- Hirdetés -

Új márkával bővül a BMW portfóliója

|

- Hirdetés -

A BMW Group portfóliója új taggal bővül: az ALPINA márka a vállalatcsoport részévé válik. Az ALPINA márka jogaival a BMW Group rendelkezhet, amelynek égisze alatt a vállalatcsoport még változatosabbá formálhatja saját luxusautó-kínálatát. A BMW AG és az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG ugyanakkor olyan megállapodást kötött, amely az ALPINA márka és a Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG jövőjét egyaránt hosszútávon biztosítja.

Az átalakítás foganatosítása számos halasztott hatályú feltételhez és az illetékes versenykorlátozó hatóságok jóváhagyásához kötődik. A BMW Group és az ALPINA márka között fennálló, jelenleg hatályos együttműködési megállapodás – amelyet 2020 végén további öt évvel meghosszabbítottak – 2025. december 31-én jár le. A felek megállapodtak abban, hogy az egyesülés kapcsán semmiféle pénzügyi részletet nem hoznak nyilvánosságra. A változás a vállalatcsoport részvényeit nem érinti.

A BMW és a Münchenhez közeli Buchloe városában működő, kisszériás modelleket gyártó vállalkozás az elmúlt több mint fél évszázad során rendkívül szoros, maximális bizalomra épülő kapcsolatot alakított ki. Ebben az együttműködésben most új fejezet veszi kezdetét.

„Az autóipar épp egy messzire mutató és a fenntartható mobilitást éltető átalakulás kellős közepén jár. A meglévő üzleti modelleket ezért rendszeresen felül kell vizsgálni. A Buchloe-i vállalkozás immár több mint ötven éve bizonyítja, hogy a részletekre való gondos odafigyelés csúcsminőségű exkluzivitásokként ölt testet. A BMW Group hajtóereje pont ugyanez, a magával ragadó autók iránt érzett szenvedély. Ezért is kezdünk most új fejezetet hosszú ideje tartó partnerségünk égisze alatt. A márkajogok megszerzése lehetővé teszi számunkra, hogy hosszútávon alakítsuk eme hagyományokkal átitatott márka útját. Nagy örömmel köszöntjük az ALPINA márkát a BMW családjában” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja.

Az elektromos mobilitás irányába történő folyamatos átalakulás és a világszerte szigorodó iparági szabályozások – különös tekintettel az emissziós normákra, az autókban alkalmazott szoftverek validálására, illetve a vezetést támogató és biztonságtechnikai rendszerekkel szemben támasztott követelményekre – jelentősen nagyobb kockázatot jelentenek a kisszériás modelleket gyártó vállalkozásoknak. Az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG vezetősége mindennek egy olyan stratégiai átszervezéssel megy elébe, amely hosszútávon biztosítja a Buchloe városában működő üzem életképességét.

„Idejekorán felismertük az autóipar előtt álló kihívásokat és a megfelelő irányt jelöljük ki az ALPINA és családi vállalkozásunk, a BOVENSIEPEN számára” – fogalmazott Andreas Bovensiepen, az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG társügyvezető igazgatója. „Ezzel az ALPINA és a BOVENSIEPEN számára is új fejezet kezdődik. Mindkét vállalat rendkívül kívánatos, mi azonban tudatosan döntöttünk úgy, hogy az ALPINA márkát nem adjuk át bármelyik gyártónak. A BMW és az ALPINA évtizedek óta együttműködik és megbízik egymásban, így stratégiailag az a helyes döntés, hogy az ALPINA márkát a jövőben a BMW Group irányítsa” – tette hozzá.

Az együttműködés pedig folytatódik – igaz, más formában: a Bovensiepen család tulajdonában lévő vállalat a jelenleg hatályos együttműködési megállapodás keretében, 2025 végéig továbbra is a BMW ALPINA járművek fejlesztésére, gyártására és értékesítésére fordítja mérnöki szakértelmét. Az ALPINA csapata így az alap BMW modelleket átfogó módosításokkal látja el – beleértve az erőforrást, a váltót, a futóművet, az aerodinamikát és az utastér felszereltségét. A BMW ALPINA modelleket a BMW gyártósorain szerelik elő, az exkluzív autók végső összeszerelését pedig a Buchloe-i üzem végzi – az egyedi ügyféligényeknek megfelelő utasteret is beleértve.

