- Hirdetés -

Még mindig az IT szektorban a legnagyobb a munkaerőhiány

|

Home office lehetőséggel, család- és kutyabarát környezettel és az egészségtudatos életmód támogatásával igyekeztek 2019-ben kedvezni a cégek munkavállalóiknak – derül ki a DreamJo.bs adataiból. A legnagyobb kereslet még mindig az IT szektorban volt múlt évben, a legnagyobb túljelentkezés pedig a marketing és PR területen meghirdetett pozíciók, valamint az irodai munkák és a business manager állások kapcsán volt megfigyelhető.

Az employer branding egyre nagyobb hangsúlyt kap a cégek életében, hiszen a munkavállalók ingerküszöbe magasabb, a munkahelyeknek pedig egymásra kell licitálni a kedvezőbbnél-kedvezőbb ajánlatokkal, ami nemcsak a fizetésben mutatkozik meg. A DreamJo.bs – amelynek felületén az employer branding, a könnyen fogyasztható cégbemutatkozók és álláshirdetések egyaránt megtalálhatók – immáron három éve segít abban a kis-, közép- és nagyvállalatoknak, hogy minél sokszínűbben ismertessék meg magukat a potenciális álláskeresőkkel, így az oldalukon található több, mint 1300 cég adatlapja és állásajánlataik lehetőséget adnak a piac jellegzetességeinek feltérképezésére.

Sok helyen van home office lehetőség és emelkedik a kutyabarát cégek száma

Az elmúlt években látszott, hogy a munkáltatók – mérettől függetlenül – keresik a módját annak, hogy minél kellemesebb munkakörnyezetet biztosítsanak a munkatársak számára. A DreamJo.bs oldalán lehetőségük van arra, hogy a lehető legtöbb információt elmondják magukról, nem beszélve az ún. badge-ekről, vagy más néven jelvényekről, amelyekkel még személyesebb cégprofil készíthető el. A cégek 9 különböző badge közül választhatnak, még vonzóbbá téve ezzel magukat a munkavállalók számára. Ez alapján leszűrhetjük, hogy a magukról részletes adatlapot készítő vállalatoknak több, mint a fele kínál otthoni munkalehetőséget. Bár a legfrissebb Eurostat statisztikák alapján Magyarország még mindig az európai átlag alatt van a rendszeres otthoni munkavégzés arányában (a dolgozók 2,3%-a), erre itthon is egyre nagyobb az igény a munkavállalók részéről, hiszen számos kutatás szerint sokkal hatékonyabb, stresszmentesebb és ezáltal kifizetődőbb is a távmunka napjainkban.

Ugyancsak sok a kutyabarát hely: a vállalatok 43 százaléka enged be kutyusokat az irodába, emellett tízből 5 cég tartja magát egészségtudatosnak és tízből hárman vallják magukat környezettudatos munkáltatónak.

Kevés helyen van fejlődési lehetőség

„A munkahelyi elköteleződés alapfeltétele a munkahelyi jóllét megteremtése, amiben a munkavállaló hatékonyan tud dolgozni, megfelelő támogatást kap, fejlődik és tanul. Megéri fektetni a munkavállaló mentális egészségébe, mert az sokszorosan megtérül, például az elköteleződésében” – véli Balogh-Mázi Mária, a DreamJo.bs alapítója, aki azt is elmondta, hogy sajnos még mindig vannak hiányosságok a cégeknél ezen a téren. Annak ellenére, hogy az állásportál egy korábbi kutatása alapján a munkahelyválasztás legfontosabb tényezője a fejlődési lehetőség, erre a munkáltatóknak csak 27 százaléka kínál módot. Második helyen szerepel a választást befolyásoló tényezők között a családbarát környezet, amelyet a 2019-es adatok alapján a cégek 40 százaléka tud biztosítani a munkavállalóknak. A társadalmi szerepvállalásban nem jeleskednek a hazai munkáltatók: a cégeknek kevesebb, mint egyharmada vallotta magáról 2019-ben, hogy erős CSR-ben.

Az IT szektorban van a legnagyobb hiány, a marketing és PR a legnépszerűbb

Az elmúlt két év hazai adatai alapján látszódik az a nemzetközileg is általános trend, hogy a legnagyobb munkaerőhiány még mindig az IT szektorban van. Míg a nyitott állások száma megháromszorozódott ezen a területen 2018-ról 2019-re, addig az álláskeresők száma nem nőtt szignifikánsan. Az átlaghoz képest az egy pozícióra jelentkezők száma csaknem 80 százalékkal elmarad az IT ágazatban. Ugyanez azonban nem mondható el a marketing és PR területen meghirdetett állásokról: hiába nőtt másfélszeresére a kereslet a szakmában a tavalyi évben, a jelentkezők száma is erősen emelkedett és az átlaghoz képest kétszer annyian adják be önéletrajzukat egy-egy üres pozícióra ebben az iparágban. Népszerűek az irodai munkák és a business management állások, valamint a HR és employer brandinggel kapcsolatos munkalehetőségekre is sokan jelentkeztek tavaly. Ugyanakkor bajban van a pénzügyi, a mérnöki és a Big Data szektor a DreamJo.bs tavalyi statisztikái alapján:,bár a kereslet hatalmas munkaadói oldalról, ehhez képest országszerte kevés a szakképzett munkaerő a területen.

A nyitottságé a jövő

“Az álláskeresők egyre magasabbra teszik a lécet és nem szeretik a zsákbamacskát. Ha nem tetszik egy munkahely, ma már nem sokat gondolkoznak azon, hogy váltsanak-e, egyszerűen továbbállnak. Éppen ezért fontos már a kezdetekben is az őszinteség: ki kell teríteni a kártyákat mindkét félnek és a lehető legtöbb részletet be kell mutatni a cégeknek arról, hogy mit kínálnak a munkavállalóknak. Hiszen az álláskeresés hasonlóan működik, mint a párválasztás. Szeretnénk minél többet, és a valóságot megtudni arról, akivel összekötjük az életünket. Sokkal rosszabb, ha az elején valótlant állítunk, vagy nem mondunk el magunkról dolgokat, ami aztán ha később kiderül, hatalmas csalódást okozhat” – tette hozzá Balogh-Mázi Mária, aki a DreamJo.bs felületén az elmúlt években lehetővé tette, hogy minden vállalat a lehető legtöbb információt ossza meg magáról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...