- Hirdetés -

Újabb díjat söpört be a BMW

|

- Hirdetés -

A bajor prémiumgyártó dingolfingi üzeme az iparágon belüli megmérettetés „OEM” kategóriájában diadalmaskodott. A szakmai zsűri a létesítmény gyorsan megvalósított, intelligens digitalizációs megoldásait méltatta.

Kivételes elismerésben részesült a BMW Group dingolfingi gyára: 2022-ben a müncheni központú vállalatcsoport alsó-bajorországi üzemének jármű-összeszerelő létesítménye nyerte el az „OEM” (Original Equipment Manufacturer) kategória leghatékonyabb gyártási folyamatokat éltető, nívós „Automotive Lean Production Award” díját. A dingolfingi gyár ezzel Európa egyik legjobb és leghatékonyabb, digitális innovációkat alkalmazó autóipari létesítményévé lépett elő. Az elismerést idén tizenhatodik alkalommal ítélte oda az Automobil Produktion szakmagazin és az Agamus Consult menedzsment-tanácsadó cég közös szakmai zsűrije. A díjátadó ünnepséget a tervek szerint november 16-án és 17-én, a spanyolországi Pamplona városában tartják majd.

A szakmai zsűri döntésében meghatározó szerepet játszott a BMW iFACTORY gyártási stratégia Dingolfingban véghezvitt, következetes alkalmazása. A müncheni központú vállalatcsoport azért dolgozta ki ezt a stratégiát, hogy nemzetközi gyártási hálózata létesítményeit módszeresen az elektromos mobilitásra való technológiai átállás irányába kormányozza: a BMW sorozatgyártása a jövőben hatékony, zöld és digitális lesz. A szakmai zsűri megállapítása szerint „a hatékonyság és a digitalizáció kiváló együttműködésével” a Dingolfingban működő üzem jármű-összeszerelő létesítménye már most tökéletesen megvalósítja mindezt. Hozzátették továbbá, hogy a „DNS-ekbe kódolt hatékonyság” az üzem minden gyártási folyamatában magától értetődő. Véleményük szerint a dingolfingi jármű-összeszerelő létesítmény „a gyökerektől indulva” sok „apró” fejlesztést hajtott végre – mindezeket ráadásul rendkívül gyorsan.

„Az, hogy a dingolfingi jármű-összeszerelő létesítmény elnyerte ezt a nívós elismerést, lenyűgözően bizonyítja, hogy a BMW iFACTORY gyártási stratégia alapelveit világszerte következetesen alkalmazzuk gyárainkban. A hatékonyság és a digitalizáció számunkra mindig is kéz a kézben járt. A jövő sorozatgyártási rendszereinek megtervezéséhez ugyancsak hatékony innovációkat használunk” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

Az iparágon belüli elismerést odaítélő zsűri tagjait a BMW Group dingolfingi gyárában alkalmazott megannyi digitális innováció kiváltképp lenyűgözte. Ilyenek többek között az adatelemzés, a jármű-összeszerelést végző csapatok menedzselése, a minőségbiztosítás, az intelligens és prediktív karbantartás, az operátortámogatás, az üzemi környezetben alkalmazott automatizált járművezetés, a virtuális létesítménytervezés és a rendszerbe állítás terén alkalmazott intelligens megoldások, amelyek együttesen „a minden részletre kiterjedő megközelítések tökéletes egységét” alkotják.

Az „Automotive Lean Production Award” díjat odaítélő szakmai zsűriben Werner Geiger, az Agamus Consult menedzsment-tanácsadó cég ügyvezető igazgatója is helyet foglalt. Mint mondta, döntésükben „a projektek és az értékteremtés szoros összekapcsolódása” is fontos szerepet játszott. „Hozzávetőlegesen 5 200 munkatárssal, házon belül kísérletezték ki, fejlesztették tovább és állították rendszerbe a jármű-összeszerelő létesítmény innovációinak nagy részét. Az értékteremtésre összpontosító gyártási rendszer alapelveit példaszerűen támogatják – és itt nem a „technológia a technológiáért” jellegzetes esetéről van szó” – fogalmazott. A digitalizációs megoldások ellenére a hangsúly mindig a munkatársakon van.

Gunther Böhner, aki a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét igazgatja, ugyancsak nagy örömmel fogadta a nívós elismerést. „Ez a díj tökéletesen elismeri azon munkatársaink elköteleződését, akik nap mint nap a BMW iFACTORY gyártási stratégia megvalósításán dolgoznak. Ők azok, akiknek köszönhetően a dingolfingi jármű-összeszerelő létesítmény, amely hamarosan 50. születésnapját ünnepli, a folyamatos fejlődés és optimalizálás révén továbbra is az iparág innovációs és hatékonysági iránymutatója. Büszkeséggel tölt el, ha arra gondolok, hogy üzemünk milyen gyorsan és hatékonyan állítja rendszerbe a müncheni központból érkező útmutatásokat” – mondta Gunther Böhner.

A vállalatcsoport a jövőben is szeretné kihasználni a digitalizációban rejlő lehetőségeket, hogy úgy őrizhesse meg versenyképességét, hogy közben a környezet védelméből is kiveszi a részét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával harcol a Binance

Nagy mennyiségű adat elemzésére alkalmas, mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert használ a Binance a tiltott piacbefolyásolás azonosítására a kriptoszektorban. A világ legnagyobb kriptotőzsdéje más cégekkel és a hatóságokkal is együttműködik annak érdekében, hogy a gyanús...

Átalakíthatják a vásárlásokat az üzenetküldő alkalmazások

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az...

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Majka és Köllő Babett

Nagyot nyert a TV2 és milliós nézettséget hozott a Sztárban sztár leszek

Folytatódott a TV2 jó szériája, minden napot és minden estét megnyertek. A vasárnapi Sztárban sztár leszek nézettsége megugrotta az egymilliót, a szombati adás pedig megint megverte a The Voice-t. A mögöttünk álló 39. hét is...

Mesterséges intelligenciával harcol a Binance

Nagy mennyiségű adat elemzésére alkalmas, mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert használ a Binance a tiltott piacbefolyásolás azonosítására a kriptoszektorban. A világ legnagyobb kriptotőzsdéje más cégekkel és a hatóságokkal is együttműködik annak érdekében, hogy a gyanús...

Átalakíthatják a vásárlásokat az üzenetküldő alkalmazások

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az...

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....