- Hirdetés -

Új korszak a szépségiparban

|

- Hirdetés -

Személyre szabható arcápoló készülékek, intelligens maszkok, tanulásra képes alapozókészítő – többek között ilyen okoseszközök forradalmasíthatják a szép ségipart. Nagy piaci potenciált jelentenek az ilyen termékek, a vásárlók is egyre tudatosabbak és keresik az innovatív megoldásokat.

AGlobalData 2018-as felmérése során megkérdezett fogyasztók 38 százaléka jelezte, hogy a szépségipari termékek vásárlásakor gyakran, vagy mindig befolyásolja a döntését, hogy digitálisan mennyire fejlett vagy „okos” az adott árucikk. „A piaci potenciál hatalmas, talán még nagyobb, mint bármely más területen, mivel a szépségiparban a fejlesztési trendek nem követik a más iparágakban megszokottakat. A technológia egyre gyorsabb fejlődésének köszönhetően elkerülhetetlen a szépségipar evolúciója. A fogyasztók mind tájékozottabbak a bőrápolás terén, és a leghatékonyabb, legmegfelelőbb megoldásokat igénylik. Az idők változnak, az emberek ugyanúgy keresik a skintech megoldásokat, mint a mindennapi szépségápolási termékeket és a kozmetikumokat” – mondták el a Foreo szakemberei.

„A legújabb technológiai fejlesztések által – mint a mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság – a kozmetikai iparban is új kapuk nyíltak meg. A fogyasztók részéről egyre inkább elvárás a személyre szabhatóság, a tudatosság, valamint a fogyasztói és a vásárlási élmény. Ezért olyan okoseszközöket és -technológiákat fejlesztünk, amelyek segítenek nekik elköteleződés nélkül különböző hajszínek vagy sminktermékek virtuális felpróbálására, vagy épp saját bőrtípusuk otthoni megállapítására, és az annak megfelelő arcápolási termékek kiválasztására. De például olyan környezetbarát megoldáson is dolgozunk, amellyel csökkenhet a sampon lemosásához használt víz mennyisége” – mondta el Janik Regina, a L’Oréal Magyarország vállalati PR-menedzsere.

Startupokkal együtt

A szektor nagy szereplői közül saját akcelerátorprogramot indított a Beiersdorf Nivea Accelerator néven, ami stratégiai együttműködési lehetőséget kínál a társaság, valamint a programban részt vevő startupok között, és már kétszáznál is több vállalkozás jelentkezett a kezdeményezésre. De a luxustermékeiről ismert LVMH Csoport sem akar lemaradni az új megatrendről, ők La Maison des Startups néven indítottak el egy programot, kimondottan a luxusiparban hasznosítható ötletek felkarolására.

A L’Oréal létrehozta a Global Technology Incubatort, amely startupként működik a vállalaton belül, laboratóriumai San Franciscóban, Japánban és Franciaországban találhatók. Ez a szervezet valódi „inkubátorként” működik, különböző területen jártas vállalkozókkal, akadémiákkal és szakértőkkel működik együtt, hogy a legújabb trendeket meglovagolva, innovatív megoldásokat fejlesszenek.

A Procter & Gamble által létrehozott P&G Ventures stúdió startupokkal együttműködve dolgozik a legújabb innovációkon és okoseszközök kifejlesztésén. „Startupstúdiónk célja az anyavállalat növekedésének serkentése új márkák és okostermékek létrehozásával, amelyek megoldják a fogyasztók mindennapi problémáit olyan termékkategóriákban, amelyekre a P&G jelenlegi termékportfóliója nem nyújt megoldást” – mondta el Krubl Yvette, a Procter & Gamble közép-európai régiójának kommunikációs vezetője. A stúdió olyan egyedi külső és belső partnerségeket hoz létre, amelyek korai szakaszban indítanak startupvállalkozásokat, valamint nemcsak finanszírozást és szakértelmet biztosít, hanem inkubátorként is működik, amely szorosan részt vesz a kezdő vállalkozások növekedésében.

Okosodó termékek

Számos új fejlesztést mutatott be az idén a Procter & Gamble. A vállalat többek között olyan okostermékeket kínál, mint a szájápolást forradalmasító Oral-B iO, a valós idejű adatokat az intuícióval ötvöző Lumi by Pampers babaápolási rendszer vagy az Opte Precision Skincare System nevű, személyre szabható arcápoló készülék, amely letapogatja, felismeri és javítja az arcbőr hiperpigmentációját, felméri és eltünteti a bőrhibákat egy tintasugaras festékrendszer segítségével.

Új szintre emeli a szépségápolást a L’Oréal My Skin Track UV by La Roche Posay nevű terméke. Az első áramforrásmentes, magunkon hordható elektromos szenzor és alkalmazás az UV sugárzásnak, a légszennyezésnek, a páratartalomnak és a polleneknek való egyéni kitettséget méri, azonnali állapotjelentéseket biztosít, és akár háromhavi adatot is képes tárolni. Az érzékelőt a nap aktiválja, a felhasználó okostelefonja pedig NFC-technológiával tölti fel. A bőrgyógyászokkal kifejlesztett Effaclar SpotScan by La RochePosay webes alkalmazás profeszszionális pontossággal, mesterséges intelligencia segítségével állapítja meg az akné fokozatát, és szükség esetén bőrgyógyásszal való konzultációt javasol. A diagnózis alapján személyre szabott arcápolási rutint, valamint speciális bőrápoló tippeket és tanácsokat kap a felhasználó.

A fodrászok munkáját könnyíti meg a 3D mesterséges intelligencián alapuló, virtuális hajszínfelpróbáló technológia. A Style My Hair Pro by L’Oréal Profession ugyanis több száz hajszín kockázat nélküli, azonnali kipróbálását biztosítja. A Virtual MakeUp TryOn pedig sminktermékek virtuális kipróbálását teszi lehetővé.

„A legújabb technológiák rengeteg lehetőséget tartogatnak a fogyasztói élmény és a perszonalizáció terén. Az MI és az AR segítségével a fogyasztók számára otthonukból elérhető lesz a személyre szabott tanácsadás, legyen az bőrápolással, hajszínnel vagy sminkkel kapcsolatos. A mesterséges intelligencia képes összegyűjteni a világ minden tájáról az aktuális, közösségi médiában megjelenő trendeket, a kiterjesztett valóság pedig lehetővé teszi azok azonnali, virtuális kipróbálását. A fogyasztónak ezek után nincs más dolga, mint megrendelni az adott terméket vagy bejelentkezni a legközelebbi fodrászhoz” – mondta el Janik Regina.

A Foreo portfóliójában is több okos szépségápolási eszköz található. A vállalat 2018-ban mutatta be a világ első okos arcmaszkkészülékét, az Ufót, amire az előrendelés első hetében egymillió dollárnyi megrendelés érkezett. A Luna fofo nevű okos arctisztító már a gépi tanulást is alkalmazza, ezt a trendet követik a cég leg újabb termékei, a Luna 3 és a Luna mini 3, amelyeket működését a Foreo mobilalkalmazása irányítja.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a legújabb Marketing&Media magazinban olvasható, ami már megvásárolható a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....