- Hirdetés -

Új vezetőkkel erősít a Ford

|

- Hirdetés -

A Ford Motor Company ma Jim Hackettet nevezte ki a vállalat új elnök-vezérigazgatójának, és további fontos vezetőváltásokat jelentett be, amelyek célja a Ford alapvető autóipari üzleti tevékenységeinek megerősítése és a stratégiai lépésváltás felgyorsítása az új lehetőségek hatékony kiaknázásához.

A 62 éves Hackett nevéhez számos innovatív és üzleti siker kötődik: korábban ő volt a Steelcase vállalat vezérigazgatója és a Michigan Egyetem sportigazgatója, 2016 márciusa óta pedig a Ford Smart Mobility LLC ügyvezető elnökeként dolgozott.

 

A Bill Ford ügyvezető elnök közvetlen beosztottjaként dolgozó Hackett irányítja majd a Ford világméretű működését és a vállalat 202.000 dolgozójának munkáját. Elődje az 56 éves Mark Fields volt, aki 28 éves sikeres pályafutás után vonul nyugdíjba a Fordtól.

 

 

Hackett és Bill Ford három elsőrendű célra összpontosít majd:

  • Az operatív működés hatékonyabbá tétele a minőség és a piaci stratégia további javítása érdekében; olyan új termékek bemutatása, amelyek javíthatják a jelenleg alulteljesítő üzletágak eredményét

  • A Ford jelenlegi üzletmenetének modernizálása, új eszközök és technikák meghonosítása az innováció és a gyors döntéshozatal ösztönzésére, valamint a hatékonyság javítására. Az ilyen eszközös sorába tartozik a big data technológia egyre nagyobb mérvű alkalmazása, a mesterséges intelligencia, a fejlett robotok, a 3D nyomtatás stb.

  • A vállalat átalakítása a jövő kihívásainak megfelelően, biztosítva a megfelelő vállalati kultúrát, tehetséggondozást, stratégiai folyamatokat és gördülékeny működést – azzal párhuzamosan, ahogy a társadalmi igények és a vásárlói magatartásformák az idők során változnak.

 

 

A Ford ismertette új működési struktúráját is, három új vezetőt nevezve ki Hackett közvetlen beosztottjaként:

 

Jim Farley (54) lett a globális piacokért felelős ügyvezető alelnök és elnök. Ebben a pozíciójában Farley ellenőrzi a Ford üzleti egységeit, vagyis az amerikai, az európai, a közel-keleti és afrikai, valamint az ázsia-óceániai régiókat. Farley feladata a Lincoln Motor Company és a globális marketing, értékesítés és szolgáltatások ellenőrzése is. 2015 januárja óta Farley a Ford európai, közel-keleti és afrikai piacaiért felelős ügyvezető alelnökként és elnökként dolgozott. Farley feladata lesz az elektromos és önvezető autók stratégiai és üzleti modelljének fejlesztése is.

 

Joe Hinrichs (50) lett a globális működésért felelős ügyvezető alelnök és elnök. E feladatkörében ő ellenőrzi majd a globális termékfejlesztés, a gyártás, a munkaügy, a minőség, a beszerzés, a fenntarthatóság és a biztonsági tervezés területeit. Hinrichs 2012 decembere óta a Ford amerikai piacaiért felelős ügyvezető alelnökként és elnökként dolgozott.

 

Marcy Klevorn (57) lett a mobilitási területekért felelős ügyvezető alelnök és elnök. E feladatkörében ő ellenőrzi majd a tavaly az új mobilitási szolgáltatások megtervezésére, felépítésére és finanszírozására létrehozott Ford Smart Mobility LLC működését. Ugyancsak Klevorn irányítása alá tartozik majd az információtechnológia és a globális adatgyűjtés és adatfeldolgozás is. Klevorn 2017 januárja óta a Ford információs technológiáért felelős csoportszintű alelnökeként dolgozott.

 

Mindhárom kinevezés június 1-én lép érvénybe. A Hinrichs, Farley és Klevorn helyére kinevezett új vezetők nevét később teszi közzé a vállalat.

 

Emellett a Ford gyakorlatilag azonnali hatállyal kommunikációs alelnökké nevezte ki a 47 éves Mark Trubyt, aki ugyancsak Bill Ford közvetlen beosztottja lesz. Truby korábban a Ford kommunikációs csapatait irányította Ázsia-Óceániában, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. Truby most Ray Day helyére lép, aki jövőre készül nyugdíjba vonulni a vállalattól, addig pedig tanácsadóként dolgozik majd a Fordnál.

 

Klevorn közvetlen beosztottjaként az 52 éves Paul Balleyt globális vezető adatgyűjtési és adatelemzési igazgatóvá nevezték ki. Ballew 2014 decembere óta vezeti a vállalat adatgyűjtő- és feldolgozó csapatait, irányítva a konnektivitást és intelligens mobilitást támogató új megoldások fejlesztését.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....