Július 4-én az RTL Gold elindulása a következő nagy lépés az RTL Magyarország számára, a cég teljesen átpozicionálja a második számú filmcsatornáját. Jön egy új napi sorozat is az RTL II-n, Oltári csajok címmel, és visszatér több népszerű showműsor is. Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a piac idei alakulása kapcsán elmondta, hogy tavalyhoz képest poiztív nulla, nem lőtt ki a tévés reklámpiac.
Új, hazai gyártású sorozat érkezik hamarosan az RTL II-re, az Oltári csajokat a Paprika Latino gyártja majd, és Kalamár Tamás lesz a showrunner – hangzott el ez RTL Magyarország mai háttérbeszélgetésén. A médiacég következő nagy dobása a július 4-én induló RTL Gold lesz, amit a második számú filmcsatornájuk teljes átpozicionálásával alakítanak ki.
„A TV2 és a Sony is beszállt a filmcsatornák piacára, olyan nagy a verseny, hogy már szinte tülekedni kell. Ezért döntöttünk úgy, hogy nyitunk egy új versenypályát, a talkshow-kra és game show-kra fókuszálunk” – mondta el Vidus Gabriella. Az új csatornán a saját tartalom dominál majd, új produkcióként feltűnik az Anikó #show, de számos RTL-es és RTL II-es ismétléssel is találkozhatnak majd a nézők. Elsődlegesen a negyven fölötti nők lesznek a célcsoport, és egy év alatt 1,1-1,2 százalékos részesedés elérése a cél az újrapozicionált csatornával.
Elégedetten nyilatkozott a tavaszi műsorokról Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese, programigazgató, amelyek közül kiemelte a Mi kis falunk című sorozatukat, ami a tavasz legsikeresebb produkciója lett. Szintén jól teljesített a Konyhafőnök VIP, és a Házasság első látásra is. Kolosi Péter beszélt arról is, hogy profiltisztítást hajtanak végre az RTL II-nél, ami például érinti az Európa Liga közvetítéseket is.
A tervek kapcsán az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója elmondta, hogy jön az újabb X-Faktor, lesz ismét Survivor, Celeb vagyok, ments ki innen!, de újra találkozhatnak a nézők a Konyhafőnök VIP-pel és jön a Konhyafőnök Junior az RTL II-n, illetve lesz Roast (égjen Ganxsta) is.
A nézettségi verseny kapcsán elhangzott, hogy idén eddig 157-14 az eredménye az RTL Híradó javára a TV2 Tényekkel szemben. Vidus Gabriella jelezte, hogy az RTL Híradóra sokan kapcsolnak át, attól kezdve megugrik a nézettségük. Ha fontos a hitelesség egy-egy sztorinál, például politikai történésnél, vagy valamilyen nagyobb eseménynél, akkor az RTL Híradót nézik többen.