- Hirdetés -

Új projektben a Bosch és a Daimler

|

- Hirdetés -

A Bosch és a Daimler mérföldkőhöz ért az automatizált vezetés területén: a két vállalat megkapta Baden-Württemberg tartomány hatóságainak engedélyét a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában létrehozott automatizált parkolórendszerükhöz. Az automatizált parkolószolgáltatás egy okostelefonos alkalmazáson keresztül érhető el, és nem igényel biztonsági járművezetőt sem. Ez a világ első, mindennapi használatra hivatalosan is jóváhagyott, teljesen automatizált, vezető nélküli SAE 4. szintű parkolója.

„A hatóságok döntése azt mutatja, hogy az automatizált parkolószolgáltatáshoz hasonló innovációk elsőként Németországban valósulhatnak meg” – nyilatkozta Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. „A vezető nélküli autózás és parkolás a jövő mobilitásának fontos építőköve. Az automatizált parkolórendszer üzembe helyezése rávilágít arra, milyen messzire jutottunk ezen a fejlesztési területen.”

Dr. Michael Hafner, a Daimler AG vezetési technológiáért és automatizált vezetésért felelős megbízottja elmondta: „A baden-württembergi hatóságok jóváhagyása világszerte példát teremt a parkolóházi szolgáltatások jövőbeli engedélyeztetéséhez. Ez a projektünk az automatizált vezetés úttörőjeként megalapozza azt, hogy az automatizált parkolószolgáltatás a jövőben széleskörűen elterjedhessen.”

Biztonságos megoldás: két partner, egy közös cél

A vezető nélküli parkolószolgáltatás fejlesztése során a Bosch és a Daimler legfontosabb szempontja a kezdetektől a biztonság volt. Mivel jelenleg még nincs hivatalos engedélyezési folyamata a vezetőt nem igénylő automatizált vezetési funkcióknak, a német TÜV Rheinland szakértői mellett a helyi hatóságok – a stuttgarti regionális adminisztratív hatóság, illetve Baden-Württemberg tartomány Közlekedésügyi Minisztériuma – felügyelték a projektet. Céljuk a gépjármű-, valamint parkolóház-technológia működési biztonságának értékelése volt.

A projekt eredménye egy olyan átfogó biztonsági koncepció lett, amely megfelelő tesztelési és engedélyezési feltételekkel rendelkezik és a kísérleti fázison túl is alkalmazható. Ennek keretében a fejlesztők meghatározták, hogyan érzékeli a vezető nélküli jármű az útjába kerülő gyalogosokat és más autókat, valamint akadályoztatás esetén hogyan áll meg megbízhatóan.

A vezető nélküli parkolás mögött rejlő technológia

Behajtás a parkolóházba, az autó parkolóhelyre irányítása, kihajtás; mindez már az okostelefon képernyőjén is lehetséges – az automatizált parkolószolgáltatáshoz nincs szükség vezetőre. Amint a sofőr elhagyja a parkolót, az autó önállóan elvezet a kijelölt helyre, majd beparkol. Később a jármű pontosan ugyanilyen módon visszatér a leadási ponthoz. A vezető nélküli parkolás a Bosch által biztosított intelligens parkolóház-infrastruktúra és a Mercedes-Benz gépjármű-technológiája közötti együttműködésre épül. A parkolóházban elhelyezett Bosch érzékelők az autó irányítása közben figyelemmel kísérik a vezetési folyosót és környezetét, illetve megadják az ehhez szükséges összes információt. A járműbe beépített technológia a kapott parancsokat vezetési manőverekké alakítja. Ilyen módon az autók önállóan képesek mozogni a parkolóház útjain és emeletei között. Amennyiben a szenzorok akadályt érzékelnek, a gépjármű azonnal megáll.

Projekt mérföldkövek

A Bosch és a Daimler a teljesen automatizált, vezető nélküli parkolás technikáját 2015-ben kezdte el fejleszteni. A stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban alkalmazott kísérleti megoldásuk 2017 nyarán fontos mérföldkőhöz érkezett: a valós körülmények között történő automataparkoló-szolgáltatást vezetővel és anélkül először mutatták be a nagyközönségnek. Ezt egy intenzív tesztelési és beüzemelési szakasz követte. 2018-tól a múzeum látogatói már igénybe vehetik a biztonsági személyzettel kísért parkolószolgáltatást, és megoszthatják tapasztalataikat. A kísérleti projekt egyik eleme a gépjárművek megvilágítási koncepcióit tesztelte. A türkizkék fény azt mutatja, hogy a gépjármű önvezető üzemmódban van, ezzel értesíti az arra járókat, hogy az autó önállóan vezet. A tesztek eredményei a nemrégiben napvilágot látott SAE 3134.sz. szabványban találhatók. A hatóságok végső engedélyének megszerzése újabb fontos mérföldkövet jelent a Bosch és a Daimler számára: hamarosan az érdeklődők saját maguk, biztonsági vezető felügyelete nélkül próbálhatják ki az innovatív parkolószolgáltatást a Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....