- Hirdetés -

Új rekord a BMW-nél

|

- Hirdetés -

A BMW Group Magyarországon tavaly 5 267 darab új autót értékesített. A BMW márka eladásai 18 százalékkal nőttek, a vállalatcsoport legnépszerűbb modellje a BMW X5. A teljesen elektromos modellek regisztrációja 2021-hez képest 62 százalékkal bővült.

2022-ben a BMW Group Magyarország is magasabb fokozatba kapcsolt az elektromobilitás területén: a vállalatcsoport ügyfelei 2021-hez képest 44%-kal több plug-in hibrid és 62%-kal több teljesen elektromos modellt regisztráltak. A BMW márkából 4 785 db-ot, a MINI márka modelljei közül 482 db-ot helyeztek forgalomba tavaly, ami mindkét márka esetében rekordot és 2021-hez képest 18, illetve 5 százalékos növekedést jelent az értékesítési volumenben.

A kihívásokkal terhelt gazdasági környezetben a sikerek elérésében meghatározó szerepet játszott az új modellek rendkívül pozitív fogadtatása, valamint a stabil márkakereskedői háttér.

Elektromos térnyerés

2022-ben tisztán elektromos BMW-ből és MINI-ből 550 db-ot adtak el Magyarországon, a BMW kiegyensúlyozott szereplésével (469 db) a legnépszerűbb prémium elektromos gyártó a tradicionális márkák között, 2021-hez képest a piaci átlagot meghaladva 119%-kal növelte elektromos modelljeinek értékesítését. A legnépszerűbb BEV modell a BMW iX (167 db), a BMW iX3 (117 db) és a BMW i4 (88 db) voltak, melyet a kifutása évében is kiváltképp sikeres BMW i3-as (82 db) követ. A vállalatcsoport plug-in hibrid modelljeinek értékesítése 44%-kal 769 db-ra nőtt és a BMW X5 45e, a BMW 5-ös és 3-as plug-in hibrid modellek voltak a legkelendőbbek itthon.

Idén a BMW X5 a legnépszerűbb modell

A legnépszerűbb modellek dobogójának csúcsán a BMW X5 (861 db) áll, a 3-as (607 db) és az 5-ös (491 db) BMW-t megelőzve. A BMW X modellek a bajor prémium gyártó egyre több ügyfelét vonzzák, a tavaly értékesített 2 300 darab SAV/SAC modell 17%-os növekedést takar. A legnagyobb vonzereje a BMW X5-nek volt 42%-os gyarapodással, de a várakozásoknak megfelelően nagy népszerűségnek örvend a BMW X1 új generációja is. A BMW márka vásárlóinak 72%-a dönt az xDrive technológia, azaz az összkerék-meghajtás mellett – ezzel a részaránnyal a prémium szegmensben piacvezető a BMW. Rendkívül fontos szerepet tölt be a BMW 3-as és 4-es sorozata is, mellyel stabilan vezeti a tradicionális középkategóriát a bajor gyártó.

A BMW M GmbH rekord értékesítési mutatóval zárta jubileumi évét

Az alapításának 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH hazánkban is jól teljesített, az M és M Performance modellek 595 darabos értékesítési volumene 8%-os növekmény 2021-hez képest. A legkelendőbb modellduót a BMW M4 (+140%) és a BMW M3 (+95%) alkotja. A regisztrált érdeklődések alapján a BMW legsportosabb modelljei várhatóan idén a csúcsra törnek, köszönhetően elsősorban a BMW M3 Touring-nak, a BMW M2-nek és a BMW XM-nek.

Rekord a MINI-nél is

482 darab eladott modellel a márka a hazai történetének legjobb évét zárta. A legtöbb ügyfél a tavaly már hat tagúra nőtt márkakereskedői hálózatnál a legkisebb MINI mellett döntött: a klasszikus 3 és 5-ajtós modell részaránya a kabrió változatot is beleértve mintegy 65%-os a teljes MINI palettából. A 3-ajtós MINI modellek közel fele elektromos meghajtással gurul ki a szalonokból. A konnektorról tölthető MINI Cooper SE és MINI Cooper SE Countryman ALL4 modellek is 27%-ot tettek ki a márka teljes értékesítéséből.

A nagymotor szegmensben letaszíthatatlan a trónról a BMW Motorrad

A BMW Motorrad hazai értékesítési volumene stabil, enyhén (3,5%-kal) csökkent 2021-hez képest, így a márka az összesített regisztrációk tekintetében a harmadik helyet érte el. Az összesen 636 darab értékesített motor közül 532 darab modell 500 cm3 feletti, ezzel az eredménnyel a BMW Motorrad piacvezető szerepet tölt be a nagymotoroknál. A legnépszerűbb modell a BMW R 1250 GS/Adventure, ezek mellett 205 ügyfél tette le a voksát. 2023-ban 100 éves a BMW Motorrad, mely alkalomból az R nineT és R 18 100 Years jubileumi modellek kerülnek piacra, de érkezik a márka második M modellje, az M 1000 R is.

2023-as újdonságok

Az idei évben számos további újdonság érkezik, a frissen bemutatott új BMW 7-es és i7-es mellett jön a BMW iX1, a BMW M3 Touring, a BMW M2 és a BMW M GmbH második önálló modellje, a BMW XM is. Az év utolsó szakaszában várható a vadonatúj BMW 5-ös sorozat teljesen elektromos i5-ös változatban is, illetve a MINI Countryman új, harmadik kiadása.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....