- Hirdetés -

Új trendek az üzleti életben

|

- Hirdetés -

A gyors ütemű növekedés és a kiugró profit időszaka után itt az idő, hogy a vállalatok felülvizsgálják eddigi gyakorlataikat. Az újabb évtizedbe való belépéssel újra kell fogalmazniuk céljaikat és helyüket a világban – derül ki az Accenture új jelentéséből. Az 13. éve kiadott Fjord Trends 2020 jelentés 7 olyan trendet azonosít, amelyek hatással lesznek az üzleti életre, a technológiára és a dizájnra.

2019 a klímaválsággal szembeni aktív fellépés, az elszámoltatható Big Tech és a hullámzó ‘gig’, azaz haknigazdaság éve volt, amelyben a világ legjobb 181 vállalatvezetője kötelezettséget vállalt a nagyvállalatok céljainak újradefiniálására (Statement of Purpose of a Corporation). A digitalizációval felgyorsult, változó gondolkodásmód elérte a vállalati felsővezetőket, és nyomást gyakorolt rájuk, hogy újragondolják azokat az alapelveket, amelyekre eddig szervezetüket építették. A jelentés rámutat, hogy a gazdaság és a politika, a kapitalizmus és az erőforrások, valamint a technológia és társadalom már régóta összefonódnak, ám ennek következményei csak nemrég váltak köztudottá.

„A kapitalizmus – mint a kizárólag a nyereség által meghatározott végtelen növekedési pálya – elleni tiltakozás az utcai tüntetésekről mára az igazgatósági tárgyalókba is beszivárgott. Ennek hatásaként új módszereket kell keresni a növekedés mérésére” – mutatott rá Mark Curtis, a Fjord társalapítója és ügyfélkapcsolati vezetője. „Ezek az új értékek megváltoztathatják az üzletről alkotott fogalmainkat a következő évtizedben. Egy biztos: az új környezetben azok a vállalatok lesznek sikeresek, amelyek fenntartható üzleti modellel rendelkeznek, és képesek hosszú távon definiálni magukat és a világra gyakorolt hatásukat”.

Brian Whipple, az Accenture Interactive vezérigazgatója hozzátette: „Egyre inkább azt látjuk, hogy ügyfeleink tudatos átalakulásra törekednek. A következő tíz évben megkérdőjeleződnek majd az eddigi fundamentumok, ami lehetőséget biztosít a vállalatoknak arra, hogy átgondoltabbá, értelmesebbé és jövőorientáltabbá tegyék kínálatukat. Az »énközpontúságtól« a »miközpontúság« felé továbblépve a tervezésnek is az életközpontúságra kell törekednie a felhasználóközpontúság helyett.”

A Fjord Trends 2020 hét olyan új trendet vázol fel, amelyek várhatóan befolyással lesznek majd a vállalatok által nyújtott élményekre, és gyakorlati tanácsokkal segíti a szervezeteket az új korszakra való felkészülésben.

A növekedés sokféle arca: a kapitalizmus középtávú válsággal küzd. A siker már nem pusztán a növekedést jelenti, a szervezeteknek újra kell fogalmazniuk céljaikat, és a körülöttük lévő világban betölteni kívánt szerepkörüket.

A pénz változása: gyors ütemben változik a pénz fogalma és az, hogy miként fizetünk a dolgokért. Ezek a jelentős változások rengeteg új termék és szereplő számára teremtenek lehetőséget.

Sétáló vonalkódok: fizikai testünk is épp oly nyomon követhetővé válik, mint digitális énünk. Hogyan lehet megtalálni az adatvédelem és a kényelem egyensúlyát az arc- és testfelismerő technológiák világában?

Pénzben kifejezhető személyiségek: a fogyasztási szokások gyorsan változnak, és az emberek saját magukról alkotott percepciója, valamint személyazonossága is egyre inkább likvid, azaz pénzben kifejezhetővé válik. Az ehhez társuló újszerű fogyasztási élmény kiszolgálása jelentős üzleti lehetőség.

Intelligenciára tervezve: az emberi élmény egyre komplexebb. A mesterséges intelligencia (AI) fejlődésének következő szakaszában megkezdődik az automatizáción túlmutató, az emberi és mesterséges intelligenciát ötvöző rendszerek tervezése, valamint erősödik a kétféle intelligencia egymásra hatása.

Digitális én: digitális énünk nekünk dolgozik majd, és tudni fogja, mire van szükségük. A digitális ikrek az ipari alkalmazás határain túllépve a mindennapi életünkben is megjelennek majd.

Életközpontú dizájn: a kívánalmak, az életképesség és a megvalósíthatóság iránti igények az „én” szintjéről a „mi” szintjére tevődnek át. Vajon túl tud lépni a tervezés a saját ökoszisztémáján, elmozdulva a felhasználóközpontútól az életközpontú szemlélet felé?

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erős lehet az év vége az ingatlanpiacon

Nem csak az üzletekben, az ingatlanpiacon, a pénzintézetekben és a hivatalokban is dömpingre számítanak a Duna House és a Credipass szakértői idén decemberben. A befektetők ingatlanvásárlási kedvét az inflációkövető állampapír kivezetése erősítheti a megszokottnál...

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén is keresik a legsikeresebb startupokat

A Tőkeportál, az MBH Fintechlab, a MAFISZ (HFA), az ÓUVC Venture Studio, a Startup Grind, a Pozi.io, a Startitup Győr, a Startup Hungary, a HUNBAN, a Global Startup Awards, a CIB bank, a 500VC...

Erős lehet az év vége az ingatlanpiacon

Nem csak az üzletekben, az ingatlanpiacon, a pénzintézetekben és a hivatalokban is dömpingre számítanak a Duna House és a Credipass szakértői idén decemberben. A befektetők ingatlanvásárlási kedvét az inflációkövető állampapír kivezetése erősítheti a megszokottnál...

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....