- Hirdetés -

Új startup programot indít a Hiventures és a ProptechZoom

|

Óriási lehetőségeket rejt a magyar ingatlanpiac digitalizációs szempontból. Ennek kiaknázására kifejezetten a property technology ágazatot felkaroló inkubációs programot indított az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures és a ProptechZoom. A program végén a legjobbnak választott csapatok a Proptech Hungary Konferencián mutatkozhatnak be a szakmának, továbbá gyorsított befektetési lehetőséget kapnak és szakmai együttműködést indíthatnak a kezdeményezés partnereivel.

Az elmúlt évtized második felében felpörgő proptech-ágazat innovatív digitális megoldásokkal újítja a kereskedelmi és lakóingatlanok piacát: olyan többek között üzemeltetést, anyaginnovációt, energiafelhasználást, ügyfélélményt vagy biztonságtechnikát érintő megoldásokkal, amelyek javítják a hatékonyságot, mérséklik a költségeket, miközben fenntarthatósági szempontokat is érvényesítenek.

Magyarországon egyelőre maga az ágazat sem számottevő: körülbelül félszáz proptech cég aktív a piacon. Ezen szeretne változtatni a már több mint 400 startup befektetést megvalósító Hiventures: a piacélénkítésre, fejlesztésre és az edukációra is hangsúlyt helyező tőkebefektető közös inkubációs programot indít a magyar ingatlanpiac és tech szektor közötti híd szerepét betöltő ProptechZoommal, aki a piac digitalizációját, a digitális ingatlanpiaci ökoszisztéma fejlesztését tűzte ki célul.

Rengeteg üzleti és szakmai tapasztalat a szervezőknél

„A hazai ingatlanpiac alacsony digitalizációs szintje indokolttá teszi, hogy ebben a szegmensben hangsúlyosan növeljük az innovációs kedvet” – mondja Varga-Tarr Sándor, a Hiventures Inkubációs befektetési programjának igazgatója, aki szerint az ágazat általános vállalati kultúrájának fejlesztésében is rengeteg még a tennivaló. Ezt erősíti meg a ProptechZoom friss, év eleji felmérése is, amely a proptech-megoldásokra való nyitottságot és ezek költségvonzatát sorolja a szektor fejlődését leginkább gátló tényezők közé. „A járvány felébresztette az ingatlanpiac digitális megoldásokra való igényét. A proptech megoldások segíthetnek a költségek optimalizálásban, új bevételi területeket nyithatnak meg, és nem utolsó sorban mérhetőbbé tehetik a teljesítményt” – teszi hozzá Kalmár Zoltán, a ProptechZoom alapítója.

Kalmár Zoltán a garázsvállalkozásként megalapított Iroda.hu csoporttal vált ismertté. A néhány év alatt 100 milliós árbevételt elérő céget végül az ingatlan.com vásárolta fel. Régóta foglalkozik a proptech piaccal, az általa alapított Real Estate Awards vagy az Év Irodája verseny évek óta díjazza Az Év Proptech megoldását. Nevéhez fűződik a régió első proptech konferenciájának és hackathonjának megrendezése, illetve az újonnan alapított Proptechzoom.com, amely célzottan a digitális ingatlanpiac fejlesztésére fókuszál.

Célzott program élénkítő hatással

A most induló Proptech Startup program nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a magyar ingatlanszektort is bevonja a globális innovációs és startup fősodorba. Ezért az alapvetően inkubációs jellegű kezdeményezésben már működő, az ötletfázisnál érettebb proptech-cégek is részt vehetnek. A programra minimum 2 fős csapattal lehet jelentkezni egy online űrlap kitöltésével egészen április 17-ig. A legjobbak kétalkalmas üzleti képzés, továbbá iparági partnerek által biztosított szakmai mentorálás segítségével készülhetnek fel vállalkozásuk bemutatására. A kiválasztás fő szempontjai a megoldás innovációtartalma és egyedisége, a csapattagok releváns üzleti és szakmai tapasztalata, a skálázhatóság mértéke, valamint a megtérülés foka lesznek. A legjobbak május 25-én a 3. Proptech Hungary konferencián, a ProptechZoom és a Hiventures közös befektetési bizottsága előtt mutatkozhatnak majd be az érettebb fázisban lévő protpech cégekkel közösen. Ez a prezentáció dönt majd arról, mely csapatok kaphatnak gyorsított befektetési lehetőséget a Hiventures tőkebefektetési programjából, valamint arról, melyek indíthatnak szakmai együttműködést a kezdeményezés partnereivel.

A program a proptech-ágazat teljes spektrumát lefedi: a fenntartható fejlődéstől (üzemeltetés optimalizálás, anyaginnováció, energiahatékonyság) és a munka jövőjétől (távmunka-megoldások, irodai terek) kezdve a felhasználói élmény növelésén (robotizáció, automazicáió, gördülékeny irodai folyamatok) és a smart megoldásokon át (szenzorok, AR/VR eszközök) a biztonságtechnikáig (ki- és beléptetés, arcfelismerés, parkolás, 3D modellezés, mesterséges intelligencia). „A Hiventures számára tapasztalatban és szakértelemben is rendkívül ígéretes, hogy egy újabb szektort veszünk fel a startup-palettánkra” – fogalmaz Varga-Tarr Sándor, aki már az idén kézzelfogható eredményeket vár az ingatlanszektor legnagyobb szereplői, többek között a DVM Group, a Dome Facility, a Cushman Wakefield által szponzorált kezdeményezéstől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben

Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre...

Összefogott a SkyShowtime és a Magyar Telekom

Európa legújabb streaming-szolgáltatója, a SkyShowtime tovább bővíti szolgáltatás-kínálatát és szórakoztató tartalmai elérhetőségét: az első magyarországi együttműködése keretében egyesíti erőit a Magyar Telekommal, az ország vezető távközlési szolgáltatójával.Először lesz elérhető a SkyShowtime hazánkban TV előfizetéssel...

Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból

A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán - amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg - Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő...

Látványos 3D-kampánnyal erősít a Red Bull

Még megtekinthető a XIX. kerületben az a térhatású digitális plakát, amely a Red Bull Winter Edition idei Jeges áfonya & Vanília termékét hirdeti. Az energiaitalgyártó Magyarországon először jelentkezik nagyszabású, addicionális és innovatív digitális citylight...

Komoly elismerést kapott a K&H jövő gyógyítói díj

A kommunikációs szakma is elismerte a K&H jövő gyógyítói díjat, amely most bronz díjat nyert a Prizma Kreatív PR verseny CSR megoldások kategóriájában. A tavaly indult kezdeményezés célja, hogy elismerje a szívvel-lélekkel gyógyító és...

Hivatalos Binance-csatorna indult a WhatsAppon

A kereskedelmi volumen és felhasználók száma alapján a világ legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance az iparágon belül az elsők között csatlakozik a WhatsApphoz. A több mint 2 milliárd ember által használt üzenetküldő alkalmazásban mostantól egy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...