- Hirdetés -

Új márkával bővül a BMW portfóliója

|

A BMW Group portfóliója új taggal bővül: az ALPINA márka a vállalatcsoport részévé válik. Az ALPINA márka jogaival a BMW Group rendelkezhet, amelynek égisze alatt a vállalatcsoport még változatosabbá formálhatja saját luxusautó-kínálatát. A BMW AG és az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG ugyanakkor olyan megállapodást kötött, amely az ALPINA márka és a Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG jövőjét egyaránt hosszútávon biztosítja.

Az átalakítás foganatosítása számos halasztott hatályú feltételhez és az illetékes versenykorlátozó hatóságok jóváhagyásához kötődik. A BMW Group és az ALPINA márka között fennálló, jelenleg hatályos együttműködési megállapodás – amelyet 2020 végén további öt évvel meghosszabbítottak – 2025. december 31-én jár le. A felek megállapodtak abban, hogy az egyesülés kapcsán semmiféle pénzügyi részletet nem hoznak nyilvánosságra. A változás a vállalatcsoport részvényeit nem érinti.

A BMW és a Münchenhez közeli Buchloe városában működő, kisszériás modelleket gyártó vállalkozás az elmúlt több mint fél évszázad során rendkívül szoros, maximális bizalomra épülő kapcsolatot alakított ki. Ebben az együttműködésben most új fejezet veszi kezdetét.

„Az autóipar épp egy messzire mutató és a fenntartható mobilitást éltető átalakulás kellős közepén jár. A meglévő üzleti modelleket ezért rendszeresen felül kell vizsgálni. A Buchloe-i vállalkozás immár több mint ötven éve bizonyítja, hogy a részletekre való gondos odafigyelés csúcsminőségű exkluzivitásokként ölt testet. A BMW Group hajtóereje pont ugyanez, a magával ragadó autók iránt érzett szenvedély. Ezért is kezdünk most új fejezetet hosszú ideje tartó partnerségünk égisze alatt. A márkajogok megszerzése lehetővé teszi számunkra, hogy hosszútávon alakítsuk eme hagyományokkal átitatott márka útját. Nagy örömmel köszöntjük az ALPINA márkát a BMW családjában” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja.

Az elektromos mobilitás irányába történő folyamatos átalakulás és a világszerte szigorodó iparági szabályozások – különös tekintettel az emissziós normákra, az autókban alkalmazott szoftverek validálására, illetve a vezetést támogató és biztonságtechnikai rendszerekkel szemben támasztott követelményekre – jelentősen nagyobb kockázatot jelentenek a kisszériás modelleket gyártó vállalkozásoknak. Az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG vezetősége mindennek egy olyan stratégiai átszervezéssel megy elébe, amely hosszútávon biztosítja a Buchloe városában működő üzem életképességét.

„Idejekorán felismertük az autóipar előtt álló kihívásokat és a megfelelő irányt jelöljük ki az ALPINA és családi vállalkozásunk, a BOVENSIEPEN számára” – fogalmazott Andreas Bovensiepen, az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG társügyvezető igazgatója. „Ezzel az ALPINA és a BOVENSIEPEN számára is új fejezet kezdődik. Mindkét vállalat rendkívül kívánatos, mi azonban tudatosan döntöttünk úgy, hogy az ALPINA márkát nem adjuk át bármelyik gyártónak. A BMW és az ALPINA évtizedek óta együttműködik és megbízik egymásban, így stratégiailag az a helyes döntés, hogy az ALPINA márkát a jövőben a BMW Group irányítsa” – tette hozzá.

Az együttműködés pedig folytatódik – igaz, más formában: a Bovensiepen család tulajdonában lévő vállalat a jelenleg hatályos együttműködési megállapodás keretében, 2025 végéig továbbra is a BMW ALPINA járművek fejlesztésére, gyártására és értékesítésére fordítja mérnöki szakértelmét. Az ALPINA csapata így az alap BMW modelleket átfogó módosításokkal látja el – beleértve az erőforrást, a váltót, a futóművet, az aerodinamikát és az utastér felszereltségét. A BMW ALPINA modelleket a BMW gyártósorain szerelik elő, az exkluzív autók végső összeszerelését pedig a Buchloe-i üzem végzi – az egyedi ügyféligényeknek megfelelő utasteret is beleértve.

A jelenlegi és leendő BMW ALPINA modellek szervizelését, illetve alkatrész- és kiegészítő-ellátását hosszútávon a Buchloe-i létesítmény biztosítja. A jelenlegi ügyfélszolgálati együttműködésben nem lesz változás. A két vállalat közötti stratégiai együttműködés részeként továbbfejlesztik Buchloe-ban a BMW jelenleg is működő fejlesztésszolgáltatási üzletágát. Az együttműködés a családi vállalkozás részét képező borászatra nem terjed ki.

„A BMW és az ALPINA tökéletes párosítás! Az ALPINA márka az elmúlt ötven évben a BMW mellett fejlődött, így minden adott ahhoz, hogy az autórajongók szívét világszerte megdobogtassa. A BMW ALPINA modellek a kulturált sportosság, a luxus és az exkluzivitás tökéletes harmóniáját testesítik meg. Nagy örömünkre szolgál, hogy sikerült megszereznünk az ALPINA márkajogait és új vérpezsdítő modellekkel bővíthetjük portfóliónkat” – nyilatkozta Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója.

2021 volt az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG történetének legsikeresebb éve. A családi vállalkozás erre az erős alapra építkezve alakítja át stratégiai központját, hogy minden tekintetben megfeleljen az egyre szigorodó szabályozásoknak és az iparág technológiai változásainak. Ez hosszútávon biztosítja a Buchloe városában működő üzem életképességét.

„Tovább folytatjuk édesapánk életművét és befektetünk a szintén jól csengő BOVENSIEPEN névbe. Szakértelmünkre és magas minőségi szabványainkra támaszkodva a jövőben újabb magával ragadó megoldásokat fogunk piacra dobni” – mondta Florian Bovensiepen, az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG társügyvezető igazgatója. „Kreatív, rendkívül tehetséges és lojális munkatársaink nélkül az ALPINA nem vált volna világszerte ismert sikertörténetté. Vállalatunk, csapatunk és családjaink erejére támaszkodunk, hogy mindig a megfelelő lépést tegyük meg. Ugyanakkor tudjuk, hogy a BMW Group oldalán megkötött megállapodással felelősen támogatjuk munkatársainkat és mindent megteszünk annak érdekében, hogy enyhítsük az átalakításból eredő lehetséges hatásokat” – tette hozzá.

Az ALPINA márkajogainak átadása és a jelenleg hatályos együttműködési megállapodás 2025-ös lezárása a Buchloe-i üzem munkahelyeire is hatással lesz. Az elkövetkező években a BMW minden támogatást megad az ALPINA márka munkatársainak átszervezéséhez és annak érdekében, hogy azoknak a munkatársaknak, akik nem tudnak tovább dolgozni a Buchloe-i üzemben, 2025-ig házon belül, vagy beszállító és fejlesztési partnereinél új állást kínáljon.

A Buchloe városában működő német autógyártó vállalatot hivatalosan 1965. január 1-jén alapították ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG néven. Az ALPINA az 1960-as évektől kezdve a BMW tuning- és motorsport-területén tevékenykedett, mígnem 1978-ban a BMW AG modelljeinek műszaki alapjaira épülő autókat kezdett gyártani. A mintegy 300 embert foglalkoztató vállalat 1983 óta hivatalos autógyártóként van bejegyezve Németországban. Az ALPINA Buchloe-i üzemében 2021-ben mintegy 2 000 darab autó látott napvilágot. Németország és Európa mellett a vállalat legfontosabb piaca Japán, az Egyesült Államok és a Közel-Kelet. A családi vállalkozás második fő üzletága az ALPINA borászat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...