Nem kizárt, hogy az idén megjelennek olyan szereplők, amelyek eddig nem értékesítették a reklámidejüket, mint például most a History – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Lengyel András. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója szerint ma már két-három millió forintos költésekért is érdemes lehajolnia a tévés piacnak.
– Hol tartanak jelenleg az éves médiatárgyalások?
– A tárgyalások nagy részét decemberben lezártuk. Ez már önmagában is jó hír, és az eredményüket is jónak értékeljük.
– Az ugye nem szokványos, hogy ilyen hamar véget érjenek a tárgyalások?
– Nem, különösen annak ismeretében, hogy mind a két nagy televíziós kereskedőház elég későn állt elő a 2017-es ajánlataival.
– Ez alapján milyennek ígérkezik az idei év?
– Csak az Atmediáról tudok nyilatkozni. Azt valószínűsítem, hogy az éves növekedési célunkat teljesíteni fogjuk.
– Az állami hirdetői kör az idén mennyire lehet aktív?
– Erre szívesen válaszolnék, csak nem tudok. Ezekre a pénzekre ugyanis mi nem látunk rá.
– Talán épp a sajtópiaci múltad kapcsán ismerhetsz olyan hirdetői köröket, amelyek annak határán vannak, hogy belépjenek a televíziós hirdetők közé. Vannak-e ilyenek, és ha igen, akkor behozhatók a televíziós piacra?
– Léteznek ezek a hirdetők, és azt gondolom, hogy 2017-ben és 2018-ban meg is jelennek a piacon. A belépési küszöb ma már a televízió esetén alacsonyabb, mint néhány évvel ezelőtt. Ráadásul a televíziós piacon is egyre több olyan nem spot típusú megjelenés érhető el, amelyek megfizethetők és vonzók lehetnek ezeknek a hirdetőknek.
– A kisebb belépési küszöb konkrétan milyen költési szintet jelent?
– Korábban a televíziós piac túlzottan elitistán gondolkozott, nem igazán volt nyitott a kisebb hirdetők felé. Ezért a tévés piacon néhányan most azzal küzdenek, hogy miként hajoljanak le két-három millió forintokért. Ellenben nem ismerik azokat az értékesítési megoldásokat, amelyekkel hatékonyan el lehetne érni ezt a hirdetői kört. A kérdésre válaszolva, néhány milliós büdzsével is be lehet lépni a tévés reklámpiacra, ma már összességében ezek a költések nagy értéknek számítanak a piacon.
– Az idén jó néhány változás volt a televíziós sales house-ok piacán. Elment tőletek az AMC, de jöttek a Discovery-csatornák, valamint a közelmúltban a History. Várhatók még mozgások, vagy már nyugvópontra jutott a piac?
– Köszönjük az AMC-nek az együtt töltött éveket és az elért eredményeket, az pedig nagy öröm a számunkra, hogy az idén két nemzetközi szereplő, a Discovery és a History is csatlakozott a portfóliónkhoz. A végleges szót nem szeretem használni, de úgy tűnik, hogy a jelenlegi portfóliónk erre az évre biztosnak tekinthető. Azt persze nem zárom ki, hogy megjelennek olyan szereplők, amelyek eddig nem értékesítették a reklámidejüket, mint például most a History.
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.
Heszler Róbert