- Hirdetés -

Új márka a magyar autópiacon

|

- Hirdetés -

A Duna Autó cégcsoport megállapodást írt alá a közel 100 éves autógyártási hagyományokkal rendelkező MG márkával. Az elmúlt években teljes megújuláson átesett, brit eredetű márka magyarországi importőri jogát a cégcsoport Duna Motors Disztribúció Kft. néven bejegyzett vállalata nyerte el, amely hamarosan megkezdi az országos márkakereskedői hálózat kiépítését.

A brit hagyományokat az intelligens autóipari technológiákkal és korszerű formanyelvvel ötvöző Morris Garages, azaz MG márka küldetése, hogy a legfejlettebb technológiák a lehető legszélesebb vásárlói réteg számára váljanak elérhetővé. Ennek a törekvésnek ékes bizonyítéka, hogy az MG modellek világszerte gyorsan növekvő népszerűségnek örvendenek a fogyasztók körében.

Az MG 2021-ben a világ 5 kontinensén éves szinten 470 000 autót értékesített és 6 országban található gyártóüzeme. A Morris Garrages márka napjainkra nemcsak a brit, hanem a globális autóipar történetében is ikonikussá vált.

2017-ben az MG a leggyorsabban növekvő márka az Egyesült Királyságban, Thaiföldön, Chilében és Ausztráliában.

2018-ban világszerte 323 kereskedésből álló hálózattal rendelkezett. 2018 az MG számára mérföldkőnek számító év az értékesítési sikerek terén: Dél-Amerikában 64%-os, az Egyesült Királyságban 104%-os, Ázsiában 107%-os, a Közel-Keleten 534%-os és Óceániában 708%-os növekedést ért el.

2019-ben az MG globális értékesítési volumene 139 000 autóra nőtt. Ugyanebben az évben az MG a Fülöp-szigeteken elnyerte "Az év áttörő márkája" címet.

2020-ban a chilei szaksajtó által szervezett "Best 2020 Awards" díjátadón elnyerte a "Legjobb márka" címet.

2021-ben az MG elektromos modelljei meghódítják Nyugat-Európát.

 

Európai szárnyalás

Az MG az utóbbi évek egyik legdinamikusabban fejlődő autómárkája. Az Egyesült Királyságon kívüli európai terjeszkedését 2019 végén kezdte meg a hollandiai székhelyű MG Motor Europe létrehozásával. A márka modelljeit jelenleg az Egyesült Királyságon kívül 17 nyugat-európai országban forgalmazzák (Németország, Svédország, Norvégia, Belgium, Hollandia, Dánia, Izland, Írország, Luxemburg, Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Portugália, Ausztria, Málta, Finnország és Svájc). Mára több mint 400 MG márkakereskedés és szervizpont működik Nyugat-Európában, és az értékesítés növekedési üteme is figyelemreméltó: 2019-hez képest 2021-ben a chiphiány és a koronavírus-járvány ellenére is több mint három és félszeresére növelte eladásait.

A márka B-szegmensbe tartozó kompakt elektromos SUV modelljét, az MG ZS EV-t gyorsan megszerette a piac és a fogyasztók, hiszen kimagasló helyezéseket ért el az értékesítési eredményei alapján:

Svédországban 2021-es bevezetésekor az ország második legnagyobb példányszámban eladott autója lett, ezzel eladási rekordot döntött;

Hollandiában a TOP 10-be került az elektromos járművek szegmensében;

Norvégiában összességében 2021-ben a 8. legkelendőbb autó volt, az EV-piacon pedig a 7. legnépszerűbb elektromos autó – 4,85%-os piaci részesedéssel;

Belgiumban 2021-ben „Az év családi autójának” választották az elektromos kategóriában.

A siker az innovatív, megbízható technológiára épülő, a bizonyítottan európai mércével is kiváló minőségű, az alternatív hajtásláncokat előtérbe helyező modellpalettának, illetve a minden modellhez biztosított 7 éves garanciának is köszönhető. A nyugat-európai eredményeket fenntartva az MG 2022-ben Közép-Kelet-Európa meghódítását tűzte ki célul.

Az MG Magyarországon

Az MG márka expanziós stratégiájának részeként a közép-kelet-európai terjeszkedés egyik első lépése az, hogy – a Duna Autó csoporttal kötött együttműködési megállapodás részeként – a régióban az elsők között Magyarországon kezdi forgalmazni autóit.

Az MG magyarországi indulásakor hat különböző modellel képviselteti magát, melyek együtt teljes mértékben lefedik a mai kor igényeit: benzines, plug-in hibrid, illetve teljesen elektromos hajtáslánccal szereltek. Mivel az MG elkötelezett a környezetvédelem és a fenntarthatóság irányában, ezért a modellkínálat a jövőben elsődlegesen teljesen elektromos meghajtású járművekkel fog bővülni.

A magyarországi értékesítés a 3. negyedévben indul: a fejlett ellátási láncra épülő, rendkívül hatékony tervezési-gyártási folyamat eredménye, hogy az MG márka az autóipar jelentős részét sújtó chiphiány ellenére is képes a tervezett volumen legyártására. Ezt a biztos hátteret a márka tulajdonosa, a SAIC Motor Corporation szavatolja, amely Kínában a legnagyobb, globálisan pedig a 8. legjelentősebb járműgyártó vállalat. Ilyen alapokra építkezve, a Duna Autó több mint 30 éves kereskedelmi tapasztalatát felhasználva, minden bizonnyal nagymértékben járul majd hozzá az MG további európai sikereihez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Nem sok jóra számítanak a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 55 százaléka kapott év elején fizetésemelést, az emelés mértéke közel felüknél nem haladta meg a 10 százalékot. 17 százalék azok aránya, akik ebben az évben egyáltalán nem számítanak fizetésemelésre –...

Kapcsolatépítés nélkül nincs üzlet

A jelenlegi bizonytalan, válságos gazdasági helyzetben minden olyan eszköz szerepe felértékelődik, amely képes extra bevételt hozni a vállalkozásoknak. A tudatos és profi üzleti kapcsolatépítés – más szóval networking – erejét tökéletesen jól mutatja, hogy...

Rangos elismerést kapott a Toyota

Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója.A Toyota Camry hosszú évek óta a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag fejlett környezetbarát...

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Csökkenő profittal számolnak a nagyvállalatok

A nagyvállalatok idén nem várnak árbevétel és profitnövekedést. A cégek több mint egy éve csökkenő profittal számolnak, ami most negatív rekordot ért el, emellett az árbevétel várt változása is negatív előjelű – derül ki...

Különleges vendéggel folytatódik a gasztro-műsor

Március 27-én veszi kezdetét a VIASAT3 csatornán a nagysikerű cukrászverseny legújabb évada, az Ide süss! – Húsvéti kihívás! Az ünnepi részekben most is hírességek – Csocsesz, Király Peti, Oroszlán Szonja, Pál Dénes, Pásztor Anna,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változást hoz a cégek életében egy uniós szabályozás

A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások...

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Az induló cégeknek is fontos a fenntarthatóság

Hat és fél év múlva a Föld elérheti az átlaghőmérséklet 1,5 Celsius-fokos emelkedését, ami visszafordíthatatlanul megváltoztatná a bolygó klímáját. Ennyi idő ezen vélemények szerint van arra, hogy az emberiség – beleértve a vállalkozásokat is...

Már nem elég zöldnek látszani a vállalatoknak

Láthatóan összhangban szigorodnak az EU elvárásai a fenntarthatóság (ESG) területét érintően, hiszen az Európai Unió kötvénykibocsátóira hamarosan már egy új sztenderd fog vonatkozni. 2023. február 28-án az Európai Tanács és az Európai Parlament tárgyalófelei...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....