A jelenlegi és leendő BMW ALPINA modellek szervizelését, illetve alkatrész- és kiegészítő-ellátását hosszútávon a Buchloe-i létesítmény biztosítja. A jelenlegi ügyfélszolgálati együttműködésben nem lesz változás. A két vállalat közötti stratégiai együttműködés részeként továbbfejlesztik Buchloe-ban a BMW jelenleg is működő fejlesztésszolgáltatási üzletágát. Az együttműködés a családi vállalkozás részét képező borászatra nem terjed ki.

„A BMW és az ALPINA tökéletes párosítás! Az ALPINA márka az elmúlt ötven évben a BMW mellett fejlődött, így minden adott ahhoz, hogy az autórajongók szívét világszerte megdobogtassa. A BMW ALPINA modellek a kulturált sportosság, a luxus és az exkluzivitás tökéletes harmóniáját testesítik meg. Nagy örömünkre szolgál, hogy sikerült megszereznünk az ALPINA márkajogait és új vérpezsdítő modellekkel bővíthetjük portfóliónkat” – nyilatkozta Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója.

2021 volt az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG történetének legsikeresebb éve. A családi vállalkozás erre az erős alapra építkezve alakítja át stratégiai központját, hogy minden tekintetben megfeleljen az egyre szigorodó szabályozásoknak és az iparág technológiai változásainak. Ez hosszútávon biztosítja a Buchloe városában működő üzem életképességét.

„Tovább folytatjuk édesapánk életművét és befektetünk a szintén jól csengő BOVENSIEPEN névbe. Szakértelmünkre és magas minőségi szabványainkra támaszkodva a jövőben újabb magával ragadó megoldásokat fogunk piacra dobni” – mondta Florian Bovensiepen, az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG társügyvezető igazgatója. „Kreatív, rendkívül tehetséges és lojális munkatársaink nélkül az ALPINA nem vált volna világszerte ismert sikertörténetté. Vállalatunk, csapatunk és családjaink erejére támaszkodunk, hogy mindig a megfelelő lépést tegyük meg. Ugyanakkor tudjuk, hogy a BMW Group oldalán megkötött megállapodással felelősen támogatjuk munkatársainkat és mindent megteszünk annak érdekében, hogy enyhítsük az átalakításból eredő lehetséges hatásokat” – tette hozzá.

Az ALPINA márkajogainak átadása és a jelenleg hatályos együttműködési megállapodás 2025-ös lezárása a Buchloe-i üzem munkahelyeire is hatással lesz. Az elkövetkező években a BMW minden támogatást megad az ALPINA márka munkatársainak átszervezéséhez és annak érdekében, hogy azoknak a munkatársaknak, akik nem tudnak tovább dolgozni a Buchloe-i üzemben, 2025-ig házon belül, vagy beszállító és fejlesztési partnereinél új állást kínáljon.

A Buchloe városában működő német autógyártó vállalatot hivatalosan 1965. január 1-jén alapították ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG néven. Az ALPINA az 1960-as évektől kezdve a BMW tuning- és motorsport-területén tevékenykedett, mígnem 1978-ban a BMW AG modelljeinek műszaki alapjaira épülő autókat kezdett gyártani. A mintegy 300 embert foglalkoztató vállalat 1983 óta hivatalos autógyártóként van bejegyezve Németországban. Az ALPINA Buchloe-i üzemében 2021-ben mintegy 2 000 darab autó látott napvilágot. Németország és Európa mellett a vállalat legfontosabb piaca Japán, az Egyesült Államok és a Közel-Kelet. A családi vállalkozás második fő üzletága az ALPINA borászat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is díjazza az inspiráló nőket a Femcafe.hu

November 29-én ismét díjazza az elismerésre méltó teljesítményeket a Femcafe.hu. A piac meghatározó női portálja 2018 óta adja át az olvasói által megszavazott díjakat azoknak a nőknek, akiknek munkássága értéket közvetít és példaként szolgálhat...

Új pályázatot hirdet a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál

Először hirdet kritikaírói pályázatot a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet idén október 24. és 28. között rendeznek meg a szegedi Belvárosi Moziban. A 7. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon ezúttal is az operatőri munkáé a...

