- Hirdetés -

Új technológia füleli le az autótolvajokat

|

- Hirdetés -

Új technológiai megoldás segíthet a gépjárműlopások számának visszaszorításában. Az eltulajdonított autók többségét a fővárosban és Pest megyében lovasítják meg. A területen a közelmúltban kiépített, LoRaWANTM hálózat a megfelelő technológiával felszerelt autókat képes nyomon követni, a rendszer lopás esetén pedig értesíti a tulajdonost. A megvalósításra egy IT vállalat és egy biztonságtechnikai cég fogott össze, a megoldás – a legtöbb védelmi rendszerrel ellentétben – hatástalaníthatatlan.

Új, a dolgok internetére épülő, kombinált gépjárművédelmi technológiai megoldást dolgozott ki az Antenna Hungária Zrt. és a P.T.B. Pajzs Kft. A szolgáltatás, amely egy zenei applikáció havidíjának megfelelő összegért elérhető, képes a rendszerrel felszerelt autók pozícióját követni és megmutatni a térképen. A konkurens szisztémákkal szemben ez a módszer a klasszikus mobil-jammer technikákkal nem blokkolható és el sem távolítható a járművekből, így a jelenlegi legbiztosabb módszer a gépjármű lopás ellen.

Csökken az autólopások száma

Az utóbbi években drasztikusan csökkent a gépjármű-eltulajdonítások száma, idén várhatóan már ezer darab alatt marad az 2012-ben még hétezret, 2014-ben négyezret, de még 2015-ben is háromezret meghaladó szám. (Az idei első félévben négyszáznál kevesebb autóra adott ki körözést a rendőrség.) A szakértők szerint a nyomozóhatóság eredményessége, a megélhetési bűnözők figyelmének más irányba terelődése és a gépjármű-tulajdonosok tudatosabbá válása (többen és jobban védik az autójukat) állnak a háttérben.

Az új, kombinált technológiai autóvédelmi megoldáshoz már rendelkezésre áll a rendkívül biztonságos háttér informatikai infrastruktúra. Az Antenna Hungária több százmillió forintos beruházása keretében építette ki a saját IoT (Internet of Things, azaz Dolgok Internete) hálózatát, amely egyszerre több titkosítási kulcsot is használva szinte feltörhetetlen adatkommunikációt kínál.

Ezt az úgynevezett LoraWANTM hálózatot használja fel a P.T.B. Pajzs Kft. a gépjárművekbe helyezett nyomkövető rendszeréhez, a nyomkövetést havidíjas formában bocsátja az ügyfelek részére. A folyamatosan fejlesztett hálózat használatához nincs szükség külön eszközre (például SIM kártyára), az alacsony energiafogyasztása miatt pedig kíméli az általa védett objektumok akkumulátorait.

Miket visznek?

A tolvajok az elmúlt években már nem elsősorban a luxusautókra utaznak, hiszen azokat drágább rendszerek védik, nehezebben hozzáférhetők és a lebukás esélye is magasabb. Inkább a jó állapotú, pár éves középkategóriás gépjárművekre utaznak, melyeket egy-két órás utazást követően hamar szét is szerelnek valamelyik főváros-közeli telephelyükön. Ezért van kardinális jelentősége, hogy a lopást követően minél hamarabb értesüljön a tulajdonos és a nyomozóhatóság, figyelemmel tudja követni a jármű útvonalát.

Az új rendszer négy különböző elemből épül fel, amelyek egyenként eltérő, különböző kihívás elé állítja a rossz szándékkal közeledőket, együttesen pedig eltulajdoníthatatlanná teszik a járművet. A lelke egy rendkívül alacsony energiafogyasztású kommunikátor egység, ami az első szinten felügyeli az autó állapotát: az ajtókat, gyújtást, távirányítókat, motorteret. Második lépésben az Antenna Hungária hálózata veszi a kommunikátor jeleit – a LoRaWAN hálózat, a széleskörűen használt cellás mobilhálózatokkal ellentétben minden, a hatókörben található bázisállomása veszi és a központba továbbítja azt. Ahhoz tehát, hogy a követést ellehetetlenítsék, város és megyeszerte több ezer helyet kellene blokkolni, elektronikusan zavarni. A harmadik elem a felügyeleti szerver, aminek szoftvere feldolgozza a rendszerrel felszerelt járművektől egyszerre beérkező, titkosított adatokat és megjeleníti azokat egy térképet. A negyedik szint a webes felület és mobiltelefonos applikáció, ami felügyeleti és beavatkozási lehetőséget biztosít a tulajdonosoknak és a cég operátorainak.

Gépjárművédelmi kialakítások

A legegyszerűbb, optikai védelem a villogó piros led, de ez a vicc kategória a tolvajok számára. A valódi védelem a kisebb mechanikai eszközökkel kezdődik (kormányzár, váltózár), a trükkös indítással (kapcsolók) folytatódik. Ezek azonban kis gyakorlattal eltávolíthatók, az indításblokkolás kikerülhető. Másfajta, fejlettebb védelem a GPS és GSM alapú technológiák, amely a gépjármű követésére alkalmasak, ezek azonban szintén könnyűszerrel árnyékolhatók, az autó szó szerint eltűnik a térképről. Komoly védelmet a komplex, elektronikai és mechanikai védelmek jelentenek, kombinálva a gépjárműkövetéssel. Minden esetben igaz ugyanakkor, hogy a legegyszerűbb járművédelmi rendszer is több a semminél, hiszen a tolvajok két hasonló autó közül arra fognak utazni, amelyiket könnyebben meg tudják lovasítani – értelemszerűen a védtelenre a leginkább.

Az Antenna Hungária Zrt. tavaly decemberben nyitotta meg hálózatát a fejlesztők és üzleti partnerek előtt azzal a céllal, hogy a mostanihoz hasonló, az emberek életét megkönnyítő megoldások születhessenek a rendszer igénybevételével. Jelenleg több tucat hasonló projekt fut a hálózaton, fiatal startupok és komoly IT-cégek, valamint további vállalatok kísérleteznek a legkülönbözőbb területeken, így például közlekedési, áruszállítási, közművi, és további urbanisztikai megoldások megvalósításán.

Feszítővas vagy blokkoló?

A tolvajok többsége már nem a jármű fizikai feltörésével, hanem legtöbbször jelerősítéssel, vagyis az autó saját kulcsának kvázi lemásolásával, távoli használatával viszi el az autót. Érdemes a jármű lezárását követően megbizonyosodni róla, hogy valóban minden rendszer lezárt, az autó kulcsát pedig elzártan, akár leárnyékolt helyen tartani.

A P.T.B. Pajzs Kft. a saját fejlesztésű technológiájával 17 éve van jelen a piacon. Több összetevős, elektronikai, mechanikai és elektromechanikai rendszereik meggátolják a gépjárművek indíthatóságát, az autókat önerőből ellophatatlanná téve. Eredményességükről tanúskodik, hogy működésük közel két évtizede alatt Pajzsos autót még nem loptak el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA