuk 20 éve.

Hogyan folytatódik a BrandBook története?

Kitartó ember vagyok, jövőre jön a Branding 2019. A cél továbbra is az, hogy a branding szempontjából legizgalmasabb kérdésekről legyen majd szó, és remélem, egyre több jó szakembert tudunk majd megnyerni a közös szakmai munkának.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -