- Hirdetés -

Új projektben a Bosch és a Daimler

|

- Hirdetés -

A Bosch és a Daimler mérföldkőhöz ért az automatizált vezetés területén: a két vállalat megkapta Baden-Württemberg tartomány hatóságainak engedélyét a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában létrehozott automatizált parkolórendszerükhöz. Az automatizált parkolószolgáltatás egy okostelefonos alkalmazáson keresztül érhető el, és nem igényel biztonsági járművezetőt sem. Ez a világ első, mindennapi használatra hivatalosan is jóváhagyott, teljesen automatizált, vezető nélküli SAE 4. szintű parkolója.

„A hatóságok döntése azt mutatja, hogy az automatizált parkolószolgáltatáshoz hasonló innovációk elsőként Németországban valósulhatnak meg” – nyilatkozta Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. „A vezető nélküli autózás és parkolás a jövő mobilitásának fontos építőköve. Az automatizált parkolórendszer üzembe helyezése rávilágít arra, milyen messzire jutottunk ezen a fejlesztési területen.”

Dr. Michael Hafner, a Daimler AG vezetési technológiáért és automatizált vezetésért felelős megbízottja elmondta: „A baden-württembergi hatóságok jóváhagyása világszerte példát teremt a parkolóházi szolgáltatások jövőbeli engedélyeztetéséhez. Ez a projektünk az automatizált vezetés úttörőjeként megalapozza azt, hogy az automatizált parkolószolgáltatás a jövőben széleskörűen elterjedhessen.”

Biztonságos megoldás: két partner, egy közös cél

A vezető nélküli parkolószolgáltatás fejlesztése során a Bosch és a Daimler legfontosabb szempontja a kezdetektől a biztonság volt. Mivel jelenleg még nincs hivatalos engedélyezési folyamata a vezetőt nem igénylő automatizált vezetési funkcióknak, a német TÜV Rheinland szakértői mellett a helyi hatóságok – a stuttgarti regionális adminisztratív hatóság, illetve Baden-Württemberg tartomány Közlekedésügyi Minisztériuma – felügyelték a projektet. Céljuk a gépjármű-, valamint parkolóház-technológia működési biztonságának értékelése volt.

A projekt eredménye egy olyan átfogó biztonsági koncepció lett, amely megfelelő tesztelési és engedélyezési feltételekkel rendelkezik és a kísérleti fázison túl is alkalmazható. Ennek keretében a fejlesztők meghatározták, hogyan érzékeli a vezető nélküli jármű az útjába kerülő gyalogosokat és más autókat, valamint akadályoztatás esetén hogyan áll meg megbízhatóan.

A vezető nélküli parkolás mögött rejlő technológia

Behajtás a parkolóházba, az autó parkolóhelyre irányítása, kihajtás; mindez már az okostelefon képernyőjén is lehetséges – az automatizált parkolószolgáltatáshoz nincs szükség vezetőre. Amint a sofőr elhagyja a parkolót, az autó önállóan elvezet a kijelölt helyre, majd beparkol. Később a jármű pontosan ugyanilyen módon visszatér a leadási ponthoz. A vezető nélküli parkolás a Bosch által biztosított intelligens parkolóház-infrastruktúra és a Mercedes-Benz gépjármű-technológiája közötti együttműködésre épül. A parkolóházban elhelyezett Bosch érzékelők az autó irányítása közben figyelemmel kísérik a vezetési folyosót és környezetét, illetve megadják az ehhez szükséges összes információt. A járműbe beépített technológia a kapott parancsokat vezetési manőverekké alakítja. Ilyen módon az autók önállóan képesek mozogni a parkolóház útjain és emeletei között. Amennyiben a szenzorok akadályt érzékelnek, a gépjármű azonnal megáll.

Projekt mérföldkövek

A Bosch és a Daimler a teljesen automatizált, vezető nélküli parkolás technikáját 2015-ben kezdte el fejleszteni. A stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban alkalmazott kísérleti megoldásuk 2017 nyarán fontos mérföldkőhöz érkezett: a valós körülmények között történő automataparkoló-szolgáltatást vezetővel és anélkül először mutatták be a nagyközönségnek. Ezt egy intenzív tesztelési és beüzemelési szakasz követte. 2018-tól a múzeum látogatói már igénybe vehetik a biztonsági személyzettel kísért parkolószolgáltatást, és megoszthatják tapasztalataikat. A kísérleti projekt egyik eleme a gépjárművek megvilágítási koncepcióit tesztelte. A türkizkék fény azt mutatja, hogy a gépjármű önvezető üzemmódban van, ezzel értesíti az arra járókat, hogy az autó önállóan vezet. A tesztek eredményei a nemrégiben napvilágot látott SAE 3134.sz. szabványban találhatók. A hatóságok végső engedélyének megszerzése újabb fontos mérföldkövet jelent a Bosch és a Daimler számára: hamarosan az érdeklődők saját maguk, biztonsági vezető felügyelete nélkül próbálhatják ki az innovatív parkolószolgáltatást a Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...

Adathalászokra figyelmeztet az MKB Bank

Az utóbbi időszakban megszaporodtak az MKB Bank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google keresőjében hirdetik csaló oldalaikat. Az elmúlt időszakban számos...

Premierekkel erősítenek az AMC csatornái

Folytatódik a változatos őszi premierek sorozata a Spektrumon és a Spektrum Home-on, hiszen a Jászai Mari-díjas Keresztes Tamást bűvészprodukciókban láthatják a nézők, Sütő Enikő és Szomorú Miklós kertészmérnök nem mindennapi, lenyűgöző szépségű hazai kertekbe...

Sipos Tomival kampányol a PENNY

Díjnyertes hazai borászatok termékeivel erősíti borkínálatát a PENNY. A megújuló szortiment mostantól már folyamatosan elérhető az áruházlánc összes magyarországi üzletének polcain. A finomabbnál finomabb fehér és vörös nedűk Budapesten, egy „titkos” belvárosi bortrezorban mutatkoztak...

Nagyot nő az összehajtható mobilok iránti kereslet

Az összehajtható mobiltelefonok globális kiszállítása 66,6 százalékkal, 13,5 millióra nő az idén a tavalyi 8,1 millióról – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat előrejelzéséből. Az IDC honlapjára felkerült...

Új néven folytatja az r-time

Október 3-án nevet váltott az r-time, a média-kereskedőház RTL Saleshouse név alatt folytatja tevékenységét. A kereskedőház megjelenése teljes egészében igazodik a médiavállalat arculatához, ugyanazt a logót használja mint az RTL. Az RTL idén ünnepli 25....

Újabb fordulat a munkaerőpiacon

Idén nyáron a vállalatok visszavettek a toborzás intenzitásából, de még nem érzékelhető igazán markáns fordulat a munkaerőpiacon. Kevesebb volt az álláshirdetés idén a júniustól augusztusig tartó időszakban, mint a tavalyi év azonos időszakában, a...

Új sorozat érkezik a Disney+-ra

Október 5-től elérhető Magyarországon is a Disney+ új műsora, a kritikusok által elismert „A mackó”. A premier időpontjában már a teljes, 8 részes sorozat megtekinthető. Az újdonság a Disney+ őszi műsorkínálatának része. „A mackó”...

Fintech megoldást vezet be a Coca-Cola

Banki és fintech együttműködésnek köszönhetően a Coca-Cola HBC vállalatcsoporton belül elsőként Magyarországon fizethetnek ezután azonnali átutalással és kártyával az italgyártó vállalat ügyfelei. A fejlesztéssel a Coca-Cola HBC Magyarország és mintegy 35 ezer vevőpartnere számára...

Megállapodott a Vodafone és az AMCNI

Fontos hazai és nemzetközi sportmérkőzéseket és a legkedveltebb ismeretterjesztő és szórakoztató csatornák tartalmait élvezhetik továbbra is zavartalanul a Vodafone Magyarország televíziós előfizetői, mert az AMC Networks International (AMCNI) népszerű hazai csatornái a Sport1, Sport2,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Akciótervvel segíti a spórolást a SPAR

Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól felhasználva jelentős összegeket takaríthatunk meg. Ebben segít a SPAR Akcióterv.„Vásárlóink számára mindig kifogástalan minőséget és jó árakat igyekszünk biztosítani, ezért alkottuk meg a SPAR...

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...

Adathalászokra figyelmeztet az MKB Bank

Az utóbbi időszakban megszaporodtak az MKB Bank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google keresőjében hirdetik csaló oldalaikat. Az elmúlt időszakban számos...

Premierekkel erősítenek az AMC csatornái

Folytatódik a változatos őszi premierek sorozata a Spektrumon és a Spektrum Home-on, hiszen a Jászai Mari-díjas Keresztes Tamást bűvészprodukciókban láthatják a nézők, Sütő Enikő és Szomorú Miklós kertészmérnök nem mindennapi, lenyűgöző szépségű hazai kertekbe...

Sipos Tomival kampányol a PENNY

Díjnyertes hazai borászatok termékeivel erősíti borkínálatát a PENNY. A megújuló szortiment mostantól már folyamatosan elérhető az áruházlánc összes magyarországi üzletének polcain. A finomabbnál finomabb fehér és vörös nedűk Budapesten, egy „titkos” belvárosi bortrezorban mutatkoztak...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldített az IKEA

Az IKEA Magyarország ma bejelentette, hogy 60,1 százalékkal csökkentette a termelésből származó élelmiszer-pazarlást, amivel 353 311 étkezésnek megfelelő ételmennyiséget spórolt meg és 607 tonna szén-dioxid kibocsátást került el az elmúlt négy évben.A világszerte megtermelt...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....