- Hirdetés -

Új termékek a játékpiacon

|

Egyre jobban felértékelődik a játékok megőrzése, a családon belül megtartásuk iránti igény Európában. A megkérdezett felnőttek 2/3-ada törekszik arra, hogy olyan játékokat adjon a gyerekeik kezébe, amelyekkel még ők is használtak kiskorukban – derül ki a Mattel játékgyártóhoz tartozó márka, a Fisher-Price megbízásából készült kutatásból. A szülők ennek azért is tulajdonítanak nagy jelentőséget, mert a régi játékok a nagyszülők számára is ismerősek és velük ők is sokkal könnyebben játsszanak az unokáikkal. Közülük is a fa játékok emelkednek ki a mezőnyből. Nem csoda, hogy a régi játékok családon belüli tovább ajándékozása egyre jellemzőbb Európában. A Fisher-Price azzal támogatja ezt a folyamatot, hogy idén szeptemberben bevezeti az időtálló, fából készült, nyílt végű, illetve a generációk közti játékra ösztönző, hat hónapos és öt éves kor közti gyerekeknek szánt Wood termékeit.

„A fából készült játékok a legidőtlenebbek. A Fisher-Price kutatásából is az derül ki, hogy a válaszadók többsége (közel 70%) szerint ezek a játékok a legjobbak a közös játékhoz és azzal a megkérdezettek szinte kivétel nélkül egyetértettek, hogy az a játék a legélvezetesebb, amikor mindenki együtt tud játszani a családban. A Wood bevezetésével ezekhez az alapokhoz térünk vissza, hogy vele egy olyan szórakoztató, tanulságos és az egészséges fejlődést elősegítő játékélményt biztosítsunk, amit a nagyszülők, a szülők és a gyerekek egyaránt szeretni fognak.” – mondta Török Kata, a Mattel magyarországi marketing menedzsere. Ezt támasztják alá Dr. Sipos Lilla pszichológus tapasztalatai is, aki szerint a természetes anyagból készült fajátékok olyan tartós és sokoldalú játékok, amelyek túl azon, hogy biztonságosak ezernyi módot nyújtanak ahhoz, hogy a gyerekek szabadon kifejezhessék általuk magukat.

Az 1931-ben alapított, a szórakoztató és tanulási élményt nyújtó játékok megalkotására fókuszáló Fisher-Price® új Wood kollekciójában egyaránt helyet kapnak a kirakósok, az építő és zenélős játékok, amelyek biztonságos használatát a vállalat Play Lab szakértői tesztelték, így a szülők nyugodtak lehetnek afelől, hogy a gyermekek fejlődését segítő, problémamegoldásra és még sok minden másra tanító játékokat adhatnak a kicsik kezébe a világ 150 országában, köztük Magyarországon is. A Fisher-Price Wood termékek 2024. szeptemberétől lesznek kaphatóak kizárólag - a magyar kismamák és apukák megbízható társának számító - Brendon üzleteiben.

Dr. Sipos Lilla pszichológus tanácsai gyerekjáték vásárlásához:

1. Első és legfontosabb szempont a biztonság. A játéknak ne legyenek apró, lenyelhető alkatrészei, éles, hegyes peremei. A csecsemő játékának része a dobálás, leejtés, ütögetés, ezért legyen strapabíró, ne törjön, karcolódjon könnyen. A csecsemő az ajkaival is megismer, mindent a szájába vesz, ezért a játékszer ne tartalmazzon káros vegyi anyagokat. Figyeljük a biztonsági tanúsítványokat, megbízható márkákat válasszunk.

2. Második szempontnak a pszichológiai szempontot gondolom. Ehhez azt érdemes a szülőnek végig gondolnia, hogy (a) milyen létállapotban van a csecsemő és (b) mire való a csecsemőkor?

(a) A csecsemő nem uralja a testét, kiszolgáltatott, kezdetben magatehetetlen. Arra vágyik, hogy kompetensnek érezhesse magát. Ezt akkor érzi, amikor hatással van a környezetére, amikor elég ügyes ahhoz, hogy valamit maga megtegyen. Lelkesíti, ha valamit meglök és koppanással leesik, megráz és csörög, jól illeszti a formabedobóba stb. Ezért az a jó játék, amely sikerélményt hoz, amelyben azt érezheti, hogy ő hozott létre valami változást a világban. Ezen az élmények által nem csak a fizikai világ törvényszerűségeiről, hanem egyúttal saját testéről és képességeiről is tanul, önmegismerést is hoznak neki.

(b) A csecsemőkor a világ felfedezésének korszaka. Ehhez érzékszerveit használja: ízlel, tapint, hall, lát, szagol. Kísérletezik, kutat, hipotéziseket alkot és következtetéseket von le a világ működéséről és önmagáról is. A játék maga a világ megismerése: csecsemőkorban a mozgás és érzékelés. Ebből következik, hogy azok a jó játékok, amelyekkel a csecsemő érzékeléses tapasztalatait gazdagíthatja, mozgásformákat gyakorolhat.

3. Fontos szempont továbbá babánk életkora. Kiscsecsemő korban inkább az érzékelés lényeges, ezért a vizuális és hanghatású játékok illeszkednek. Legyen a játékszernek jól látható színe, hallható hangja. Nagyobb csecsemőkorban az a jó játék, amit a baba manipulálni tud, tehát elfér a kezében, elbírja, jó érzés megfogni, szájába venni. Amit tud rázni, eldobhatja, nyalogathatja. Különböző textúrák jellemzik. Szintén nagycsecsemő korban jelennek meg az egyéni preferenciák, egyéni ízlés, érdeklődés –vegyük ezt is figyelembe.

4. A játékszer megfelelő mértékű kihívást jelentsen. A megoldhatatlan játék frusztráló, a már meghaladott fejlődési szinten lévő játékszer unalmas. Figyeljük meg babánkat, hogy éppen milyen fejlődési szakaszban van, mit tud, és milyen képesség elérése előtt áll!

5. Szempont lehet az is, hogy lehet-e a játékszerrel közösen játszani. Amíg pl. egy rágóka kevésbé, addig a zeneszerszámok, könyv, kirakós, építőkocka, ​Montessori torony kitűnő​en játszható közösen.

6. Végezetül szempont lehet a könnyű tisztíthatóság is, azok az anyagok, felületek, amik nehezen, vagy egyáltalán nem tisztíthatóak, nem alkalmasak csecsemő játéknak.

Összefoglalva azt mondhatjuk, hogy amit a baba érdekes, izgalmas játéknak talál, az jól fejleszti is, mert a természet úgy alkotta meg, hogy a felnövés hosszú és nehéz útjáért a játék örömével kompenzálja a gyerekeket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...