Ausztria és Németország után Magyarországon is megkezdi működését a GREEN BRANDS független nemzetközi minősítő szervezet. A GREEN BRANDS célja, hogy a valóban fenntarthatóan működő, a környezet és a természet védelmére nagy hangsúlyt helyező márkák és termékek kitüntetésével elismerje azok fenntarthatósági teljesítményét, és növelje ismertségüket és elismertségüket a fogyasztók és az üzleti partnerek körében.
A GREEN BRANDS nemcsak a nagy vállalatok, hanem a kis- és középvállalkozások minősítését is fontosnak tartja, hiszen a kkv-k alkotják egy gazdaság gerincét. Ezért azt szorgalmazza, hogy minél több kkv vegyen részt a megmérettetésben.
A GREEN BRANDS-minősítést termelő és szolgáltató vállalatok, élelmiszeripari és egyéb termékek, szervezetek és személyiségek kaphatják meg. Az értékelés módszertanát és kritériumrendszerét a bécsi Sustainable Europe Research Institut (SERI) és az ugyancsak bécsi székhelyű ALLPLAN környezetvédelmi tanácsadó cég dolgozta ki, és ők végzik a leendő magyar jelöltek értékelését is.
Annak érdekében, hogy a GREEN BRANDS-minősítést és -védjegyet az arra legméltóbb vállalatok és termékek nyerjék el, a szervezet világszerte egyedülálló, nemzetközi együttműködést magában foglaló eljárásrendet alakított ki, amely három fázisból áll:
Jelölés – A márkákat non-profit szervezetek, érdekképviseletek, médiapartnerek, zsűritagok és már kitüntetett márkák jelölhetik. A jelöléseket 2018. július 10-étől várjuk.
Audit – Az értékelés egy tudományosan felépített, önbevallásra épülő kérdőív kitöltésével történik. A válaszokat a SERI és ALLPLAN szakértői értékelik és szúrópróbaszerűen ellenőrzik. A végső értékelés – amelyhez csak a pályázó cég fér hozzá – képezi a GREEN BRANDS-Index alapját. Kizárólag a zsűri által előre megállapított határértéket (benchmark) elért márkák jogosultak a GREEN BRANDS címre.
A zsűri döntése – Az értékelési folyamatot a szakmai zsűri zárja le, ez a grémium ítéli oda az elismerést. A zsűri a gazdaság, a média, az állami és a szakmai szervezetek magas rangú képviselőiből áll. A testület az audit eredménye alapján megerősítheti vagy elutasíthatja a minősítést.
Az értékelési folyamat rámutat a vállalat és a környezet kapcsolatának kritikus pontjaira, és hozzájárul ahhoz, hogy a cég tudatosan javítsa fenntarthatósági teljesítményét. Ebben a GREEN BRANDS által szervezett személyre szabott tréningek és workshopok is rendelkezésükre állnak. A GREEN BRANDS-elismerés érvényessége két év, azt követően a díjazott márkáknak meg kell újítaniuk a minősítést.
A szervezet egyedülálló marketing- és PR-szolgáltatásokkal segíti a kitüntetett márkákat hazai és nemzetközi ismertségük és elfogadottságuk növelésében.
„Ha Magyarországon minden márka GREEN BRAND lenne, akkor ez egy élhető, egészséges és nagyon tudatos ország lenne” – hangsúlyozza Wiszkidenszky András, a GREEN BRANDS regionális igazgatója.