- Hirdetés -

Újabb gyárat nyit a BMW

|

- Hirdetés -

A BMW Group idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját. A következő generációs akkumulátorcella-minták szabványközeli termelése már 2022 őszén kezdetét veszi.

A németországi Parsdorf városában a BMW Group már idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját (CCMC – Cell Manufacturing Competence Centre): a München közelében fekvő településen végzett levegőterheltségi ellenőrzések és gyártási jóváhagyások végeztével minden szükséges feltétel adott a lítium-ion akkumulátorcella-minták szabványközeli gyártásához. A BMW Group a nagyteljesítményű akkumulátorcellák jövőbeni generációinak sorozatgyártási lehetőségeit egy hozzávetőlegesen 15 000 négyzetméternyi területen veszi sorra, amelynek kísérleti gyártósora arra is lehetőséget biztosít, hogy a mérnökök részletekbe menően elemezzék és értelmezzék a cellák értékteremtő folyamatainak lépéseit. A BMW Group jövőbeni beszállítói számára ez lehetővé teszi, hogy kifejezetten a müncheni központú vállalatcsoport preferenciái szerint állítsák elő az akkumulátorcellákat, a sorozatgyártást pedig a minőség, a hatékonyság és a költségek tekintetében egyaránt optimalizálják. A BMW Group jelenleg kizárja annak a lehetőségét, hogy házon belül ipari méretű akkumulátorcella-gyártást állítson rendszerbe.

„Akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontunk megnyitása a következő logikus lépés afelé, hogy minden részletében megértsük az akkumulátorcellák teljes értékláncának aspektusait. A 2019 nyarán rendszerbe állított akkumulátorcella-fejlesztő központ sikeres integrálása után most a gyártási folyamatokra helyezzük a hangsúlyt. Parsdorfban a lítium-ion akkumulátorcellák sorozatgyártási lehetőségeit vesszük sorra a technológia jövőbeni generációi számára, a minőségre, a hatékonyságra és a költségekre összpontosítva” – mondta Markus Fallböhmer, a BMW Group erőforrásokat és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákat fejlesztő részlegének vezetője.

A kompetenciaközpont kísérleti gyártósora már idén ősszel beindul

A BMW Group az akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpont kezdeti fejlesztési szakaszába mintegy 170 millió eurót fektetett be. A parsdorfi létesítményben körülbelül 80 munkatárs dolgozik majd. A projektet a közös európai érdekeket védő IPCEI (Important Project of Common European Interest) keretein belül Németország gazdasági minisztériuma és Bajorország gazdasági, regionális fejlesztési és energiaügyi minisztériuma is támogatja.

Az összetett technológiák alkalmazása miatt az akkumulátorcella-minták gyártása szakaszosan veszi kezdetét, a kísérleti gyártósor őszi beindításával. Kezdetben az elektródagyártáshoz szükséges rendszereket telepítik és üzemelik be. Ebben a szakaszban történik az akkumulátor-elektródákhoz szükséges grafithoz és nikkel-oxidokhoz hasonló nyersanyagok kiadagolása és összekeverése is. Ezt a fémfóliák bevonása és a végső tömörítés követi.

A második fázisban a cellák összeszereléséhez és kialakításához szükséges rendszereket telepítik. Az elektródákat itt a többi részkomponenssel együtt feldolgozzák és akkumulátorcellákat hoznak létre, amelyek formázáson és minőségellenőrzésen esnek át. A teljes folyamat üzembe helyezése körülbelül egy évet vesz igénybe. A következő évben a kompetenciaközpont szabványközeli akkumulátorcella-termelése is beindul.

