- Hirdetés -

Új startupos projekteket indított a Samsung

|

- Hirdetés -

Az új, innovatív fejlesztések között egy beltéri okoskert megoldás, egy hordozható irányított hangszóró és egy mesterséges intelligencián alapuló kutatási platform is megtalálható.

A Samsung Electronics három új projektet támogat és indít el a saját útján a cégen belül működő startup inkubációs program keretében. Az AGWART, a CATCH FLOW és a FOR MAKERS kezdeményezésekkel együtt 2015 óta immár 34 önálló startup alakult a Samsung C-Lab (Cretaive Lab) korábbi projektjeiből.

Az AGWART csapat „PLANTBOX” beltéri okoskert megoldásával a felhasználók egyszerűen nevelhetnek fűszernövényeket és zöldségeket otthonaikban. A „PLANTBOX” egy hűtőszekrényhez hasonló üvegházból, növénymag-kapszulákból és egy applikációból áll. A felhasználóknak elég a kiválasztott növénymag-kapszulát a készülékbe helyezni, a többi műveletet már az okoskert végzi el. A PLANTBOX automatikusan felismeri a mag fajtáját, majd a belső környezetet, azaz a fényviszonyokat, a hőmérsékletet, a páratartalmat, a levegő összetételét, minőségét és a tápanyagokat, a növény igényeinek megfelelően alakítja ki. A felhasználók az applikáció segítségével követhetik figyelemmel és irányíthatják az okoskert mikroklímáját.

A CATCH FLOW által alkotott egyedülálló „S-Ray” egy hordozható irányított hangszóró, amely a hagyományos társaival ellentétben csupán egyetlen irányba sugározza a hangot, így csak az hallja, aki az eszközzel szembe helyezkedik el. Az előzetes kutatások során felmerült nehézségeket leküzdve a CATCH FLOW egy könnyű, kisebb méretű eszközt alkotott, amely csupán a hagyományos hordozható hangszórók átlagos méretének egy tizede. A korábbi megoldásokhoz képest az S-Ray kevesebb energiát igényel a működéshez, anélkül, hogy ez a hangminőség vagy a hangerő kárára lenne.

A FOR MAKERS „AppBee” kutatási felülete a mobilhasználati minták alapján köti össze a felhasználót lehetséges ügyfeleivel. Az AppBee a felhasználók regisztrációja után a mobilhasználati minták elemzésével felhasználói jellemrajzot készít, majd Mesterséges Intelligencia alapú algoritmusok segítségével kiválasztja a profilhoz leginkább passzoló ügyfeleket. A FOR MAKERS célja, hogy a hagyományos, nem célzott kutatási módszerekhez képest megbízhatóbb információt nyújtson elérhető áron a felhasználóknak. Így szeretnék lehetővé tenni mind az induló vállalkozások, mind a nagyobb cégek számára, hogy a felhasználói visszajelzések alapján tökéletesíthessék termékeiket.

A három újonnan induló startup az elmúlt három hónapban szakértői tanácsadáson és mentori programokon vett részt, hogy megszerezzék az üzleti know-how-t és felkészülten váljanak ki a Samsung C-Lab berkeiből. A startupok hivatalosan 2018. május 31-től járják saját útjukat.

A legtöbb eddigi C-Lab projekt szép eredményeket hozott. A 2017-es Monit a kezdeményezés első termékét hamarosan kereskedelmi forgalomba hozza. A Yuhan-Kimbery céggel közösen megalkotott ‘Monit by Huggies’ egy pelenkákhoz tervezett szenzor, amely képes érzékelni, ha a pelenka megtelik, és arról értesítést küld a szülőknek. A Monit az inkonzisztencia-termékpalettájának bővítését tervezi annak érdekében, hogy megoldásaikat a kórházak és idős otthonok betegei számára is elérhetővé tegyék. A viselhető kamerákat gyártó Linkflow értéke húszszorosára emelkedett, miután 2016-ban önálló startuppá vált. A Linkflow FITT360 biztonsági kamerájára a világ legkülönbözőbb pontjain működő biztonságtechnikai cégek is felfigyeltek.

„Az elmúlt három év alatt 34 startup és 130 munkavállaló került ki a C-Lab berkeiből, amelyek már 170 külsős szakembert is foglalkoztatnak – mondta el Jaiil Lee, a Samsung Research Innovációs Központjának alelnöke. – Továbbra is minden erőnkkel támogatjuk kollégáinkat, hogy a Samsung által életre hívott startup vállalkozások segítségével megvalósítsák innovatív ötleteiket.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA