Új korszak a szépségiparban

Személyre szabható arcápoló készülékek, intelligens maszkok, tanulásra képes alapozókészítő – többek között ilyen okoseszközök forradalmasíthatják a szép ségipart. Nagy piaci potenciált jelentenek az ilyen termékek, a vásárlók is egyre tudatosabbak és keresik az innovatív megoldásokat.

AGlobalData 2018-as felmérése során megkérdezett fogyasztók 38 százaléka jelezte, hogy a szépségipari termékek vásárlásakor gyakran, vagy mindig befolyásolja a döntését, hogy digitálisan mennyire fejlett vagy „okos” az adott árucikk. „A piaci potenciál hatalmas, talán még nagyobb, mint bármely más területen, mivel a szépségiparban a fejlesztési trendek nem követik a más iparágakban megszokottakat. A technológia egyre gyorsabb fejlődésének köszönhetően elkerülhetetlen a szépségipar evolúciója. A fogyasztók mind tájékozottabbak a bőrápolás terén, és a leghatékonyabb, legmegfelelőbb megoldásokat igénylik. Az idők változnak, az emberek ugyanúgy keresik a skintech megoldásokat, mint a mindennapi szépségápolási termékeket és a kozmetikumokat” – mondták el a Foreo szakemberei.

„A legújabb technológiai fejlesztések által – mint a mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság – a kozmetikai iparban is új kapuk nyíltak meg. A fogyasztók részéről egyre inkább elvárás a személyre szabhatóság, a tudatosság, valamint a fogyasztói és a vásárlási élmény. Ezért olyan okoseszközöket és -technológiákat fejlesztünk, amelyek segítenek nekik elköteleződés nélkül különböző hajszínek vagy sminktermékek virtuális felpróbálására, vagy épp saját bőrtípusuk otthoni megállapítására, és az annak megfelelő arcápolási termékek kiválasztására. De például olyan környezetbarát megoldáson is dolgozunk, amellyel csökkenhet a sampon lemosásához használt víz mennyisége” – mondta el Janik Regina, a L’Oréal Magyarország vállalati PR-menedzsere.

Startupokkal együtt

A szektor nagy szereplői közül saját akcelerátorprogramot indított a Beiersdorf Nivea Accelerator néven, ami stratégiai együttműködési lehetőséget kínál a társaság, valamint a programban részt vevő startupok között, és már kétszáznál is több vállalkozás jelentkezett a kezdeményezésre. De a luxustermékeiről ismert LVMH Csoport sem akar lemaradni az új megatrendről, ők La Maison des Startups néven indítottak el egy programot, kimondottan a luxusiparban hasznosítható ötletek felkarolására.

A L’Oréal létrehozta a Global Technology Incubatort, amely startupként működik a vállalaton belül, laboratóriumai San Franciscóban, Japánban és Franciaországban találhatók. Ez a szervezet valódi „inkubátorként” működik, különböző területen jártas vállalkozókkal, akadémiákkal és szakértőkkel működik együtt, hogy a legújabb trendeket meglovagolva, innovatív megoldásokat fejlesszenek.

A Procter & Gamble által létrehozott P&G Ventures stúdió startupokkal együttműködve dolgozik a legújabb innovációkon és okoseszközök kifejlesztésén. „Startupstúdiónk célja az anyavállalat növekedésének serkentése új márkák és okostermékek létrehozásával, amelyek megoldják a fogyasztók mindennapi problémáit olyan termékkategóriákban, amelyekre a P&G jelenlegi termékportfóliója nem nyújt megoldást” – mondta el Krubl Yvette, a Procter & Gamble közép-európai régiójának kommunikációs vezetője. A stúdió olyan egyedi külső és belső partnerségeket hoz létre, amelyek korai szakaszban indítanak startupvállalkozásokat, valamint nemcsak finanszírozást és szakértelmet biztosít, hanem inkubátorként is működik, amely szorosan részt vesz a kezdő vállalkozások növekedésében.

Okosodó termékek

Számos új fejlesztést mutatott be az idén a Procter & Gamble. A vállalat többek között olyan okostermékeket kínál, mint a szájápolást forradalmasító Oral-B iO, a valós idejű adatokat az intuícióval ötvöző Lumi by Pampers babaápolási rendszer vagy az Opte Precision Skincare System nevű, személyre szabható arcápoló készülék, amely letapogatja, felismeri és javítja az arcbőr hiperpigmentációját, felméri és eltünteti a bőrhibákat egy tintasugaras festékrendszer segítségével.

Új szintre emeli a szépségápolást a L’Oréal My Skin Track UV by La Roche Posay nevű terméke. Az első áramforrásmentes, magunkon hordható elektromos szenzor és alkalmazás az UV sugárzásnak, a légszennyezésnek, a páratartalomnak és a polleneknek való egyéni kitettséget méri, azonnali állapotjelentéseket biztosít, és akár háromhavi adatot is képes tárolni. Az érzékelőt a nap aktiválja, a felhasználó okostelefonja pedig NFC-technológiával tölti fel. A bőrgyógyászokkal kifejlesztett Effaclar SpotScan by La RochePosay webes alkalmazás profeszszionális pontossággal, mesterséges intelligencia segítségével állapítja meg az akné fokozatát, és szükség esetén bőrgyógyásszal való konzultációt javasol. A diagnózis alapján személyre szabott arcápolási rutint, valamint speciális bőrápoló tippeket és tanácsokat kap a felhasználó.

A fodrászok munkáját könnyíti meg a 3D mesterséges intelligencián alapuló, virtuális hajszínfelpróbáló technológia. A Style My Hair Pro by L’Oréal Profession ugyanis több száz hajszín kockázat nélküli, azonnali kipróbálását biztosítja. A Virtual MakeUp TryOn pedig sminktermékek virtuális kipróbálását teszi lehetővé.

„A legújabb technológiák rengeteg lehetőséget tartogatnak a fogyasztói élmény és a perszonalizáció terén. Az MI és az AR segítségével a fogyasztók számára otthonukból elérhető lesz a személyre szabott tanácsadás, legyen az bőrápolással, hajszínnel vagy sminkkel kapcsolatos. A mesterséges intelligencia képes összegyűjteni a világ minden tájáról az aktuális, közösségi médiában megjelenő trendeket, a kiterjesztett valóság pedig lehetővé teszi azok azonnali, virtuális kipróbálását. A fogyasztónak ezek után nincs más dolga, mint megrendelni az adott terméket vagy bejelentkezni a legközelebbi fodrászhoz” – mondta el Janik Regina.

A Foreo portfóliójában is több okos szépségápolási eszköz található. A vállalat 2018-ban mutatta be a világ első okos arcmaszkkészülékét, az Ufót, amire az előrendelés első hetében egymillió dollárnyi megrendelés érkezett. A Luna fofo nevű okos arctisztító már a gépi tanulást is alkalmazza, ezt a trendet követik a cég leg újabb termékei, a Luna 3 és a Luna mini 3, amelyeket működését a Foreo mobilalkalmazása irányítja.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a legújabb Marketing&Media magazinban olvasható, ami már megvásárolható a Digitalstandon is.