- Hirdetés -

Új kihívások előtt az e-kereskedelem

|

- Hirdetés -

A házhoz szállítási feladatok teljesítésének szinte minden költségeleme jelentősen nőtt az elmúlt időszakban: az üzemanyagár-sapka módosítása nyomán a tankolás költségei több mint 60 százalékkal lettek magasabbak, az egyszerűsített adózás lehetőségének szűkítése miatt pedig számos vállalkozás esetén a futárok foglalkoztatása is a korábbinál jóval több kiadással jár. A rendelések kézbesítéséhez szükséges járműpark fenntartását ezen felül a lízingköltségek emelkedése nehezíti tovább. Mindez együttesen visszavetheti nemcsak az e-kereskedelem, de az ételeiket házhoz szállító éttermek fejlődését is, holott mindkét szolgáltatás népszerűsége látványosan megnőtt az elmúlt két évben. Az egyre inkább elszabaduló szállítási költségek az okoslogisztikai megoldásokra specializálódott DODO szakértői szerint eredményesen mérsékelhetőek a kézbesítési feladatok mesterséges intelligencián alapuló racionalizálásával.

Az infláció megugrása és az üzemanyag-ársapka igénybevételére jogosultak körének szűkítése jelentős mértékben növelte az olyan vállalkozások – például webáruházak vagy éttermek – kiadásait, akik saját maguk oldják meg a házhoz szállítási feladatok teljesítését. A benzin ára 67%-kal, a dízelé pedig 62%-kal magasabb 2022 szeptemberében az előző év azonos időszakához képest*. A vállalkozásokat érintő másik kihívás a KATA-s adózás feltételeinek módosítása, amelynek következtében sokan kiszorulhatnak ebből a foglalkoztatási formából, egy új, drágább adózási konstrukció pedig további költségnövekedést hoz magával. Mindez nemcsak a fejlesztéseket és a terjeszkedést vetheti vissza, de akár a szolgáltatások szűkülésével is járhat, egyes esetekben pedig a vállalkozások további eredményes működését is veszélyeztetheti.

Ezzel egyidőben a vásárlók egyre nagyobb arányban kívánják igénybe venni a házhoz szállítási szolgáltatásokat, legyen szó akár melegétel-rendelésről, műszaki cikkek beszerzéséről vagy akár sportszerek, illetve nagyméretű bútorok és háztartási gépek megvásárlásáról. Mivel az ügyfelek szeretnék a lehető leghamarabb, otthonuk kényelmében átvenni a megrendelt termékeket, ezért a webáruház kiválasztásánál már az elsődleges szempontok között szerepel az elérhető kiszállítási mód és a szállítási idő hossza. A házhoz szállítási feladatok különböző költségelemeinek növekedését a vállalkozások az okoslogisztikai szolgáltatók által kínált, innovatív megoldások igénybevételével eredményesen ellensúlyozhatják. A fuvarfeladatok teljesítését optimalizáló és a megrendelések kézbesítése során megtett távolságot valós idejű adatokon alapuló útvonaltervezéssel lerövidítő szolgáltatások igénybevételével a kiszállítás költségei mellett a saját futárok alkalmazásával járó költségek is megtakaríthatóvá válnak. Ennek köszönhetően a kiszállítási idő is nagymértékben csökkenthető, ami hozzájárul a vásárlói elégedettség fokozásához és a vállalkozás versenyképességének erősítéséhez.

A DODO adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállítási megoldásai, a különböző célállomások és az aktuális forgalmi helyzet valós idejű elemzése révén képesek a megtett út lerövidítésére, ezáltal a fuvarfeladatok teljesítésének felgyorsítására. A szolgáltatások optimalizálását az adatok folyamatos elemzése teszi lehetővé a big data, az üzleti intelligencia és az automatizált tanulási megoldások használatával. A költségek csökkentése mellett a DODO fejlesztése a kiszállítás ökológiai lábnyomát is mérsékli, fenntarthatóbbá teszi a városi logisztikát. A fuvarok finomhangolásával csökkenthető a házhoz szállítás környezetre, illetve a városokban élő emberekre gyakorolt negatív hatása is.

„A házhoz szállítási feladatok teljesítésével járó költségek emelkedése az e-kereskedelem és melegétel-kiszállítás terén egyaránt új helyzetet teremt. Az új feltételek mellett az eddigieknél is nagyobb előnyt kínálnak a piaci versenyben az olyan mesterséges intelligencián alapuló, okoslogisztikai megoldások, amelyeket a DODO kínál ügyfelei számára. Saját fejlesztésű GAIA platformunk olyan valós idejű adatelemzést végez, amelynek segítségével - a különböző fuvarokat összehangolva - a lehető legrövidebb úton, a leggyorsabban teljesíthetők a kiszállítások, akár étel-, akár bútorrendelésről van szó. Partereink ezzel nem csak a házhoz szállítással költségeit csökkentik, de a fogyasztók is szívesebben választják azokat a kereskedőket, akiknél megbízhatnak a kézbesítés színvonalában” – mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.

*Adatok forrása: Nemzeti Adó- és Vámhivatal által közzétett, a fogyasztási norma szerinti üzemanyagköltség-elszámolással kapcsolatosan alkalmazható üzemanyagára

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....