- Hirdetés -

Új kihívások előtt az e-kereskedelem

|

- Hirdetés -

A házhoz szállítási feladatok teljesítésének szinte minden költségeleme jelentősen nőtt az elmúlt időszakban: az üzemanyagár-sapka módosítása nyomán a tankolás költségei több mint 60 százalékkal lettek magasabbak, az egyszerűsített adózás lehetőségének szűkítése miatt pedig számos vállalkozás esetén a futárok foglalkoztatása is a korábbinál jóval több kiadással jár. A rendelések kézbesítéséhez szükséges járműpark fenntartását ezen felül a lízingköltségek emelkedése nehezíti tovább. Mindez együttesen visszavetheti nemcsak az e-kereskedelem, de az ételeiket házhoz szállító éttermek fejlődését is, holott mindkét szolgáltatás népszerűsége látványosan megnőtt az elmúlt két évben. Az egyre inkább elszabaduló szállítási költségek az okoslogisztikai megoldásokra specializálódott DODO szakértői szerint eredményesen mérsékelhetőek a kézbesítési feladatok mesterséges intelligencián alapuló racionalizálásával.

Az infláció megugrása és az üzemanyag-ársapka igénybevételére jogosultak körének szűkítése jelentős mértékben növelte az olyan vállalkozások – például webáruházak vagy éttermek – kiadásait, akik saját maguk oldják meg a házhoz szállítási feladatok teljesítését. A benzin ára 67%-kal, a dízelé pedig 62%-kal magasabb 2022 szeptemberében az előző év azonos időszakához képest*. A vállalkozásokat érintő másik kihívás a KATA-s adózás feltételeinek módosítása, amelynek következtében sokan kiszorulhatnak ebből a foglalkoztatási formából, egy új, drágább adózási konstrukció pedig további költségnövekedést hoz magával. Mindez nemcsak a fejlesztéseket és a terjeszkedést vetheti vissza, de akár a szolgáltatások szűkülésével is járhat, egyes esetekben pedig a vállalkozások további eredményes működését is veszélyeztetheti.

Ezzel egyidőben a vásárlók egyre nagyobb arányban kívánják igénybe venni a házhoz szállítási szolgáltatásokat, legyen szó akár melegétel-rendelésről, műszaki cikkek beszerzéséről vagy akár sportszerek, illetve nagyméretű bútorok és háztartási gépek megvásárlásáról. Mivel az ügyfelek szeretnék a lehető leghamarabb, otthonuk kényelmében átvenni a megrendelt termékeket, ezért a webáruház kiválasztásánál már az elsődleges szempontok között szerepel az elérhető kiszállítási mód és a szállítási idő hossza. A házhoz szállítási feladatok különböző költségelemeinek növekedését a vállalkozások az okoslogisztikai szolgáltatók által kínált, innovatív megoldások igénybevételével eredményesen ellensúlyozhatják. A fuvarfeladatok teljesítését optimalizáló és a megrendelések kézbesítése során megtett távolságot valós idejű adatokon alapuló útvonaltervezéssel lerövidítő szolgáltatások igénybevételével a kiszállítás költségei mellett a saját futárok alkalmazásával járó költségek is megtakaríthatóvá válnak. Ennek köszönhetően a kiszállítási idő is nagymértékben csökkenthető, ami hozzájárul a vásárlói elégedettség fokozásához és a vállalkozás versenyképességének erősítéséhez.

A DODO adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállítási megoldásai, a különböző célállomások és az aktuális forgalmi helyzet valós idejű elemzése révén képesek a megtett út lerövidítésére, ezáltal a fuvarfeladatok teljesítésének felgyorsítására. A szolgáltatások optimalizálását az adatok folyamatos elemzése teszi lehetővé a big data, az üzleti intelligencia és az automatizált tanulási megoldások használatával. A költségek csökkentése mellett a DODO fejlesztése a kiszállítás ökológiai lábnyomát is mérsékli, fenntarthatóbbá teszi a városi logisztikát. A fuvarok finomhangolásával csökkenthető a házhoz szállítás környezetre, illetve a városokban élő emberekre gyakorolt negatív hatása is.

„A házhoz szállítási feladatok teljesítésével járó költségek emelkedése az e-kereskedelem és melegétel-kiszállítás terén egyaránt új helyzetet teremt. Az új feltételek mellett az eddigieknél is nagyobb előnyt kínálnak a piaci versenyben az olyan mesterséges intelligencián alapuló, okoslogisztikai megoldások, amelyeket a DODO kínál ügyfelei számára. Saját fejlesztésű GAIA platformunk olyan valós idejű adatelemzést végez, amelynek segítségével - a különböző fuvarokat összehangolva - a lehető legrövidebb úton, a leggyorsabban teljesíthetők a kiszállítások, akár étel-, akár bútorrendelésről van szó. Partereink ezzel nem csak a házhoz szállítással költségeit csökkentik, de a fogyasztók is szívesebben választják azokat a kereskedőket, akiknél megbízhatnak a kézbesítés színvonalában” – mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.

*Adatok forrása: Nemzeti Adó- és Vámhivatal által közzétett, a fogyasztási norma szerinti üzemanyagköltség-elszámolással kapcsolatosan alkalmazható üzemanyagára

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....