A hazai tulajdonosokból álló startup, a Souldrops a Republic Groupot választotta új és környezetbarát design mosó-és tisztítószer családjának piaci bevezetésére.
A magyar startuppal való együttműködés során teljes egészében a Republic Group felelt a márka tervezési folyamataiért. A munkát kimondottan szerencsés helyzetben kezdhette meg az ügynökség: már egészen korai szakaszban, azaz a tervezés nulladik fázisában bekapcsolódhatott a márkaépítés folyamatába. Ennek során menedzsment interjúkat készített, insight gyűjtéssel, kvantitatív kutatással, tervezéssel és versenytárs-elemzéssel támogatta a feltáró szakaszt lezáró attitűd alapú szegmentációt, a célcsoport-profiltervezést és a brand key vision megalkotását. Az elindulás előtt–a 4D branding, illetve a Siegel + Gale brand stratégiai toolokat használva – meghatározta a márka esszenciáját, megtervezte a márkaszemélyiséget, a márkaértékeket, valamint a stratégiai időtávon használható brand-kommunikációs üzeneteket. Az ügynökség teljesen szabad kezet kapott a kommunikáció minden egyes elemének megtervezésében, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy minden bizonnyal egy új magyar sikersztori címre pályázó designer márka jöjjön létre.
A reklámügynökség kommunikációs stratégiájának középpontjában az egyszerűség és a tisztaság gondolata állt. A kreatív szakemberek nemcsak szakítani akartak a mosószereknél megszokott, hagyományos ábrázolásmóddal (koszos ruhából tiszta lesz), de a legnagyobb mértékben figyelembe akarták venni a rendelkezésre álló, életmóddal kapcsolatos kutatások eredményeit és a fogyasztási trendeket is. Ennek kapcsán az egyik legfontosabb felismerés az volt, hogy a termék elsődleges célcsoportját alkotó urbánus, környezettudatos és trendi fiatalok és családok egyre nagyobb figyelmet szentelnek annak, hogy kimondottan minőségi megjelenésű tárgyakkal vegyék magukat körül az otthonaikban. Ezek az esztétikai megfontolások ma már gyakran a konyhában és a fürdőszobában használt flakonok kiválasztásában is megjelennek. Ebből kiindulva a Republic Group olyan új és egyedi megjelenésű csomagolást tervezett, amelyik akár „ikonikus műalkotásként”, funkcionális design tárgyként is megállja majd a helyét a lakásokban.
A Souldrops alkotói fontosnak tartják, hogy a márka tökéletesen magán viselje a korszellem jegyeit. Ne legyen hivalkodó, de mégis büszke maradjon. Vállalja, hogy kimagaslóan jól teljesít a teszteken, és mindenki, aki csak a márkával kapcsolatba kerül, megérezhessen valamit annak letisztultságából és érthetőségéből. „A tervezés során fontos volt, hogy olyan márkát alkossunk, amely már az első ránézésre is megmutatja, hogy nem egy »sokadik tömegmárkáról« van szó, hanem egy olyan termékről, amelyik tud és akar is szakítani az unalomig ismert kommunikációs mintákkal. Úgy »mainstream«, hogy közben mégis egyedi és különleges. A termék megalkotásánál arra törekedtünk, hogy friss, ugyanakkor időtálló csomagolás szülessen. Olyan, ami szerethető és ki mer lógni a sorból. Így esett a választásunk a könnyedén dekódolható flakonformára és a minimalista designra, ami juice-oknál, különféle élelmiszereknél egyre inkább jellemző, ugyanakkor a hagyományos tisztítószereknél kuriózumnak számít. A spektrum színei a márka sokszínűségét is hivatottak jelképezni, aminek termékpalettája a jövőben folyamatosan bővülni fog” – nyilatkozta Magó Zsolt a termékdesignját megalkotó art director.
Ez a gondolkodásmód és filozófia köszön vissza a csomagolásokon is. Nevezetesen, hogy a termékek„beszélő címkékkel” szólítják meg a vásárlókat, és a használati utasításokon felül a márka filozófiájába is bepillantást engednek. A versenytársak által leggyakrabban alkalmazott matricaként felragasztott címkék helyett a Souldrops címkéi szitanyomással kerülnek a flakonok hátoldalaira, ami elsősorban a design miatt volt szimpatikus megoldás az alkotók számára.
A termék bevezető kampányának középpontjában a márkanév mögött álló filozófia megismertetése áll: a mosó- és tisztítószerek a megszokott ún. „funkcionális előnyök” mellett egy olyan titkos receptúrával is („drops”) rendelkeznek, amelynek összetevői nemcsak a tisztítószer magas hatékonyságért felelnek, de a környezetünket is óvják. Ezt fejezi ki a termékcsalád kreatív üzenete is: „A Souldrops termékei hatékonyak és vigyáznak a környezetünkre is, miközben egy sohasem látott, különleges világot teremtenek körülöttünk.”
A márkaszemélyiség megalkotása és a teljes körű kreatív tervezés mellett a Republic Group felel a Souldrops kommunikációs stratégiájáért, így annak bevezető kampányáért is. A bevezető szakasz célja a márkaismertség felépítése, illetve a termék kipróbálásának ösztönzése, ami az imázsépítő szakasz után ezért azonnal a vásárlásösztönző szakasszal célozza meg a fogyasztókat. A kampányban a trade marketing eszközök, az eladáshelyi megjelenések, a trade hirdetések mellett digitális és PR-kampány támogatja a piaci bevezetést.