- Hirdetés -

Új ügyfél a Republic Groupnál

|

- Hirdetés -

A hazai tulajdonosokból álló startup, a Souldrops a Republic Groupot választotta új és környezetbarát design mosó-és tisztítószer családjának piaci bevezetésére.

 

A magyar startuppal való együttműködés során teljes egészében a Republic Group felelt a márka tervezési folyamataiért. A munkát kimondottan szerencsés helyzetben kezdhette meg az ügynökség: már egészen korai szakaszban, azaz a tervezés nulladik fázisában bekapcsolódhatott a márkaépítés folyamatába. Ennek során menedzsment interjúkat készített, insight gyűjtéssel, kvantitatív kutatással, tervezéssel és versenytárs-elemzéssel támogatta a feltáró szakaszt lezáró attitűd alapú szegmentációt, a célcsoport-profiltervezést és a brand key vision megalkotását. Az elindulás előtt–a 4D branding, illetve a Siegel + Gale brand stratégiai toolokat használva – meghatározta a márka esszenciáját, megtervezte a márkaszemélyiséget, a márkaértékeket, valamint a stratégiai időtávon használható brand-kommunikációs üzeneteket. Az ügynökség teljesen szabad kezet kapott a kommunikáció minden egyes elemének megtervezésében, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy minden bizonnyal egy új magyar sikersztori címre pályázó designer márka jöjjön létre.

 

A reklámügynökség kommunikációs stratégiájának középpontjában az egyszerűség és a tisztaság gondolata állt. A kreatív szakemberek nemcsak szakítani akartak a mosószereknél megszokott, hagyományos ábrázolásmóddal (koszos ruhából tiszta lesz), de a legnagyobb mértékben figyelembe akarták venni a rendelkezésre álló, életmóddal kapcsolatos kutatások eredményeit és a fogyasztási trendeket is. Ennek kapcsán az egyik legfontosabb felismerés az volt, hogy a termék elsődleges célcsoportját alkotó urbánus, környezettudatos és trendi fiatalok és családok egyre nagyobb figyelmet szentelnek annak, hogy kimondottan minőségi megjelenésű tárgyakkal vegyék magukat körül az otthonaikban. Ezek az esztétikai megfontolások ma már gyakran a konyhában és a fürdőszobában használt flakonok kiválasztásában is megjelennek. Ebből kiindulva a Republic Group olyan új és egyedi megjelenésű csomagolást tervezett, amelyik akár „ikonikus műalkotásként”, funkcionális design tárgyként is megállja majd a helyét a lakásokban.

 

A Souldrops alkotói fontosnak tartják, hogy a márka tökéletesen magán viselje a korszellem jegyeit. Ne legyen hivalkodó, de mégis büszke maradjon. Vállalja, hogy kimagaslóan jól teljesít a teszteken, és mindenki, aki csak a márkával kapcsolatba kerül, megérezhessen valamit annak letisztultságából és érthetőségéből. „A tervezés során fontos volt, hogy olyan márkát alkossunk, amely már az első ránézésre is megmutatja, hogy nem egy »sokadik tömegmárkáról« van szó, hanem egy olyan termékről, amelyik tud és akar is szakítani az unalomig ismert kommunikációs mintákkal. Úgy »mainstream«, hogy közben mégis egyedi és különleges. A termék megalkotásánál arra törekedtünk, hogy friss, ugyanakkor időtálló csomagolás szülessen. Olyan, ami szerethető és ki mer lógni a sorból. Így esett a választásunk a könnyedén dekódolható flakonformára és a minimalista designra, ami juice-oknál, különféle élelmiszereknél egyre inkább jellemző, ugyanakkor a hagyományos tisztítószereknél kuriózumnak számít. A spektrum színei a márka sokszínűségét is hivatottak jelképezni, aminek termékpalettája a jövőben folyamatosan bővülni fog” – nyilatkozta Magó Zsolt a termékdesignját megalkotó art director.

 

Ez a gondolkodásmód és filozófia köszön vissza a csomagolásokon is. Nevezetesen, hogy a termékek„beszélő címkékkel” szólítják meg a vásárlókat, és a használati utasításokon felül a márka filozófiájába is bepillantást engednek. A versenytársak által leggyakrabban alkalmazott matricaként felragasztott címkék helyett a Souldrops címkéi szitanyomással kerülnek a flakonok hátoldalaira, ami elsősorban a design miatt volt szimpatikus megoldás az alkotók számára.

 

A termék bevezető kampányának középpontjában a márkanév mögött álló filozófia megismertetése áll: a mosó- és tisztítószerek a megszokott ún. „funkcionális előnyök” mellett egy olyan titkos receptúrával is („drops”) rendelkeznek, amelynek összetevői nemcsak a tisztítószer magas hatékonyságért felelnek, de a környezetünket is óvják. Ezt fejezi ki a termékcsalád kreatív üzenete is: „A Souldrops termékei hatékonyak és vigyáznak a környezetünkre is, miközben egy sohasem látott, különleges világot teremtenek körülöttünk.”

 

A márkaszemélyiség megalkotása és a teljes körű kreatív tervezés mellett a Republic Group felel a Souldrops kommunikációs stratégiájáért, így annak bevezető kampányáért is. A bevezető szakasz célja a márkaismertség felépítése, illetve a termék kipróbálásának ösztönzése, ami az imázsépítő szakasz után ezért azonnal a vásárlásösztönző szakasszal célozza meg a fogyasztókat. A kampányban a trade marketing eszközök, az eladáshelyi megjelenések, a trade hirdetések mellett digitális és PR-kampány támogatja a piaci bevezetést.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....