Új megoldás segíti a hazai webáruházakat

Innovációval segíti az e-kereskedelmi szektor KKV szereplőit a HD marketing. A digitális full marketing ügynökség Feed Engine néven olyan intelligens termékfeed átalakítót fejlesztett ki webáruházak számára, amely drasztikusan megnöveli a termékalapú hirdetések hatékonyságát. A bejelentett újítás különlegessége, hogy az e-commerce vállalkozás egészét vizsgálva képes a hirdetések optimalizálásra.

Minden eddiginél dinamikusabban növekszik a hazai e-kereskedelmi piac. 2019-ben 17%-os növekedés mellett 781 milliárd forintos forgalmat ért el, amely 2020-ban 950 milliárd forintra emelkedett. Az egyébként is évek óta folyamatosan felívelő tendenciának további lökést adott a koronavírus-járvány, hiszen jelentős tömegek tértek át a készpénz- és érintés nélküli vásárlásra.

Az online térben megjelenő vásárlói igényekre reagálva az e-kereskedelmi piac szereplőinek száma és a szektor kommunikációs, hirdetési intenzitása is ugrásszerűen megnőtt. A vásárlói szokások megváltozása lehetőséget, míg az e-kereskedelmi piac versenytársi környezetének fejlődése kihívásokat állít az egyes szereplők elé.

Nem véletlen, hogy az e-kereskedelmi stratégiák fókuszában az egyre nagyobb hirdetési költések hatékonyságának növelése, a gyakran kezelhetetlenné váló méreteket öltő termékkínálat kezelése és optimalizálása áll, kiemelten a Google és Facebook hirdetésekre, valamint az Árukeresőn történő megjelenésekre vonatkozóan.

Ezekre a problémákat nyújt gyakorlati választ a HD marketing Feed Engine nevű, intelligens termékfeed átalakító fejlesztése, amely egyedülálló a piacon, hiszen túllép az eddigi félautomatizált megoldásokon és az e-commerce vállalkozás egészét vizsgálva optimalizálja a hirdetéseket és megjelenéseket.

A teljes piacot monitorozó szolgáltatás képes az üzleti logikát követő legjobb termékkatalógus kialakítására, a hirdetési költségoptimalizálás részeként releváns válaszokat ad az egyes termékek hirdetési időpontjára vonatkozóan is. Reagálva a konkurens stratégiákra automatikusan módosít termékadatokat, ha kell menet közben termékképet is cserél és akár 500 000 termék kezelését teszi lehetővé.

2021-re az e-kereskedelem vált az egyik legjövedelmezőbb online vállalkozási formává, az iparági előrejelzések pedig a szektor további növekedésével számolnak. Ezzel együtt a termékalapú hirdetések volumene is emelkedni fog, ami a termékfeed kezelést az egyik első számú webáruház menedzselési feladattá teszi.