- Hirdetés -

Új vezetőkkel erősít a Ford

|

- Hirdetés -

A Ford Motor Company ma Jim Hackettet nevezte ki a vállalat új elnök-vezérigazgatójának, és további fontos vezetőváltásokat jelentett be, amelyek célja a Ford alapvető autóipari üzleti tevékenységeinek megerősítése és a stratégiai lépésváltás felgyorsítása az új lehetőségek hatékony kiaknázásához.

A 62 éves Hackett nevéhez számos innovatív és üzleti siker kötődik: korábban ő volt a Steelcase vállalat vezérigazgatója és a Michigan Egyetem sportigazgatója, 2016 márciusa óta pedig a Ford Smart Mobility LLC ügyvezető elnökeként dolgozott.

 

A Bill Ford ügyvezető elnök közvetlen beosztottjaként dolgozó Hackett irányítja majd a Ford világméretű működését és a vállalat 202.000 dolgozójának munkáját. Elődje az 56 éves Mark Fields volt, aki 28 éves sikeres pályafutás után vonul nyugdíjba a Fordtól.

 

 

Hackett és Bill Ford három elsőrendű célra összpontosít majd:

  • Az operatív működés hatékonyabbá tétele a minőség és a piaci stratégia további javítása érdekében; olyan új termékek bemutatása, amelyek javíthatják a jelenleg alulteljesítő üzletágak eredményét

  • A Ford jelenlegi üzletmenetének modernizálása, új eszközök és technikák meghonosítása az innováció és a gyors döntéshozatal ösztönzésére, valamint a hatékonyság javítására. Az ilyen eszközös sorába tartozik a big data technológia egyre nagyobb mérvű alkalmazása, a mesterséges intelligencia, a fejlett robotok, a 3D nyomtatás stb.

  • A vállalat átalakítása a jövő kihívásainak megfelelően, biztosítva a megfelelő vállalati kultúrát, tehetséggondozást, stratégiai folyamatokat és gördülékeny működést – azzal párhuzamosan, ahogy a társadalmi igények és a vásárlói magatartásformák az idők során változnak.

 

 

A Ford ismertette új működési struktúráját is, három új vezetőt nevezve ki Hackett közvetlen beosztottjaként:

 

Jim Farley (54) lett a globális piacokért felelős ügyvezető alelnök és elnök. Ebben a pozíciójában Farley ellenőrzi a Ford üzleti egységeit, vagyis az amerikai, az európai, a közel-keleti és afrikai, valamint az ázsia-óceániai régiókat. Farley feladata a Lincoln Motor Company és a globális marketing, értékesítés és szolgáltatások ellenőrzése is. 2015 januárja óta Farley a Ford európai, közel-keleti és afrikai piacaiért felelős ügyvezető alelnökként és elnökként dolgozott. Farley feladata lesz az elektromos és önvezető autók stratégiai és üzleti modelljének fejlesztése is.

 

Joe Hinrichs (50) lett a globális működésért felelős ügyvezető alelnök és elnök. E feladatkörében ő ellenőrzi majd a globális termékfejlesztés, a gyártás, a munkaügy, a minőség, a beszerzés, a fenntarthatóság és a biztonsági tervezés területeit. Hinrichs 2012 decembere óta a Ford amerikai piacaiért felelős ügyvezető alelnökként és elnökként dolgozott.

 

Marcy Klevorn (57) lett a mobilitási területekért felelős ügyvezető alelnök és elnök. E feladatkörében ő ellenőrzi majd a tavaly az új mobilitási szolgáltatások megtervezésére, felépítésére és finanszírozására létrehozott Ford Smart Mobility LLC működését. Ugyancsak Klevorn irányítása alá tartozik majd az információtechnológia és a globális adatgyűjtés és adatfeldolgozás is. Klevorn 2017 januárja óta a Ford információs technológiáért felelős csoportszintű alelnökeként dolgozott.

 

Mindhárom kinevezés június 1-én lép érvénybe. A Hinrichs, Farley és Klevorn helyére kinevezett új vezetők nevét később teszi közzé a vállalat.

 

Emellett a Ford gyakorlatilag azonnali hatállyal kommunikációs alelnökké nevezte ki a 47 éves Mark Trubyt, aki ugyancsak Bill Ford közvetlen beosztottja lesz. Truby korábban a Ford kommunikációs csapatait irányította Ázsia-Óceániában, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. Truby most Ray Day helyére lép, aki jövőre készül nyugdíjba vonulni a vállalattól, addig pedig tanácsadóként dolgozik majd a Fordnál.

 

Klevorn közvetlen beosztottjaként az 52 éves Paul Balleyt globális vezető adatgyűjtési és adatelemzési igazgatóvá nevezték ki. Ballew 2014 decembere óta vezeti a vállalat adatgyűjtő- és feldolgozó csapatait, irányítva a konnektivitást és intelligens mobilitást támogató új megoldások fejlesztését.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...

Erre érdemes figyelni az ünnepi vásárlásoknál

A karácsonyi akciók és az ajándékbeszerzési láz minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba, valamint az online webshopokra. A folyamatos marketingkampányok bűvöletében viszont a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA