Lezárta a rádiós hallgatottsági mérésekre és kutatásokra vonatkozó közbeszerzést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a következő három évben már új módszertan alapján érkeznek az adatok a rádiós piacról. Az M-Meter Kutató és Elemző Kft. és a Kantar Hoffmann Kft. Konzorciuma lett a befutó a tenderen.
A rádiós piac szereplőivel lefolytatott több fordulós szakmai egyeztetésen kialakított egységes módszertan szerint, hazánkban ezentúl országos, budapesti és lokális szinteken a rádiók hallgatottságmérését két mérési komponensre bontva fogja elvégezni az NMHH által kiírt nyílt közbeszerzési eljárásban nyertes konzorcium – írja közleményében a hatóság.
Az első mérési komponensbe az országos, a budapesti és a megyeszékhelyeken, megyei jogú városokban működő, továbbá a 100 ezer főnél népesebb vételkörzettel rendelkező hálózatos rádiók (összesen 31 darab) tartoznak. Ezen csoportba tartozó rádiók esetében folyamatosan vagy havi egy (napló) vagy két hét (DAR – day after recall, telefonos kutatás az előző napra vonatkozóan) leforgása alatt kell a mérést biztosítani úgy, hogy az országos és a budapesti rádiók esetében havonta, míg a megyeszékhelyek, megyei jogú városok, valamint a 100 ezer főnél népesebb hálózatos vételkörzetek vonatkozásában negyedévente szükséges adatokat szolgáltatni.
Az első komponens esetében az alkalmazandó módszertan a telefonos megkérdezés (DAR) lesz ez év végéig, viszont 2018. január 1-től naplós módszertanra kell áttérni úgy, hogy az átállás előtt legalább egy hónapig párhuzamos (DAR és naplós) mérést használnak.
A második mérési komponensbe azon rádiók kerülnek, amelyek nem tartoznak az elsőbe. A második mérési komponens esetében félévente kell a kutatást elvégezni DAR módszerrel. Ebbe 25 település, illetve azok rádiós vételkörzetei tartoznak. Mindkét esetben a vételkörzeteket a rádiók és a hatóság közösen határozzák meg.
Az NMHH tájékoztatása szerint a mérési adatokat a hallgatottságmérés periodicitásához igazodóan havonta, negyedévente és félévente hozzák nyilvánosságra a hatóság weboldalán.
- Hirdetés -
Új korszak jön a rádiós hallgatottságmérésben
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n
Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -