- Hirdetés -

Új megoldás az informatikushiányra

|

- Hirdetés -

Az informatikushiány ellenére a pályakezdő fejlesztők elhelyezkedését is nehezíti, hogy a cégek sokszor már egy belépő pozíció esetén is elvárják a tapasztalatot. A programozókat képző Green Fox Academy belső fejlesztési ügynökségében, a Húliban a frissen végzettek már az álláskeresés idején valós projekteken dolgozhatnak, jelenleg többek között a Twitter ex engineering managere számára fejlesztenek. A Húli új együttműködési konstrukciója emellett a vállalatok egyik legfőbb toborzási kihívására is választ ad.

Annak ellenére, hogy több tízezer informatikus hiányzik a magyar munkaerőpiacról, a pályakezdők nincsenek könnyű helyzetben ezen a területen sem. A hazai állásportálok gyors áttekintése alapján körülbelül minden második nyitott kezdő pozíció esetén elvárás, de legalábbis előny, ha a pályázónak már van programozói tapasztalata, a junior pozíciókhoz pedig 1-3 éves releváns gyakorlatot várnak a cégek. A CodinGame nemzetközi felmérése szerint a globális piacon is a tapasztalat a legerősebb szűrő egy pozíció betöltésekor: az IT toborzással foglalkozó HR-esek elsősorban a korábbi projektek és a szakmában eltöltött évek alapján értékelik a jelentkezőket, emellett a fejlesztők GitHub repository-jára és saját projektjeire kíváncsiak.

Tóth Mária, a DXC Technology Hungary szoftverfejlesztési igazgatója is egyetért azzal, hogy egy kezdő fejlesztő számára is előny, ha van projekttapasztalata, a felvételi során ők elsősorban nem is magára a kódra kíváncsiak: “Ha a közös fejlesztési munka alatt valaki elsajátítja a releváns terminológiát, akkor az interjún már kezdőként is képes lesz szakmai szinten kommunikálni. Emellett az, hogy a jelölt hogyan érezte magát a projektben, hogyan zajlott a közös munka, sokat elárul a csapatmunkával és szakmai kihívásokkal szembeni attitűdjéről is.”

A Twitter ex engineering managere számára fejlesztenek a Green Fox juniorjai

A programozókat képző Green Fox Academy a projekttapasztalat megszerzésében is segíti a hallgatóit. A bootcamp által kínált képzés egésze nagyon gyakorlatorientált, az utolsó időszakban a hallgatók már kis csapatokban konkrét projekteken dolgoznak. Ezt egészíti ki a Green Fox belső fejlesztési ügynöksége, a Húli, ahova a képzés befejezése után “ülhetnek át” a juniorok az álláskeresés idejére. “A juniorok tapasztalt seniorok mentorálása mellett valós projekteken dolgoznak. Kifejezetten olyan megbízásokat fogadunk be, ahol az ügyfél partner abban, hogy juniorok is részt vegyenek a fejlesztésben” – meséli Bárdos Kristóf, a Green Fox Academy társalapítója.

Az egyik ilyen projekt a PhoneIn intelligens kaputelefon megoldás fejlesztése. A startup alapítója, Jesse Smith korábban három évig a Twitternél dolgozott engieneering managerként, majd a Green Foxba érkezett, hogy egy specifikus technológiáról, a beágyazott programozásról tanuljon a vállalkozásához. Jelenleg a Húliban három egykori csoporttársával, valamint egy senior mentorral dolgozik a PhoneIn prototípusának elkészítésén. “Ez egy nagyon komplex projekt, amiben nagyon sok a bizonytalanság, ráadásul juniorként elkezdeni dolgozni mindig nehéz, mégis nagyon hamar már igazi csapatként tudtunk működni. Ebben sokat segített a senior mentorunk, aki az architektúra kialakításában, a projektmenedzsmentben is részt vesz” – mondta Jesse Smith a projekt előrehaladásáról.

“Hasonló projektekből egyre több van – mondja Bárdos Kristóf. – Sőt, arra is van példa, hogy ezek a csapatok nem nálunk, hanem a megbízó cégnél, helyben dolgoznak a fejlesztésen. A partnereink visszajelzése alapján ugyanis sok esetben juniorok felvételének legfőbb gátja, hogy bár a cégnél a büdzsé is rendelkezésre áll a fejlesztési projekt elindítására, nincs olyan szabad kapacitással bíró senior, aki irányíthatná a munkát.” A Green Fox új konstrukciója erre is megoldást kínál, hiszen a bootcamp saját seniorjai vagy néhány éves tapasztalattal rendelkező végzett hallgatói is részt vesznek a fejlesztésben. Eközben integrálják a juniorokat, akik pár hónap után már önállóan is tudnak dolgozni, és tapasztalattal ülhetnek át a projektgazda csapatába.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...

Leginkább itthon kalandoznának a magyarok

A NatGeo kutatásából kiderült, hogy a magyarok elsősorban a belföldi utazást kedvelik, és nem gondolják, hogy az „igazi felfedezés” élményéhez külföldre kellene utazni. Az utazás elsődleges célja a természetben való kirándulás, pihenés; a vágyott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...