A Toyota az elmúlt hetekben egymás után jelenti be a jövő mobilitásával kapcsolatos kiemeleten fontos stratégiai együttműködéseit, gőzerővel készül az autóipar történetének legnagyobb változást hozó időszakára, amelyet a CASE (csatlakoztatott, autonóm, megosztott, elektromos) technológiák és a MaaS (Mobilitás mint Szolgáltatás) térnyerése indukál. A cég ezúttal a DiDi Chuxing nevű kínai fuvarmegosztóval hoz létre sofőrök által használt járművekhez kapcsolódó szolgáltatásokat kínáló vegyesvállalatot, miközben nem csak az új közös vállalatban, hanem a DiDi-ben is befektetést eszközöl.
Az elmúlt hetekben kétségtelenül a Toyota új nagyszabású együttműködési megállapodásaitól és befejtetéseitől volt hangos az autós és gazdasági sajtó. Ezen a szinergia-lehetőségek kiaknázását célzó együttműködések között szerepelnek a Toyota Csoport leányvállalatai közötti átszervezések (DENSO, JTEKT, Yutaka Seimitsu Kogyo) épp úgy, mint a világ két vezető akkumulátorgyártójával, a kínai CATL-lel és a japán Panasoniccal történt közös fejlesztést célzó stratégiai megállapodás, vagy épp a SHARP-pal történő közös fejlesztés az autókban alkalmazható napelemek terén, vagy épp a vezető kínai akkumulátoros elektromos autógyártó BYD-del történő együtttműködés. Ugyanezen célt szolgálja az akkumulátoros elektromos autók fejlesztése kapcsán a Subaruval, a Suzukival és a Mazdával bejelentett együttműködés, vagy épp a Hondát, a Hinot, a Daihatsut, a Subarut, a Mazdát, a Suzukit és az Isuzut magába foglaló, az önvezető technológiák és kapcsolódó szolgáltatások közös fejlesztését célzó megállapodás. Ebbe a sorba tartozik a Toyota részesedés szerzése a különböző mobilitási szolgáltatókban, az autómegosztóktól a telekocsi szolgáltatásokat kínáló vállalatokig, a legnagyobbaktól (UBER, GRAB) a kisebbekig, ahogyan a most a DiDi Chuxinggal indított együttműködés is.
A Toyota ugyanis bejelentette, hogy újabb megállapodást írt alá a Didi Chuxing vállalattal (DiDi) a Mobilitás mint Szolgáltatás (MaaS) terén létrejött, meglévő kínai együttműködés kibővítéséről. A megállapodás szerint a Toyota 600 millió dollárt (kb. 66 milliárd jent) fektet be a DiDi-be, és a két cég, illetve a GAC Toyota Motor Co., Ltd. (GTMC) által létesítendő vegyesvállalatba, ami járművekhez kapcsolódó szolgáltatásokat végez majd a fuvarmegosztásban dolgozó sofőrök számára. A Toyota és a DiDi még 2018 januárjában jelentette be az e-Palette-tel kapcsolatos együttműködésüket, majd egy Toyota márkakereskedésben, májusban elindították a járművekhez kapcsolódó szolgáltatásaikat, köztük a járműlízinget a DiDi fuvarmegosztásban dolgozó sofőrjei számára. Autóikat felszerelték a Toyota fedélzeti TransLog eszközével, ami lehetővé teszi a Toyota Mobilitási Szolgáltatási Platformja (MSPF) által kínált intelligens megoldások kihasználását. Céljuk a magas színvonalú járműkarbantartás és a biztonságos autóvezetés elősegítése.
Az új megállapodás keretében a Toyota és a DiDi a Kínában kifejlesztett szolgáltatások teljes körű alkalmazását tervezi. A hatékonyabb és jobb színvonalú fuvarmegosztó szolgáltatások létrehozása révén a két vállalat újfajta mobilitási szolgáltatási megoldásokat kínál a kínai társadalom számára. Ez az együttműködés lehetővé teszi a Toyota és a DiDi számára az MSPF révén elérhető, különféle összekapcsolt szolgáltatások kibővítését, beleértve a járműmenedzsmentet, a karbantartást, a biztosítást és a finanszírozást az ügyfelek és a sofőrök számára – kiaknázva ezzel a kínai mobilitási szolgáltatásokban rejlő jelentős potenciált. Emellett a Toyota célja az is, hogy elindítsa és népszerűsítse Kínában a jövőbeni mobilitási szolgáltatásokhoz kapcsolódó akkumulátoros elektromos járművek (BEV) széleskörű alkalmazását.
A jövőben a Toyota és a DiDi közösen dolgoznak majd a kínai emberek kényelmét és javát szolgáló mobilitási társadalom létrehozásán. Céljuk a két vállalat birtokában lévő know-how, a szolgáltatások és a legújabb technológiák kiaknázása.