- Hirdetés -

Új startupos projekteket indított a Samsung

|

- Hirdetés -

Az új, innovatív fejlesztések között egy beltéri okoskert megoldás, egy hordozható irányított hangszóró és egy mesterséges intelligencián alapuló kutatási platform is megtalálható.

A Samsung Electronics három új projektet támogat és indít el a saját útján a cégen belül működő startup inkubációs program keretében. Az AGWART, a CATCH FLOW és a FOR MAKERS kezdeményezésekkel együtt 2015 óta immár 34 önálló startup alakult a Samsung C-Lab (Cretaive Lab) korábbi projektjeiből.

Az AGWART csapat „PLANTBOX” beltéri okoskert megoldásával a felhasználók egyszerűen nevelhetnek fűszernövényeket és zöldségeket otthonaikban. A „PLANTBOX” egy hűtőszekrényhez hasonló üvegházból, növénymag-kapszulákból és egy applikációból áll. A felhasználóknak elég a kiválasztott növénymag-kapszulát a készülékbe helyezni, a többi műveletet már az okoskert végzi el. A PLANTBOX automatikusan felismeri a mag fajtáját, majd a belső környezetet, azaz a fényviszonyokat, a hőmérsékletet, a páratartalmat, a levegő összetételét, minőségét és a tápanyagokat, a növény igényeinek megfelelően alakítja ki. A felhasználók az applikáció segítségével követhetik figyelemmel és irányíthatják az okoskert mikroklímáját.

A CATCH FLOW által alkotott egyedülálló „S-Ray” egy hordozható irányított hangszóró, amely a hagyományos társaival ellentétben csupán egyetlen irányba sugározza a hangot, így csak az hallja, aki az eszközzel szembe helyezkedik el. Az előzetes kutatások során felmerült nehézségeket leküzdve a CATCH FLOW egy könnyű, kisebb méretű eszközt alkotott, amely csupán a hagyományos hordozható hangszórók átlagos méretének egy tizede. A korábbi megoldásokhoz képest az S-Ray kevesebb energiát igényel a működéshez, anélkül, hogy ez a hangminőség vagy a hangerő kárára lenne.

A FOR MAKERS „AppBee” kutatási felülete a mobilhasználati minták alapján köti össze a felhasználót lehetséges ügyfeleivel. Az AppBee a felhasználók regisztrációja után a mobilhasználati minták elemzésével felhasználói jellemrajzot készít, majd Mesterséges Intelligencia alapú algoritmusok segítségével kiválasztja a profilhoz leginkább passzoló ügyfeleket. A FOR MAKERS célja, hogy a hagyományos, nem célzott kutatási módszerekhez képest megbízhatóbb információt nyújtson elérhető áron a felhasználóknak. Így szeretnék lehetővé tenni mind az induló vállalkozások, mind a nagyobb cégek számára, hogy a felhasználói visszajelzések alapján tökéletesíthessék termékeiket.

A három újonnan induló startup az elmúlt három hónapban szakértői tanácsadáson és mentori programokon vett részt, hogy megszerezzék az üzleti know-how-t és felkészülten váljanak ki a Samsung C-Lab berkeiből. A startupok hivatalosan 2018. május 31-től járják saját útjukat.

A legtöbb eddigi C-Lab projekt szép eredményeket hozott. A 2017-es Monit a kezdeményezés első termékét hamarosan kereskedelmi forgalomba hozza. A Yuhan-Kimbery céggel közösen megalkotott ‘Monit by Huggies’ egy pelenkákhoz tervezett szenzor, amely képes érzékelni, ha a pelenka megtelik, és arról értesítést küld a szülőknek. A Monit az inkonzisztencia-termékpalettájának bővítését tervezi annak érdekében, hogy megoldásaikat a kórházak és idős otthonok betegei számára is elérhetővé tegyék. A viselhető kamerákat gyártó Linkflow értéke húszszorosára emelkedett, miután 2016-ban önálló startuppá vált. A Linkflow FITT360 biztonsági kamerájára a világ legkülönbözőbb pontjain működő biztonságtechnikai cégek is felfigyeltek.

„Az elmúlt három év alatt 34 startup és 130 munkavállaló került ki a C-Lab berkeiből, amelyek már 170 külsős szakembert is foglalkoztatnak – mondta el Jaiil Lee, a Samsung Research Innovációs Központjának alelnöke. – Továbbra is minden erőnkkel támogatjuk kollégáinkat, hogy a Samsung által életre hívott startup vállalkozások segítségével megvalósítsák innovatív ötleteiket.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...

Hamarosan készpénzmentes lesz a gasztro szektor

Az utóbbi 2-3 év megterhelő időszak volt a vendéglátóiparban dolgozók számára: koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások, háború folytán fellépő energiaválság, munkaerőhiány, élelmiszerárak emelkedése. Ebben a nehéz helyzetben kellene (több) profitot termelni, nagyobb hatékonysággal működni,...

Játszóházakban kampányol a STABILO

Országszerte 20 játszóházban fut a STABILO kampánya, a szülők és a gyermekek a plakátok mellett termékmintákkal is találkozhatnak. A STABILO játszóházi kampánya december 1-től 31-ig tart. Országosan 20 játszóházban fut, több mint 120 ezer látogatót...

Mesés Disney koncert lesz Budapesten

Budapest is bekerült a Disney 100 éves évfordulóját ünneplő koncertsorozat helyszínei közé. 2023. október 15-én 19:30 órától az Arénában elevenednek meg a mindenki által ismert lenyűgöző mese- és filmjelenetek a Hollywood Sound Orchestra és...
sms mobiltelefon

A tech cégek mobilpiacra lépését hozhatja el az eSIM

Március óta mindhárom magyar szolgáltató lakossági kínálatában elérhető a virtuális SIM kártya. Az eSIM előnyei között a szolgáltatók jellemzően kiemelik a kisebb környezetterhelést a kevesebb keletkező műanyaghulladék miatt, a kényelmesebb mobilhasználatot és a kisebb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....