- Hirdetés -

Új online piactéren próbálhatnak szerencsét a cégek

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány rengeteg vállalatnak felnyitotta a szemét azzal kapcsolatban, hogy érdemes visszatérni és közelebbi, hazai vagy kontinensen belüli terméket vásárolni. Az európai piacon hatalmas még a fejlődési potenciál, ugyanis a kis- és középvállalkozások számtalanszor botlanak nyelvi nehézségekbe, ami gátat is vethet az együttműködéseknek. Ennek a problémának a megoldására is lehetőséget fog adni egy közelmúltban indult európai online piactér, ahol minden korábbinál egyszerűbben egymásra találhatnak a vállalatok. Az egyelőre lengyel-magyar-angol viszonylatban elérhető fejlesztést hamarosan kilenc országra terjesztik ki.

Közel másfél éve, a még piacon lévő európai gyártók, valamint nagykereskedők összefogására hozta létre a barbieocean.com nevű online piacteret Pente Barbara, ahol megmutathatja magát és termékeit a legnagyobb gyártótól, a legkisebb családi vállalkozásig mindenki. „Minél nagyobb egy cég, annál több pénze van reklámozni, megjelenni a bevásárlóközpontokban, ami által sokkal könnyedebben ismertségre tesznek szert. A kis- és középvállalkozások anyagi háttere ezt meg sem közelíti, emiatt jelentős hátrányban vannak. Sokszor nincs meg a megfelelő nyelvtudások, külkereskedelmi végzettségük és technikai hátterük sem a nemzetközi piacra való kilépéshez. Nekik van a legnagyobb szükségük a támogatásra, amit mi próbálunk rendszerszinten megadni” – magyarázta.

A barbiocean.com alapítója hozzátette, a krízishelyzetben elengedhetetlen odafigyelni arra, hogy hazai vagy a környező országokból származó terméket vegyünk, melynek az is az egyik nagy előnye, hogy olyan cégeket támogatunk, ahol emberséges körülmények között foglalkoztatják a munkavállalókat. Rengeteg minőségi termék van az Európai Unióban is, melyeknek vásárlása környezetvédelmi és gazdasági szempontból is kiemelten fontos, ráadásul általuk kevésbé lehetünk kitettek a távol-keleti gyártóknak.

A környezettudatosságra építenek

Kiemelt helyet kapnak a honlapon a környezettudatosságot szem előtt tartó biotermékek, újrahasznosított alapanyagok vagy azokból készülő termékek, a megújuló energiával működő termékek, valamint a 100% hazai vagy 100% európai termékek is.

„Azt ugyanakkor nem szeretnénk, hogy a hagyományos termékeket gyártó cégek elkedvetlenedjenek, mert már azzal is sokat tesznek a környezetvédelemért, hogy megmutatják magukat és nem a Távol-Keletről kell beszerezni az általuk kínált alapanyagot vagy készterméket” – fogalmazott Pente Barbara, aki emlékeztetett: a világ 16 legnagyobb teherhajója sokkal légszennyezőbb a fuvarozásban, mint a bolygó összes autója és kamionja együttvéve.

Az alapító a kereskedelmet megelőző és a lezárása után keletkezett kihívásokat is orvosolni fogja. A piactér egyik fejlesztése keretében összeköti a gyártási hulladékanyagot kínáló, az azokat újra hasznosító cégekkel, valamint az elfekvő és közel szavatossági idejű termékeket is meg akarja menteni a megsemmisítéstől.

„A környezettudatosság nemcsak kereskedelmi, de hulladékfelhasználási szinten is érvényesül nálunk. Ha a szállítási szokások átformálását nézzük, és visszatérünk a kamionos, kontinensen belüli szállításra a hajó szállítmányozás helyett, az globálisan javíthat a levegő tisztaságán, ami már azokat az embereket is érinti, akik a piactérhez semmilyen szinten nem kapcsolódnak” – magyarázta vízióját.

A barbiocean.com felületén a gyártók jelenleg ingyenesen regisztrálhatnak. Az adatlapjukon meg kell adni olyan információkat, mint hogy mikor alakultak, hány fővel, mekkora területen dolgoznak, van-e szabadalmuk vagy bármilyen elnyert díjazásuk. Erre azért van szükség, hogy az eladót meg lehessen ismerni és alapfokú bizalmat tudjon kiépíteni az érdeklődők irányába.

Pente Barbara hozzátette, ezt követően az eladásra kínált termékekről is közzé kell tenni minden fontos adatot, továbbá azt is, hogy tud-e mintát küldeni belőle a potenciális vásárlónak.

„A piactéren belföldi és nemzetközi kereskedelemre valamint beszerzésre is van lehetőség. Aki csak itthon szeretne értékesíteni, elég magyarul kitölteni az adatlapokat, aki pedig nemzetközi vizekre evezne, számára javasoljuk az angol formátumot. A honlapon a cégek beállíthatják, mely országok az érdekelt piacaik, valamint ha keresnek, országokra lebontva láthatják majd, hol, milyen gyártók vannak és további speciális funkciókkal is készülünk” – magyarázta.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új éttermet nyitott a Burger King

Második éttermét nyitja a Burger King Zala vármegyében, Zalaegerszeg mellett most már Nagykanizsán is élvezhetik a burger rajongók az eredeti WHOPPER élményt. A belvárosban található étterem fejlesztése tavaly júliusban indult, a közel 1 milliárd...

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...