- Hirdetés -

Új projektbe kezd Balogh Péter

|

- Hirdetés -

Jelentősen leszakadtak a hazai, illetve regionális startupok az Európa és a világ más részein működő kezdő vállalkozásoktól. Ennek befektetői oldalról részben az állami pénz túlsúlya és a megfelelő tudástranszfer biztosításának a hiánya az oka. Az induló vállalkozások pedig kellő tőke, tudás, tapasztalat, partnerségek és piacismeret nélkül nehezen rúgnak labdába az erős globális versenyben. A STRT (ejtsd: start) Holding azért jött létre, hogy ezen a helyzeten változtasson. Új vállalkozói sztenderdet akarnak teremteni, hogy a mainál jóval nagyobb arányban váljanak sikeressé az itthon és a régióban alapított startupok, valamint rajtuk keresztül erősödhessen a helyi- és régiós gazdaságok, társadalmak megtartó - és értékteremtő képessége. A Balogh Péter „Petya” vezetésével induló befektető cég tíz éven belül már ezer startup befektetőjeként szeretne működni, és tizenöt év alatt egy milliárd euróra emelni a holding értékét.

„A STRT-ot megalapító társaimmal együtt, különböző pozíciókból, régóta aktív részesei vagyunk a hazai startup ökoszisztéma fejlődésének. Jó ideje látjuk annak kihívásait, nehézségeit is. Alapítóink különböző formációkban több, mint 140 startupot inkubáltak, segítettek, aminek tapasztalataiból most készen állunk arra, hogy elindítsuk a saját befektető- és tudástranszfer központunkat. Három területen mindenképpen mások leszünk, mint a többi befektető. Egyrészt mi nemcsak pénzt adunk, hanem egy átfogó tudásprogramot is. Másrészt türelmesen állunk a velünk dolgozó vállalkozásokhoz. Nem hajszoljuk őket korai cégeladásba, hanem abban támogatjuk őket, hogy minél tovább, minél nagyobbra növekedjenek. Harmadrészt mi a Magyarországon megszokottnál lényegesen rugalmasabb és vállalkozóbarátabb feltételekkel fektetünk be köszönhetően annak, hogy magántőkét biztosítunk a cégeknek. A kontroll helyett arra helyezzük a hangsúlyt, hogy minél hasznosabbak legyünk számukra” – mondta el Balogh Péter, a STRT Holding ügyvezetője. Hozzátette, hogy a portfóliójukba kerülő startupokat tanfolyamok, workshopok szervezésével segítik, ahol releváns, friss szakmai tudáshoz juthatnak. Ezen túl személyes mentorálásban is részesülnek, szakmai anyagokat készítenek számukra, összekötik őket potenciális partnerekkel, ügyfelekkel, valamint támogatják a cégeket a következő körös tőkebevonásban és ha eljön a pillanat, akkor a cégeladásban.

Balogh Petyával együtt hét fős vezetői csapat menedzseli a STRT Holding által felkarolt vállalkozásokat. Balogh-Mázi Mária, a DreamJo.bs és a Baconsult társalapítója a marketing területért lesz felelős. A CEU InnovationsLab (iLab) alapítója, vezetője, Kozma Andrea, aki a CEU iLab alapítójaként 85 céget inkubált csapatával, a portfólió cégek segítésének, mentorálásának vezetését látja el. A Lab.Coop és a Green Fox Academy társalapítója, a SmartWare.tech befektetési partnere, Langmár Péter legfőbb feladata az új befektetők bevonására, illetve a befektetési tevékenység vezetésére terjed ki. Molnár Ádám startupper, technológus, aki a skálázhatóságot segítő információs struktúrák és folyamatok kialakítása mellett a workshopok, közösségi és mentorprogramok aktív menedzsere is lesz. Az NNG korábbi pénzügyi vezetője, Nagy István a teljes pénzügyi és üzleti adminisztrációért felel. A CodeBerry és a YearCompass alapítója, P. Tóth András munkaköre a STRT Holding oktatási tevékenységének, illetve a tananyag gyártásának koordinációját, valamint a cég IT infrastruktúrájának létrehozását, üzemeltetését fedi le.

A csapat, amelynek tagjai korábban olyan sikeres befektetések mögött álltak, mint a Commsignia, a Prefixbox, a BookR Kids, a Quantum, a Logiscool, a Salarify, a Talk-A-Bot vagy a Rescan360, a STRT Holding keretein belül elsősorban a B2B SaaS, AI, az oktatás, a mobilitás, és egyéb technológiai területekről keresnek korai stádiumú, globális ambícióval rendelkező, innovatív szemléletű startupokat a portfóliójuk bővítésére Magyarországon és a régióban egyaránt. Átlagosan 20-30 millió forintos befektetés mellett, első, vagy korai befektetőként, hosszútávon, 10 éves intervallumot megcélozva szeretnének a kiválasztott cégekkel együtt dolgozni.

A társaság célja, hogy az idei évben a BÉT Xtend piacán megjelenjen, és ezzel likvid és diverzifikált struktúrában hozzáférhetőbbé tegye az intézményi- és magánbefektetők számára a startupokba való befektetést. Ennek előkészítéseként a közelmúltban mintegy 30 szakmai angyalbefektető szállt be a társaságba és folyamatban van egy zártkörű nagyobb tőkebevonás is. Ezt követően, idén nyáron várható a cég részvényeinek tőzsdei bevezetése.

Fotó: Zsolnai Dóri és STRT

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...

Új vezetővel folytatja a Wolt Magyarország

Augusztus elejétől Hartyányi Orsolya a Wolt Magyarország új ügyvezető igazgatója. Az új cégvezető 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, 2023. februárjától a retail üzletágat vezette. Hartyányi Orsolya a Budapesti Gazdasági Egyetemen szerzett közgazdász végzettséget. Karrierjét a...

Technológia-imádó vállalkozó lett Az Év Marketingese

A veszprémi Sóskuthyné Mészáros Mira lett Az Év Marketingese. A fiatal vállalkozónő példátlan gyorsasággal alkalmazza a legújabb technológiai újdonságokat a marketingjében, mellyel kiemelkedett a piaci versenyből. A 16. Marketing Szuperkonferencia keretében megrendezett verseny, idén...

Az Amazon streaming szolgáltatásába is érkeznek a reklámok

A jövő év elejétől hirdetések is láthatók lesznek az Amazon Prime Video szolgáltatásban, igaz egyelőre csak néhány piacon vezetik be az újítást. A cég a lépést azzal indokolta, hogy ezzel megteremtik az alapot ahhoz,...

Life in plastic, it’s fantastic – a Barbie-láz nyomában

A Greta Gerwig által rendezett élő szereplős Barbie a megjelenése utáni hétvégén 377 millió dolláros bevételre tett szert világszerte, és mindössze három héttel később az egymilliárdos álomhatárt is átlépte. De nemcsak a film marketingesei...

A Covid-előtti időkhöz képest is többen vannak az Oktoberfesten

Emelkedett a látogatók száma a müncheni Oktoberfesten a koronavírus-járvány előtti időkhöz képest, a bűncselekmények száma pedig csökkent a világhírű sörfesztivál vasárnap közölt félidős mérlege szerint. Az október 3-ig tartó rendezvény első nyolc napján 3,4 millió...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új helyszínen, változatos programokkal rendezik meg a Nemzeti Vágta hétvégi döntőjét

Változatos programokkal várja az érdeklődőket szombaton és vasárnap a Nemzeti Vágta döntője, amelyet a lóversenysorozat történetében először Budapesten kívül, Szilvásváradon rendeznek meg. A kétnapos eseményt a Szilvásváradi Lipicai Lovasközpontban tartják, amely Közép-Európa egyik legmodernebb...
Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....