Lezárta a rádiós hallgatottsági mérésekre és kutatásokra vonatkozó közbeszerzést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a következő három évben már új módszertan alapján érkeznek az adatok a rádiós piacról. Az M-Meter Kutató és Elemző Kft. és a Kantar Hoffmann Kft. Konzorciuma lett a befutó a tenderen.
A rádiós piac szereplőivel lefolytatott több fordulós szakmai egyeztetésen kialakított egységes módszertan szerint, hazánkban ezentúl országos, budapesti és lokális szinteken a rádiók hallgatottságmérését két mérési komponensre bontva fogja elvégezni az NMHH által kiírt nyílt közbeszerzési eljárásban nyertes konzorcium – írja közleményében a hatóság.
Az első mérési komponensbe az országos, a budapesti és a megyeszékhelyeken, megyei jogú városokban működő, továbbá a 100 ezer főnél népesebb vételkörzettel rendelkező hálózatos rádiók (összesen 31 darab) tartoznak. Ezen csoportba tartozó rádiók esetében folyamatosan vagy havi egy (napló) vagy két hét (DAR – day after recall, telefonos kutatás az előző napra vonatkozóan) leforgása alatt kell a mérést biztosítani úgy, hogy az országos és a budapesti rádiók esetében havonta, míg a megyeszékhelyek, megyei jogú városok, valamint a 100 ezer főnél népesebb hálózatos vételkörzetek vonatkozásában negyedévente szükséges adatokat szolgáltatni.
Az első komponens esetében az alkalmazandó módszertan a telefonos megkérdezés (DAR) lesz ez év végéig, viszont 2018. január 1-től naplós módszertanra kell áttérni úgy, hogy az átállás előtt legalább egy hónapig párhuzamos (DAR és naplós) mérést használnak.
A második mérési komponensbe azon rádiók kerülnek, amelyek nem tartoznak az elsőbe. A második mérési komponens esetében félévente kell a kutatást elvégezni DAR módszerrel. Ebbe 25 település, illetve azok rádiós vételkörzetei tartoznak. Mindkét esetben a vételkörzeteket a rádiók és a hatóság közösen határozzák meg.
Az NMHH tájékoztatása szerint a mérési adatokat a hallgatottságmérés periodicitásához igazodóan havonta, negyedévente és félévente hozzák nyilvánosságra a hatóság weboldalán.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.