- Hirdetés -

Új ügyfél a Republic Groupnál

|

- Hirdetés -

A hazai tulajdonosokból álló startup, a Souldrops a Republic Groupot választotta új és környezetbarát design mosó-és tisztítószer családjának piaci bevezetésére.

 

A magyar startuppal való együttműködés során teljes egészében a Republic Group felelt a márka tervezési folyamataiért. A munkát kimondottan szerencsés helyzetben kezdhette meg az ügynökség: már egészen korai szakaszban, azaz a tervezés nulladik fázisában bekapcsolódhatott a márkaépítés folyamatába. Ennek során menedzsment interjúkat készített, insight gyűjtéssel, kvantitatív kutatással, tervezéssel és versenytárs-elemzéssel támogatta a feltáró szakaszt lezáró attitűd alapú szegmentációt, a célcsoport-profiltervezést és a brand key vision megalkotását. Az elindulás előtt–a 4D branding, illetve a Siegel + Gale brand stratégiai toolokat használva – meghatározta a márka esszenciáját, megtervezte a márkaszemélyiséget, a márkaértékeket, valamint a stratégiai időtávon használható brand-kommunikációs üzeneteket. Az ügynökség teljesen szabad kezet kapott a kommunikáció minden egyes elemének megtervezésében, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy minden bizonnyal egy új magyar sikersztori címre pályázó designer márka jöjjön létre.

 

A reklámügynökség kommunikációs stratégiájának középpontjában az egyszerűség és a tisztaság gondolata állt. A kreatív szakemberek nemcsak szakítani akartak a mosószereknél megszokott, hagyományos ábrázolásmóddal (koszos ruhából tiszta lesz), de a legnagyobb mértékben figyelembe akarták venni a rendelkezésre álló, életmóddal kapcsolatos kutatások eredményeit és a fogyasztási trendeket is. Ennek kapcsán az egyik legfontosabb felismerés az volt, hogy a termék elsődleges célcsoportját alkotó urbánus, környezettudatos és trendi fiatalok és családok egyre nagyobb figyelmet szentelnek annak, hogy kimondottan minőségi megjelenésű tárgyakkal vegyék magukat körül az otthonaikban. Ezek az esztétikai megfontolások ma már gyakran a konyhában és a fürdőszobában használt flakonok kiválasztásában is megjelennek. Ebből kiindulva a Republic Group olyan új és egyedi megjelenésű csomagolást tervezett, amelyik akár „ikonikus műalkotásként”, funkcionális design tárgyként is megállja majd a helyét a lakásokban.

 

A Souldrops alkotói fontosnak tartják, hogy a márka tökéletesen magán viselje a korszellem jegyeit. Ne legyen hivalkodó, de mégis büszke maradjon. Vállalja, hogy kimagaslóan jól teljesít a teszteken, és mindenki, aki csak a márkával kapcsolatba kerül, megérezhessen valamit annak letisztultságából és érthetőségéből. „A tervezés során fontos volt, hogy olyan márkát alkossunk, amely már az első ránézésre is megmutatja, hogy nem egy »sokadik tömegmárkáról« van szó, hanem egy olyan termékről, amelyik tud és akar is szakítani az unalomig ismert kommunikációs mintákkal. Úgy »mainstream«, hogy közben mégis egyedi és különleges. A termék megalkotásánál arra törekedtünk, hogy friss, ugyanakkor időtálló csomagolás szülessen. Olyan, ami szerethető és ki mer lógni a sorból. Így esett a választásunk a könnyedén dekódolható flakonformára és a minimalista designra, ami juice-oknál, különféle élelmiszereknél egyre inkább jellemző, ugyanakkor a hagyományos tisztítószereknél kuriózumnak számít. A spektrum színei a márka sokszínűségét is hivatottak jelképezni, aminek termékpalettája a jövőben folyamatosan bővülni fog” – nyilatkozta Magó Zsolt a termékdesignját megalkotó art director.

 

Ez a gondolkodásmód és filozófia köszön vissza a csomagolásokon is. Nevezetesen, hogy a termékek„beszélő címkékkel” szólítják meg a vásárlókat, és a használati utasításokon felül a márka filozófiájába is bepillantást engednek. A versenytársak által leggyakrabban alkalmazott matricaként felragasztott címkék helyett a Souldrops címkéi szitanyomással kerülnek a flakonok hátoldalaira, ami elsősorban a design miatt volt szimpatikus megoldás az alkotók számára.

 

A termék bevezető kampányának középpontjában a márkanév mögött álló filozófia megismertetése áll: a mosó- és tisztítószerek a megszokott ún. „funkcionális előnyök” mellett egy olyan titkos receptúrával is („drops”) rendelkeznek, amelynek összetevői nemcsak a tisztítószer magas hatékonyságért felelnek, de a környezetünket is óvják. Ezt fejezi ki a termékcsalád kreatív üzenete is: „A Souldrops termékei hatékonyak és vigyáznak a környezetünkre is, miközben egy sohasem látott, különleges világot teremtenek körülöttünk.”

 

A márkaszemélyiség megalkotása és a teljes körű kreatív tervezés mellett a Republic Group felel a Souldrops kommunikációs stratégiájáért, így annak bevezető kampányáért is. A bevezető szakasz célja a márkaismertség felépítése, illetve a termék kipróbálásának ösztönzése, ami az imázsépítő szakasz után ezért azonnal a vásárlásösztönző szakasszal célozza meg a fogyasztókat. A kampányban a trade marketing eszközök, az eladáshelyi megjelenések, a trade hirdetések mellett digitális és PR-kampány támogatja a piaci bevezetést.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Problémás Netflix műsor, plusz 7 év a Csaba Rádiónak

A holland társhatósághoz fordul a Netflix egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Médiatanács július 9-i ülésén döntött egy helyi rádió médiaszolgáltatási jogosultságának megújításáról, valamint vizsgálta...

Amerikai magazinműsorokkal bővül a MATCH4 NASCAR-kínálata

Két új amerikai magazinműsorral lepi meg a NASCAR hazai rajongóit a Network4 Media Group – július 11-én magyar szinkronnal érkezik a MATCH4-re az Around the Track és az Inside the Race. A hetente jelentkező...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...