Habár sorra emelkednek a Váci úti és a semmiből kinövő, új, budapesti városrészek felhőkarcolói, a startupoknak és a kezdő vállalkozásoknak mégsem áll rendelkezésére elegendő, rugalmas feltételekkel bérelhető, akár rövid távra is leköthető, izgalmas irodatér.
Az induló vállalkozások a kezdetekkor általában még bizonytalan alapokon állnak, és sokszor kávézókból, coworking irodákból, de legfőképp otthonról fejlesztik világmegváltó ötleteiket. Gyakran csupán éves üzleti tervvel indulnak, és nem tudják, hogy középtávon képesek lesznek-e fenntartani szervezetüket, és hogy abban hány főnek tudnak majd munkát biztosítani. A nagy növekedési potenciállal rendelkező startupok világában pedig még ennél is kevésbé jósolható meg, hogy akár egy év leforgása alatt mekkora fizikai térre lesz szükségük.
A hazai irodapiac egyik általános hiányossága, hogy nem gondolkodik “kicsiben”, nem tartja szem előtt a kis cégek igényeit, esélyt sem adva számunkra a gördülékeny induláshoz. A közösségi irodamodell hazai megteremtőiként, a Loffice tíz éve biztosít a startup- és mikrovállalkozásokra szabott flexibilis megoldási alternatívát. Éppen a saját közösségébe tartozó cégek növekedési igényeit szem előtt tartva látja szükségesnek a modern, szolgáltatott iroda-konstrukciót elérhetővé tenni a “kicsik” számára is – anélkü persze, hogy ijesztő, akár sok éves fix futamidejű bérleti szerződés kösse őket.
“Coworking-, kis- és szolgáltatott iroda-üzemeltetőként azt tapasztaljuk, hogy a kezdő vállalkozások elvárják a rugalmasságot, ám nem találnak erőforrásaikhoz és igényeikhez igazodó, megfizethető alternatívát az irodapiacon. Számtalanszor előfordul, hogy – ha bár szűkösen is, – de még akár ötfős csapatok is inkább a közösségi irodát választják, hiszen a növekedéssel járó extra feladatok mellett arra már egyáltalán nincs kapacitásuk, hogy egy saját irodában a WC-papír rendeléssel, a nyomtató karbantartásával, esetleg a kávégép feltöltésével bajlódjanak” – nyilatkozta Klementz Kata, a Loffice közösségi irodák társalapítója. Ez is azt bizonyítja, hogy az olyan egyszerű, gyors, instant megoldásokra, mint a közösségi irodahasználat vagy a rövid távú szolgáltatott irodabérlés, a kis cégek életében is egyre nagyobb szükség mutatkozik.
A népszerű szolgáltatott irodamodell előnye az, hogy a bérbeadó minden, az üzemeltetéssel és karbantartással kapcsolatos feladatot és terhet átvállal, így a bérlőnek egy olajozott gépezetben már csupán a székébe szükséges belehuppannia. A recepciós beléptetéstől, a postai levelek átvételén keresztül, akár a gyümölcskosár bekészítéséig minden, a működéshez szükséges apró feltételt a saját igényeire szabottan, egy gördülékenyen működő, jól szervezett és automatizált csomagban kap meg a bérlő.
“A Loffice 2020 májusában nyíló, közösségi koncepción alapuló 8. kerületi irodaépületében, amellett, hogy “butik” szemlélettel igyekszünk minél felhasználóbarátabb módon kialakítani a startupok részére is már előfoglalható kisiroda-csomagjainkat, arra is törekszünk, hogy a coworking iroda szellemiségét és előnyeit minden, a szolgáltatásunkat igénybe vevő személyre és cégre kiterjesszük. Fontos szempont, hogy a nagyobb irodákat bérlő cégek munkatársai is otthon érezzék magukat a közösségi- és rendezvényterekben, sajátjukként használják azokat, örömmel vegyenek részt a közös ebédeken, regisztráljanak a szakmai eseményekre, vagy csatlakoznak be egy péntek délutáni, lazább fröccsözésbe” – mondja Énekes Zsófi, a közösségi iroda kommunikációs menedzsere.