- Hirdetés -

Újabb fordulat a nézettségi versenyben

|

- Hirdetés -

Az RTL-en egész jól startolt A konyhafőnök legújabb évada, legalábbis a 18-49 évesek körében. Erős hete volt az M4 Sportnak is, de a célcsoportok többségében továbbra is a TV2 számít piacvezetőnek.

Folytatódik a nyári adok-kapok az RTL és a TV2 között, azaz a hetek többségében a tavaszi szezonnál jóval szorosabb a két csatorna közötti verseny – főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportnál. Egy héttel ezelőtt még arról írtunk, hogy a TV2 elhúzott minden célcsoportnál az RTL-től, a mögöttünk álló héten azonban változott a helyzet. A 18-49 éveseknél főműsoridőben, ha kis előnnyel is, de az RTL nyerte a hetet (RTL: 10,9%, TV2: 10,7%). A 18-59 éveseknél viszont továbbra is a TV2 állt az élen (TV2: 11,3%, RTL: 10,6%). A 18-49 éveseknél az RTL nyerte az estéket hétfőtől péntekig, a TV2-é volt a hétvége. A 18-59 éveseknél már több estét nyert a TV2 (szerda, péntek, szombat, vasárnap), a teljes lakosságnál pedig a hét minden napján behúzta a főműsoridőt a TV2.

Az atlétikai világbajnokságnak – és a Forma-1-nek – köszönhetően erős hete volt az M4 Sportnak is. Az esti sávban harmadikok voltak, de azért a TV2 és az RTL pozícióját nem veszélyeztették. Azonban teljes napon és a teljes lakosságnál az 5,9 százalékukkal az 5,8 százalékos RTL elé kerültek, de a TV2 így is első helyen végzett a maga 11,1 százalékával.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 34. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,3 14,3 10,7
RTL 10,6 10,1 10,9

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 34. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8,8 11,1 8,4
RTL 6,2 5,8 6,3

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 22,1 23,9 20,9
RTL Magyarország 17,3 14,9 17,2
MTVA 10,1 13,5 8,5
AMC Networks 5,6 5,0 5,8
Paramount Global 4,2 3,6 5,3
Network4 3,3 4,5 2,2
Warner Bros.Discovery 3,1 3,6 3,0
Antenna Entertainment Group 2,8 2,2 2,8

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,3% / 14,5% (17,5% / 15,6%)
Tények Plusz – 13,1% / 12,4% (15,1% / 13,8%)
Szerencsekerék – 12% / 10,8% (13,3% / 12%)
Zsákbamacska – 8,3% / 7,7% (9% / 8,5%)

RTL
Híradó – 16,2% / 15,1% (17,8% / 16,4%)
Fókusz – 11,5% / 11,2% (12,2% / 12,5%)
A konyhafőnök – 12,4% / 13,7% (korábbi héten a Celebrandi: 8,2% / 9%)

A fentiekből látható is, hogy mivel nyert sokat az RTL: a 18-49 éveseknél kimondottal jól kezdett A konyhafőnök, verték a Szerencsekereket. A 18-59 éveseknél már szorosabb volt a verseny a két műsor között, a teljes lakosságnál pedig a Szerencsekerék nyert, tehát korosztálytól függően egész jelentős különbségek láthatók.

Célcsoporttól függően a heti műsoros toplisták is eltérő sorrendet mutatnak. A 18-49 és a 18-59 éveseknél a vasárnapi Forma-1 futam volt a hét legnézettebbje, 194 ezer, illetve 291 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a keddi Tények vonzotta a legtöbb, 667 ezer nézőt. Az RTL legjobban teljesítő műsora a 18-49 és a 18-59 éveseknél a hétfői A konyhafőnök volt, ami 176 ezres, valamint 230 ezres nézőszámmal futott. A teljes lakosságnál pedig a hétfői RTL Híradó hozta az RTL-nek a legtöbb, 519 ezer nézőt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 291 985 20,5
A KONYHAFŐNÖK RTL 230 453 12,9
ATLÉTIKAI VB 2023 (Aug. 21.) M4 SPORT 230 442 12,3
TÉNYEK TV2 229 630 19,7
SZERENCSEKERÉK TV2 228 351 12,6
HÍRADÓ RTL 227 960 19,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 204 580 15,6
HALÁLOS IRAMBAN 8. TV2 203 514 11,3
ATLÉTIKAI VB 2023 (Aug. 27.) M4 SPORT 184 950 10,0
ATLÉTIKAI VB 2023 – STÚDIÓ (Aug. 21.) M4 SPORT 172 410 10,9

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 667 247 24,9
SZERENCSEKERÉK TV2 645 655 17,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 524 459 17,7
HÍRADÓ RTL 519 897 19,5
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 508 653 17,5
ATLÉTIKAI VB 2023 (Aug. 27.) M4 SPORT 450 336 12,5
TESTVÉREK TV2 412 408 19,5
AZ ARANYIFJÚ TV2 397 451 17,2
A KONYHAFŐNÖK RTL 397 288 10,8
ATLÉTIKAI VB 2023 (Aug. 27.) M4 SPORT 376 917 10,2

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 194 894 20,2
A KONYHAFŐNÖK RTL 176 588 14,6
HÍRADÓ RTL 154 136 15,2
HALÁLOS IRAMBAN 8. TV2 151 049 12,5
ATLÉTIKAI VB 2023 (Aug. 21.) M4 SPORT 143 995 11,2
SZERENCSEKERÉK TV2 140 271 11,6
TÉNYEK TV2 135 280 17,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 122 793 14,4
FORMA-1 IDŐMÉRŐ EDZÉS M4 SPORT 119 325 16,2
FÓKUSZ RTL 110 210 12,8

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...

Édes meglepetés az HBO Maxon

Az év családi musicale március 8-án érkezik az HBO Maxra szinkronos és feliratos változatban is.Paul King (Paddington) 2023 végén elhozta az év legédesebb filmjét. A sztárokkal teli musical óriási siker lett itthon és nemzetközi...

Újabb szupermarketet nyit a Spar

Letették ma az új Spar szupermarket alapkövét Szentendrén, a HÉV-végállomásnál. A modern, több mint 4000 négyzetméteres áruházra és mélygarázsra, valamint a környezetének megszépítésére zöldmezős beruházás keretében mintegy 3,6 milliárd forintot fordít a vállalat. A...

Hosszabbított az AutoWallis és az Opel

Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában. Az AutoWallis 2020 óta képviseli az Opelt Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában, így a mostani...

Rekorderedményekkel zárta a múlt évet a DODO

Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel...

AI innovációs kézikönyv készült vállalati döntéshozóknak

A Bobcats Coding AI innovációs útmutatót készített vállalati döntéshozóknak, amely áttekintést nyújt a mesterséges intelligencia gyors felíveléséről a befektetési piacon, egyúttal kézzelfogható tanácsokkal is szolgál az AI iránt érdeklődő vállalkozások stratégiai tervezéséhez és kockázatértékeléséhez.2023...

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A NOVA Group vezérigazgatója lett Dirk Gerkens

Február 21-i hatállyal Dirk Gerkenst nevezték ki a United Media részét képező NOVA Broadcasting Group vezérigazgatójának. Az RTL Klub és a TV2 korábbi vezérigazgatója Stefana Zdravkovát váltja a pozícióban. (fotó: United Media) Dirk Gerkens, a...

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....