- Hirdetés -

Új trendek az okosotthon-piacon

|

- Hirdetés -

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A cseh Tesla okosotthon márka bemutatja az idei év legforróbb okosotthon trendjeit.

A globális okosotthon piac értéke 2023-ban várhatóan eléri a közel 140 milliárd USA dollárt, 2024-re pedig az okosotthon eszközökkel felszerelt otthonok száma eléri a 400 milliót. Volumen alapján Kína és a Távol-Kelet a legjelentősebb okosotthon piac, ugyanakkor az USA-ban már 60,4 millió otthon használ okosotthon eszközöket. A videós szórakoztató rendszerek, mint az okos tévék, vagy az okos otthoni táv-felügyeleti és biztonsági rendszerek jelentős szeletet hasítanak ki az okosotthon kínálatból.

Okosabb, de nem bonyolultabb

Egyre több olyan okosotthon márka és termék jelenik meg a piacon, amelyek nem igényelnek belső hálózatot, szakember általi telepítést, mégis rendszerben, egymással professzionális módon képesek kommunikálni és működni. Általános trend az otthonok teljes automatizálása, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen alkalmazás segítségével irányítsák például a világítást, a fűtést, a légkondicionálást, a redőnyöket vagy éppen a riasztókat, egy ökoszisztémába rendezve. Az időzített műveletek, a távoli hozzáférés és az együttműködő rendszerek segítségével az otthonok még kényelmesebbé és hatékonyabbá válnak, ezt egyre többen ismerik fel. E mellett az okosrendszerek használata is egyszerűsödött és megfizethetőbbé is vált az elmúlt években, egyre alacsonyabb belépési költséggel.

Energia- és vízhatékonyság a fókuszban

Nem meglepő módon az energiahasználatot mérni és csökkenteni képes okosotthon megoldások népszerűsége egyre nő a tudatosabb felhasználók körében. A környezetbarát gyakorlatok idén kéz a kézben járnak az okosotthon trendekkel, ami önmagában is biztató tendencia. Az olyan okosotthon-technológiák, mint az okos termosztátok és okos hő- és páraérzékelők egyre inkább segítenek az energia- és vízfelhasználás nyomon követésében és optimalizálásában, csökkentve ezzel a költségeket és a káros környezeti hatásokat.

Hangot neki

Egyre több okosotthon-eszköz lesz kompatibilis az olyan hangalapú asszisztensekkel, mint az Amazon Alexa, a Google Assistant és az Apple Siri, lehetővé téve a kéz nélküli vezérlést. Kényelmi és higiéniai szempontok miatt is válik ez a fajta érintésmentes technológia egyre népszerűbbé, hiszen a felhasználók anélkül léphetnek kapcsolatba otthonukkal, és a benne működő okos készülékekkel, hogy bármit is megérintenének. A hangvezérlés ezen kívül gyorsabb reagálást, és több kényelmet is kínál, amelyet egyre több lakástulajdonos ismer fel.

AI és IoT

A mesterséges intelligencia (AI) és az IoT integrációja már jó ideje erőteljes trend az okosotthon iparban, de 2023-ban még inkább előtérbe kerül. Az AI és az IoT összekapcsolásával a mindennapi készülékek nagyobb betekintést nyerhetnek a felhasználók szokásaiba és preferenciáiba, amely végeredményben intelligensebb döntéshozatalhoz és személyre szabott megoldási javaslatokhoz vezethet. Az ezzel a technológiával felszerelt otthonok képesek lesznek megjósolni például a világítás és a termosztátok fogyasztási mintáit a korábbi használati adatok alapján.

Otthon biztonságban

Az otthoni biztonság és a privát szféra védelme 2023-ban a legokosabb otthonok alapvető része lesz. Az arcfelismerést, mozgásérzékelőket, intelligens zárakat és térfigyelő kamerákat felvonultató fejlett biztonsági rendszerek egyre elterjedtebbé válnak. A kategórián belül egyre népszerűbbek lesznek a vezeték nélküli biztonsági rendszerek, amelyek rádiófrekvenciákra vagy infravörös sugarakra támaszkodnak. A kiváló kameraképet, éjjeli látásmódot, kétirányú kommunikációt lehetővé tevő készülékek is keresettek lesznek a piacon.

Adatok biztonságban

Az okosotthonokban használt eszközök és rendszerek adatokat gyűjtenek és továbbítanak. Ez év egyik legerősebb trendje a fokozott érdeklődés az adatvédelem és az adatbiztonság iránt. A felhasználók egyre inkább tudatában vannak a személyes adatok védelmének fontosságával, ezért az okosotthon fejlesztők és gyártók is mind nagyobb hangsúlyt fektetnek az adatvédelemmel kapcsolatos biztonsági intézkedésekre. Az új trendek között szerepelnek a megerősített védelmi funkciók, fogyasztói edukáció, tevékenységnaplózás, vagy éppen a többfaktoros hitelesítés.

Technológia az egészség szolgálatában

Az okosotthon technológia nagy előnyökkel járhat az egészség és jólét szempontjából, erre a piaci szegmensre is nagy fejlődés vár. A beltéri levegő minőségét javító légtisztítóktól az okosmérlegeken át az alvásmintákat figyelő okospárnákig számos okos készülék járul hozzá modern hétköznapjaink jobbá tételéhez. Például egy okosórához, vércukormérőhöz, okos oximéterhez kapcsolódó applikációval képesek leszünk nyomon követni és analizálni is egészségi állapotunkat és adott esetben az orvos felé is továbbítani. A távoli betegmegfigyelés (Remote Patient Monitoring) a következő évek egyik legjelentősebb egészségügyi trendje lesz, amellyel szorosabban nyomon követhető a beteg állapota, ugyanakkor csökkenti az egészségügyre nehezedő költségeket is.

“Az idei okosotthon trendek már Magyarországon is tetten érhetőek; nemcsak a forgalmazók nyitottak rájuk, de az egyre tudatosabb hazai vásárlók is. Az otthonok automatizálására és a kényelem maximalizálására való igény folyamatosan növekszik itthon is. Pár éven belül az okosotthon megoldások a magyar háztartások szerves részeivé válnak, csakúgy, mint a nyugati piacokon.” - mondta Buga László, a cseh Tesla okosotthon márka termék menedzsere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....