- Hirdetés -

Új korszak a szépségiparban

|

Személyre szabható arcápoló készülékek, intelligens maszkok, tanulásra képes alapozókészítő – többek között ilyen okoseszközök forradalmasíthatják a szép ségipart. Nagy piaci potenciált jelentenek az ilyen termékek, a vásárlók is egyre tudatosabbak és keresik az innovatív megoldásokat.

AGlobalData 2018-as felmérése során megkérdezett fogyasztók 38 százaléka jelezte, hogy a szépségipari termékek vásárlásakor gyakran, vagy mindig befolyásolja a döntését, hogy digitálisan mennyire fejlett vagy „okos” az adott árucikk. „A piaci potenciál hatalmas, talán még nagyobb, mint bármely más területen, mivel a szépségiparban a fejlesztési trendek nem követik a más iparágakban megszokottakat. A technológia egyre gyorsabb fejlődésének köszönhetően elkerülhetetlen a szépségipar evolúciója. A fogyasztók mind tájékozottabbak a bőrápolás terén, és a leghatékonyabb, legmegfelelőbb megoldásokat igénylik. Az idők változnak, az emberek ugyanúgy keresik a skintech megoldásokat, mint a mindennapi szépségápolási termékeket és a kozmetikumokat” – mondták el a Foreo szakemberei.

„A legújabb technológiai fejlesztések által – mint a mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság – a kozmetikai iparban is új kapuk nyíltak meg. A fogyasztók részéről egyre inkább elvárás a személyre szabhatóság, a tudatosság, valamint a fogyasztói és a vásárlási élmény. Ezért olyan okoseszközöket és -technológiákat fejlesztünk, amelyek segítenek nekik elköteleződés nélkül különböző hajszínek vagy sminktermékek virtuális felpróbálására, vagy épp saját bőrtípusuk otthoni megállapítására, és az annak megfelelő arcápolási termékek kiválasztására. De például olyan környezetbarát megoldáson is dolgozunk, amellyel csökkenhet a sampon lemosásához használt víz mennyisége” – mondta el Janik Regina, a L’Oréal Magyarország vállalati PR-menedzsere.

Startupokkal együtt

A szektor nagy szereplői közül saját akcelerátorprogramot indított a Beiersdorf Nivea Accelerator néven, ami stratégiai együttműködési lehetőséget kínál a társaság, valamint a programban részt vevő startupok között, és már kétszáznál is több vállalkozás jelentkezett a kezdeményezésre. De a luxustermékeiről ismert LVMH Csoport sem akar lemaradni az új megatrendről, ők La Maison des Startups néven indítottak el egy programot, kimondottan a luxusiparban hasznosítható ötletek felkarolására.

A L’Oréal létrehozta a Global Technology Incubatort, amely startupként működik a vállalaton belül, laboratóriumai San Franciscóban, Japánban és Franciaországban találhatók. Ez a szervezet valódi „inkubátorként” működik, különböző területen jártas vállalkozókkal, akadémiákkal és szakértőkkel működik együtt, hogy a legújabb trendeket meglovagolva, innovatív megoldásokat fejlesszenek.

A Procter & Gamble által létrehozott P&G Ventures stúdió startupokkal együttműködve dolgozik a legújabb innovációkon és okoseszközök kifejlesztésén. „Startupstúdiónk célja az anyavállalat növekedésének serkentése új márkák és okostermékek létrehozásával, amelyek megoldják a fogyasztók mindennapi problémáit olyan termékkategóriákban, amelyekre a P&G jelenlegi termékportfóliója nem nyújt megoldást” – mondta el Krubl Yvette, a Procter & Gamble közép-európai régiójának kommunikációs vezetője. A stúdió olyan egyedi külső és belső partnerségeket hoz létre, amelyek korai szakaszban indítanak startupvállalkozásokat, valamint nemcsak finanszírozást és szakértelmet biztosít, hanem inkubátorként is működik, amely szorosan részt vesz a kezdő vállalkozások növekedésében.

Okosodó termékek

Számos új fejlesztést mutatott be az idén a Procter & Gamble. A vállalat többek között olyan okostermékeket kínál, mint a szájápolást forradalmasító Oral-B iO, a valós idejű adatokat az intuícióval ötvöző Lumi by Pampers babaápolási rendszer vagy az Opte Precision Skincare System nevű, személyre szabható arcápoló készülék, amely letapogatja, felismeri és javítja az arcbőr hiperpigmentációját, felméri és eltünteti a bőrhibákat egy tintasugaras festékrendszer segítségével.

Új szintre emeli a szépségápolást a L’Oréal My Skin Track UV by La Roche Posay nevű terméke. Az első áramforrásmentes, magunkon hordható elektromos szenzor és alkalmazás az UV sugárzásnak, a légszennyezésnek, a páratartalomnak és a polleneknek való egyéni kitettséget méri, azonnali állapotjelentéseket biztosít, és akár háromhavi adatot is képes tárolni. Az érzékelőt a nap aktiválja, a felhasználó okostelefonja pedig NFC-technológiával tölti fel. A bőrgyógyászokkal kifejlesztett Effaclar SpotScan by La RochePosay webes alkalmazás profeszszionális pontossággal, mesterséges intelligencia segítségével állapítja meg az akné fokozatát, és szükség esetén bőrgyógyásszal való konzultációt javasol. A diagnózis alapján személyre szabott arcápolási rutint, valamint speciális bőrápoló tippeket és tanácsokat kap a felhasználó.

A fodrászok munkáját könnyíti meg a 3D mesterséges intelligencián alapuló, virtuális hajszínfelpróbáló technológia. A Style My Hair Pro by L’Oréal Profession ugyanis több száz hajszín kockázat nélküli, azonnali kipróbálását biztosítja. A Virtual MakeUp TryOn pedig sminktermékek virtuális kipróbálását teszi lehetővé.

„A legújabb technológiák rengeteg lehetőséget tartogatnak a fogyasztói élmény és a perszonalizáció terén. Az MI és az AR segítségével a fogyasztók számára otthonukból elérhető lesz a személyre szabott tanácsadás, legyen az bőrápolással, hajszínnel vagy sminkkel kapcsolatos. A mesterséges intelligencia képes összegyűjteni a világ minden tájáról az aktuális, közösségi médiában megjelenő trendeket, a kiterjesztett valóság pedig lehetővé teszi azok azonnali, virtuális kipróbálását. A fogyasztónak ezek után nincs más dolga, mint megrendelni az adott terméket vagy bejelentkezni a legközelebbi fodrászhoz” – mondta el Janik Regina.

A Foreo portfóliójában is több okos szépségápolási eszköz található. A vállalat 2018-ban mutatta be a világ első okos arcmaszkkészülékét, az Ufót, amire az előrendelés első hetében egymillió dollárnyi megrendelés érkezett. A Luna fofo nevű okos arctisztító már a gépi tanulást is alkalmazza, ezt a trendet követik a cég leg újabb termékei, a Luna 3 és a Luna mini 3, amelyeket működését a Foreo mobilalkalmazása irányítja.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a legújabb Marketing&Media magazinban olvasható, ami már megvásárolható a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...