Továbbra is nagy az érdeklődés a minilakások iránt

A megváltozott ingatlanpiaci körülmények között sem vesztettek népszerűségükből a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások. Az akár befektetésnek, akár saját használatra, első lakásnak is ideális ingatlanok különlegességük miatt sokszor a nagyobb alapterületű, használt...

Új ügyvezető a United Way Magyarországnál

Nagy Andrea Gabriella tölti be szeptember 25-től a United Way Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. A United Way Magyarország a világ egyik vezető nonprofit szervezetének, a United Way nemzetközi hálózatának tagjaként több, mint 30 éve...

Angol focit, NFL-t és MotoGP-t is nézhetünk a héten

Három kontinensről hoz el sport ínyencségeket a magyar szurkolóknak a Network4 csoport a héten. Az Angol Ligakupa küzdelmeitől, a legizgalmasabb NFL meccseken át a MotoGP és Superbike futamokon át a Premier League, Bundesliga és...

Egyre többet fizetünk az okoseszközöket használva

Továbbra is nagyon lendületes növekedést mutatnak az okoseszközös fizetések a K&H-nál. Az idei év első nyolc hónapjában óránként átlagosan több mint 5500 okoseszközös fizetést bonyolítottak a pénzintézet ügyfelei, ami 67 százalékos emelkedésnek felel meg...

Értékesítési szakemberrel erősít a Marquard Group Hungary

Nagy tapasztalatú és tudású szakember segíti a jövőben a Marquard Group Hungary munkáját. Nagy Tamás szeptember végétől sales executive tanácsadóként támogatja a Marquard újrapozicionálási folyamatait. A Magyarországon több évtizedes tapasztalattal rendelkező vállalat az elmúlt...

Jövő héten rajtol A Nagy Ő a TV2-n

Október 9-én este indul a Bachelor – A Nagy Ő legújabb évada a TV2-n. A párkereső reality-ben ezúttal az ország 39. leggazdagabb embere, Jákob Zoltán vállalkozott arra, hogy egy tévéműsorban keresse meg szíve hölgyét....

Dupla résszel rajtol az új magyar történelmi sorozat

Dupla résszel debütál október 13-án, pénteken este a Dunán a Tündérkert című történelmi kalandfilmsorozat. A Móricz Zsigmond Erdély-trilógiájának első, Tündérkert című kötete alapján készült 8 részes sorozat további epizódjait péntek esténként láthatják majd a...

Olasz céggel kötött megállapodást a Duna House leányvállalata

A Duna House csoport leányvállalata, a Hgroup S.p. A. (Hgroup) befektetési és együttműködési megállapodást írt alá a Professione Casa S.p.A.-val (Professione Casa). A Professione Casa Olaszország egyik legnagyobb ingatlanügynöksége, amely országszerte 280 irodával rendelkezik. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiába jött be a home office, egyre kevesebb rá a lehetőség

Magyarországon tízből hat munkavállalónak egyáltalán nincs lehetősége otthoni munkavégzésre – van, akinek a munkaköre, míg másnak a munkaadója nem teszi ezt lehetővé. Sokan úgy vélik, hogy a home office ritkulni fog, a munkavállalók kétharmada...

Idén is díjazza az inspiráló nőket a Femcafe.hu

November 29-én ismét díjazza az elismerésre méltó teljesítményeket a Femcafe.hu. A piac meghatározó női portálja 2018 óta adja át az olvasói által megszavazott díjakat azoknak a nőknek, akiknek munkássága értéket közvetít és példaként szolgálhat...

Új pályázatot hirdet a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál

Először hirdet kritikaírói pályázatot a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet idén október 24. és 28. között rendeznek meg a szegedi Belvárosi Moziban. A 7. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon ezúttal is az operatőri munkáé a...

Továbbra is nagy az érdeklődés a minilakások iránt

A megváltozott ingatlanpiaci körülmények között sem vesztettek népszerűségükből a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások. Az akár befektetésnek, akár saját használatra, első lakásnak is ideális ingatlanok különlegességük miatt sokszor a nagyobb alapterületű, használt...

Új ügyvezető a United Way Magyarországnál

Nagy Andrea Gabriella tölti be szeptember 25-től a United Way Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. A United Way Magyarország a világ egyik vezető nonprofit szervezetének, a United Way nemzetközi hálózatának tagjaként több, mint 30 éve...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....