Akkumulátorcella-gyártási szaktudás a Neue Klasse modellgeneráció számára

A Parsdorfban rendszerbe álló kompetenciaközpont a sorozatgyártás során hasznosítható innovatív megoldásokra és rendszerekre is kiemelt hangsúlyt fektet. A BMW Group itt elkészíti a Neue Klasse modellgeneráció számára fejlesztett következő generációs akkumulátor-technológia akkumulátorcella-mintáit is. A Neue Klasse modellgeneráció jelentős technológiai fejlődést jelent a vállalatcsoport hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiái terén. A tervezőmérnökök célja, hogy nagymértékben fokozzák a következő generációs lítium-ion akkumulátorcellák energiasűrűségét, ezzel párhuzamosan pedig csökkentsék az anyaghasználat és a gyártás során felmerülő költségeket. Az akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpont ehhez jelentős mértékben hozzájárul. A Parsdorfban működő létesítmény ezért elsősorban megújuló energia felhasználásával előállított villamos energiára támaszkodik, többek között az épület tetején működő fotovoltaikus rendszereknek köszönhetően. A garázsban található parkolóhelyeket járműtöltő infrastruktúrával látják el.

„Akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontunk lehetővé teszi számunkra, hogy a teljes értékláncra kiterjesszük szakértelmünket, az akkumulátorcellák fejlesztésétől kezdve, az egyes modulok és hajtáslánc-technológiai alkatrészek gyártásán keresztül, egészen az összeszerelt nagyfeszültségű akkumulátorok integrálásáig. Ahogyan akkumulátorcella-fejlesztő központunk a cellakutatás területén, úgy Parsdorf szabványközeli termelése is mércéül szolgál majd az akkumulátorcella-gyártás területén. Mindez azt jelenti, hogy a BMW Group szakértői és az akkumulátorcella-gyártó partnerek egyazon szemszögből vitathatják majd meg a felmerülő kérdéseket, a folyamatokat és az alkalmazott technológiákat pedig közösen optimalizálhatják” – fogalmazott Markus Fallböhmer, a BMW Group erőforrásokat és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákat fejlesztő részlegének vezetője.

A nagyfeszültségű akkumulátor értékláncának holisztikus értelmezése

A BMW Group vezető akkumulátorcella-gyártóktól szerzi be a modelljeiben használt akkumulátorcellákat. Az értéklánc többi része – így az akkumulátorcellák előkészítése, az egyes modulok előállítása és a nagyfeszültségű akkumulátorok összeszerelése – házon belül történik. A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészei a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának több létesítményében látnak napvilágot. A nagyfeszültségű akkumulátorok, az akkumulátormodulok és az akkumulátor-alkatrészek például Dingolfingban, Regensburgben és Lipcsében, a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák egyéb alkatrészei pedig az egyesült államokbeli Spartanburgben és a BMW Brilliance Automotive kínai gyárában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Listák Könyve – itt a Marketing&Media digitális különkiadása

Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában. Izgatott vagyok. Türelmetlenül...

Cégvezetőket díjaztak a Bizalom Gálán

A nyolcadik Bizalom Gálán hét kategóriában osztottak ki sikeres cégvezetőknek elismerést, míg az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year trófeát Juhász Attila kapta. A Bizalmi Kör Vezetői klubja által rendezett díjátadó szinte minden díjazott...

A TikTokon is megjelent a Starbucks

Különleges kampánnyal indította el TikTok fiókját a Starbucks Magyarország. A márka az új felületen izgalmas pályázattal mutatkozik be vendégeinek, a kávézólánc keresi azokat a tartalomgyártókat, akik rajonganak az italkülönlegességeiért és ezeket kreatív ötleteikkel a...

Tovább nőtt a dollármilliomosok száma

Világméretű járvány ide, az orosz-ukrán háború következtében kialakult gazdasági nehézségek oda, tovább növekedett a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok (akiknek a likvid, szabadon befektethető vagyona legalább 1 millió dollár) száma –...

Jövőre a Pannon Egyetem lesz az EFOTT házigazdája

Mivel az egyetem székhelye, Veszprém Európa Kulturális Fővárosa lesz jövőre, a fesztiválon is kiemelt szerepet kap a kultúra – olyan értékek mellett, mint a fenntarthatóság, a sport vagy a testi és lelki egészség. Az...

Sok felnőtt pályaváltás miatt dönt a tanulás mellett

A szakmatanulás legfőbb motivációja a munkahelyváltás, de magas azok száma is, akik a papír miatt vagy éppen egy régi álom beteljesítése érdekében ülnek újra iskolapadba – derül ki a TanfolyamOKJ.hu 2022 szeptemberében, az oldalán...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....