- Hirdetés -

Újabb gyárat nyit a BMW

|

- Hirdetés -

A BMW Group idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját. A következő generációs akkumulátorcella-minták szabványközeli termelése már 2022 őszén kezdetét veszi.

A németországi Parsdorf városában a BMW Group már idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját (CCMC – Cell Manufacturing Competence Centre): a München közelében fekvő településen végzett levegőterheltségi ellenőrzések és gyártási jóváhagyások végeztével minden szükséges feltétel adott a lítium-ion akkumulátorcella-minták szabványközeli gyártásához. A BMW Group a nagyteljesítményű akkumulátorcellák jövőbeni generációinak sorozatgyártási lehetőségeit egy hozzávetőlegesen 15 000 négyzetméternyi területen veszi sorra, amelynek kísérleti gyártósora arra is lehetőséget biztosít, hogy a mérnökök részletekbe menően elemezzék és értelmezzék a cellák értékteremtő folyamatainak lépéseit. A BMW Group jövőbeni beszállítói számára ez lehetővé teszi, hogy kifejezetten a müncheni központú vállalatcsoport preferenciái szerint állítsák elő az akkumulátorcellákat, a sorozatgyártást pedig a minőség, a hatékonyság és a költségek tekintetében egyaránt optimalizálják. A BMW Group jelenleg kizárja annak a lehetőségét, hogy házon belül ipari méretű akkumulátorcella-gyártást állítson rendszerbe.

„Akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontunk megnyitása a következő logikus lépés afelé, hogy minden részletében megértsük az akkumulátorcellák teljes értékláncának aspektusait. A 2019 nyarán rendszerbe állított akkumulátorcella-fejlesztő központ sikeres integrálása után most a gyártási folyamatokra helyezzük a hangsúlyt. Parsdorfban a lítium-ion akkumulátorcellák sorozatgyártási lehetőségeit vesszük sorra a technológia jövőbeni generációi számára, a minőségre, a hatékonyságra és a költségekre összpontosítva” – mondta Markus Fallböhmer, a BMW Group erőforrásokat és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákat fejlesztő részlegének vezetője.

A kompetenciaközpont kísérleti gyártósora már idén ősszel beindul

A BMW Group az akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpont kezdeti fejlesztési szakaszába mintegy 170 millió eurót fektetett be. A parsdorfi létesítményben körülbelül 80 munkatárs dolgozik majd. A projektet a közös európai érdekeket védő IPCEI (Important Project of Common European Interest) keretein belül Németország gazdasági minisztériuma és Bajorország gazdasági, regionális fejlesztési és energiaügyi minisztériuma is támogatja.

Az összetett technológiák alkalmazása miatt az akkumulátorcella-minták gyártása szakaszosan veszi kezdetét, a kísérleti gyártósor őszi beindításával. Kezdetben az elektródagyártáshoz szükséges rendszereket telepítik és üzemelik be. Ebben a szakaszban történik az akkumulátor-elektródákhoz szükséges grafithoz és nikkel-oxidokhoz hasonló nyersanyagok kiadagolása és összekeverése is. Ezt a fémfóliák bevonása és a végső tömörítés követi.

A második fázisban a cellák összeszereléséhez és kialakításához szükséges rendszereket telepítik. Az elektródákat itt a többi részkomponenssel együtt feldolgozzák és akkumulátorcellákat hoznak létre, amelyek formázáson és minőségellenőrzésen esnek át. A teljes folyamat üzembe helyezése körülbelül egy évet vesz igénybe. A következő évben a kompetenciaközpont szabványközeli akkumulátorcella-termelése is beindul.

Akkumulátorcella-gyártási szaktudás a Neue Klasse modellgeneráció számára

A Parsdorfban rendszerbe álló kompetenciaközpont a sorozatgyártás során hasznosítható innovatív megoldásokra és rendszerekre is kiemelt hangsúlyt fektet. A BMW Group itt elkészíti a Neue Klasse modellgeneráció számára fejlesztett következő generációs akkumulátor-technológia akkumulátorcella-mintáit is. A Neue Klasse modellgeneráció jelentős technológiai fejlődést jelent a vállalatcsoport hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiái terén. A tervezőmérnökök célja, hogy nagymértékben fokozzák a következő generációs lítium-ion akkumulátorcellák energiasűrűségét, ezzel párhuzamosan pedig csökkentsék az anyaghasználat és a gyártás során felmerülő költségeket. Az akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpont ehhez jelentős mértékben hozzájárul. A Parsdorfban működő létesítmény ezért elsősorban megújuló energia felhasználásával előállított villamos energiára támaszkodik, többek között az épület tetején működő fotovoltaikus rendszereknek köszönhetően. A garázsban található parkolóhelyeket járműtöltő infrastruktúrával látják el.

„Akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontunk lehetővé teszi számunkra, hogy a teljes értékláncra kiterjesszük szakértelmünket, az akkumulátorcellák fejlesztésétől kezdve, az egyes modulok és hajtáslánc-technológiai alkatrészek gyártásán keresztül, egészen az összeszerelt nagyfeszültségű akkumulátorok integrálásáig. Ahogyan akkumulátorcella-fejlesztő központunk a cellakutatás területén, úgy Parsdorf szabványközeli termelése is mércéül szolgál majd az akkumulátorcella-gyártás területén. Mindez azt jelenti, hogy a BMW Group szakértői és az akkumulátorcella-gyártó partnerek egyazon szemszögből vitathatják majd meg a felmerülő kérdéseket, a folyamatokat és az alkalmazott technológiákat pedig közösen optimalizálhatják” – fogalmazott Markus Fallböhmer, a BMW Group erőforrásokat és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákat fejlesztő részlegének vezetője.

A nagyfeszültségű akkumulátor értékláncának holisztikus értelmezése

A BMW Group vezető akkumulátorcella-gyártóktól szerzi be a modelljeiben használt akkumulátorcellákat. Az értéklánc többi része – így az akkumulátorcellák előkészítése, az egyes modulok előállítása és a nagyfeszültségű akkumulátorok összeszerelése – házon belül történik. A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészei a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának több létesítményében látnak napvilágot. A nagyfeszültségű akkumulátorok, az akkumulátormodulok és az akkumulátor-alkatrészek például Dingolfingban, Regensburgben és Lipcsében, a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák egyéb alkatrészei pedig az egyesült államokbeli Spartanburgben és a BMW Brilliance Automotive kínai gyárában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Kevesebbet költünk, de azért még reménykedünk

Az elmúlt évben tapasztalható kedvezőtlen gazdasági fejlemények egyre több háztartás mindennapjaira és terveire vannak hatással: 10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből és ugyanennyien gondolják úgy, hogy a gazdaság egyhamar nem áll helyre. A...

Hatalmas felmondási hullám jöhet

A válaszadók 62 százaléka tervezi elhagyni munkahelyét a közeljövőben, legtöbben magasabb fizetésért váltanának – derül ki a Work Force HR szolgáltató legfrissebb felméréséből. A cég nem csupán munkavállalói oldalról, de üzleti partnerei között is...

Összefogtak az amerikai streaming szolgáltatók

Streaming Innovation Alliance néven új szervezetet hoztak létre a vezető amerikai streaming szolgáltatók, köztük a Netflix, a Disney, a Comcast, a Warner Bros. Discovery és a Paramount. Az összefogás célja, hogy eredményesebben lobbizzanak a...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Újabb műsorvezetők csatlakoztak a társkereső show-hoz

Hétfőn 20 órakor indul a taktikai társkereső reality, amit egy élő kibeszélőshow, később pedig egy filter nélküli különkiadás követ.Október 2-án, hétfőn 20 órától indul a VIASAT3 taktikai párkereső műsora, a Szingli vagy svindli. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....