- Hirdetés -

Új tanszéket hoz létre a BGE és a Citibank

|

- Hirdetés -

A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) és a Citibank Europe plc. Magyarországi Fióktelepe (Citi Magyarország) az egyetemi-üzleti kapcsolatok erősítése érdekében új vállalati tanszéket hoz létre a BGE Külkereskedelmi Karán. A létrejövő Citi Global Business vállalati tanszék célja, hogy megteremtse az oktatás és a kutatás-fejlesztés közötti közvetlen kapcsolatot, új oktatási módszerek bevezetésével fejlessze a hallgatók innovációs és vállalkozási kompetenciáit, valamint támogassa a tehetséggondozást.

Az új évtized új képességeket követel meg a jövő munkavállalóitól és vállalkozóitól. Az üzleti sikert a jövőben a kreatív gondolkodás, az információs technológia konvenciókat felülíró alkalmazása és a rendhagyó üzleti ötletek biztosíthatják. Annak érdekében, hogy a következő generációkat felkészítsük a folyamatos változásokra fontos az egyetemi-üzleti szféra szoros, stratégiai és jövőorientált együttműködése.

A BGE és a Citibank magyarországi együttműködése több éves múltra tekint vissza, és a korábbi sikerek után a két intézmény elhatározta, hogy kapcsolatukat egy egyedülálló formában, vállalati tanszék alapításával erősítik. A létrejövő Citi Global Business vállalati tanszék célja, hogy megteremtse a globális üzleti modellek és folyamatok, valamint az akadémiai tevékenységek, így különösen az oktatás és a kutatás-fejlesztés közötti közvetlen kapcsolatot. Feladatának tekinti, hogy a nemzetközi üzleti élet jelenségeinek bemutatásával hozzájáruljon az egyetemi curriculumok bővítéséhez és új oktatási módszerek bevezetésével fejlessze a hallgatók innovációs és vállalkozási kompetenciáit. A Tanszék elkötelezett a hallgatói tehetséggondozásban is, így a hallgatókkal együttműködve a Külkereskedelmi Kar Káldor Miklós szakkollégiuma számára új kurzusokat hoz létre.

Az együttműködés keretében a Citibank a BGE Külkereskedelmi Karán létrehozott egy inspiráló, modern hallgatói közösségi teret is, mert munkatársai azt vallják, hogy a sikeres üzleti ötletek csak egy olyan nyitott és inspiráló környezetben születhetnek.

A vállalati tanszék oktatási tevékenységében kiemelt szerepet kapnak a szervezeti és üzletfejlesztési ismeretek, melynek révén a tanszék a BGE „Sikerre felkészítő oktatás” stratégiai céljának eredményes megvalósítását kívánja támogatni.

A Citi Global Business vállalati tanszék akadémiai programját a 2020. tavaszi félévben a globális gazdasági és pénzügyi folyamatokról szóló előadásokkal és szemináriumokkal indítja; a tanszék vállalati szakemberei pedig 2020 februárjában megrendezésre kerülő CITI Open Day keretében mutatkoznak be, ahol személyes karriertörténetük és tapasztalataik megosztásával bevezetik a hallgatókat egy multinacionális vállalat izgalmas és nemzetközi munkakörnyezetébe.

A Citi Global Business vállalati tanszék tanszékvezetője, Kevin A. Murray a Citi Magyarország vezérigazgatója és közép-európai régióvezetője, a következő szavakkal foglalta össze a BGE-Citibank akadémiai együttműködését: „Mindamellett, hogy az együttműködésnek köszönhetően a BGE-s diákok betekintést nyernek különböző üzleti területek működésébe és megismerik a bank szektor összetettségét, kézzelfogható tapasztalatot is szereznek arról, hogy hogyan működik egy szervezet; jobban megértik a pénzügyi szektor elvárásait és az itt kínálkozó lehetőségeket. Ugyanakkor mi is nagyon várjuk, hogy találkozzunk a hallgatóság azon tehetséges tagjaival, akikkel a jövőben együtt kereshetünk megoldást a gyorsan változó ügyféligényekre. Hiszünk abban, hogy stratégiai partnerségünk a Budapesti Gazdasági Egyetemmel mindkét intézmény számára valódi értéket teremt, és így hozzájárul a magyar pénzügyi szektor fejlődéséhez.”

„Hosszú távú, jövőorientált kapcsolatokra, stratégiai szövetségekre törekszünk a hazai és nemzetközi vállalati partnereinkkel is. A Citi Global vállalati tanszék megalapítása és az együttműködésünk többi pillére tipikus jó példája az egyetemi – vállalati együttműködéseknek, melyek célja, hogy olyan felelősen gondolkodni képes értelmiségi szakembereket képezzünk, akik alkalmasak a gazdasági és társadalmi kihívások megoldására teljes karrierútjuk során” – hangsúlyozta Prof. Dr. Heidrich Balázs a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora.

Dr. Dietz Ferenc, a BGE kancellárja kiemelte: „Fontosnak tartjuk, hogy a hazai vállalkozások meghatározó szereplőivel egyenrangú és kölcsönös előnyöket biztosító, minőségi együttműködéseket alakítsunk ki. Növekvő számú céges kapcsolataink nemcsak az intézményünk szellemiségére hatnak inspirálóan, hanem a sikerorientált, a piaci igényekre fókuszáló oktatási, kutatási környezetünkre is, hiszen az elmúlt 4 év során 6 nagyvállalattal összefogásban, több mint 60 millió forint összértékű tantermi megújítás, modernizálás valósult meg az egyetemünkön.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA